וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להצליח איפה שטבס טעה: מה מצפה לסרחיו אגוארו במנצ'סטר סיטי?

יניב בינו

7.8.2011 / 9:00

אין לו עדת יועצים מעיקה כמו טבס, אבל האם לקון אגוארו יש את היכולת להצליח בסיטי ולהוכיח שלא הגיע בגלל כסף? מתכוננים לפרמיירליג

לפני כשלוש שנים, כשסרחיו אגוארו הראה רק חלק מניצוצות הכדורגל שלו באתלטיקו מדריד, נשאל הארגנטינאי בראיון על ידי כתב רשת BBC 'האם הוא שוקל לשחק ביום מן הימים בפרמיירליג'. קון לא שלל כמובן את האופציה, אבל אמר: "אני צופה הרבה בליגה האנגלית. אני נוטה להתרכז יותר בסגנון המשחק של שחקנים מאשר בקבוצות עצמן, זאת בעיקר בגלל שהכדורגלנים באנגליה גדולים ופיזיים מאוד. הם הרבה יותר גדולים מבארגנטינה. המגנים באנגליה הם חיות, שחקן עובר מגן אחד וכבר השני מגיע ועולה עליו".

מה שנשקף אז לקון דרך הטלוויזיה בלבד, יהפוך בקרוב מאוד למציאות חיה ובועטת, בו בעיקר. עם 172 הסנטימטרים בלבד שלו, ינסה הפנומן הארגנטינאי הצנום לפלס דרכו בקשיחות המוכרת של הפרמיירליג, בין בלמים ומגנים חסונים שלא יעשו הנחות לכוכב שעבר לא מכבר למנצ'סטר סיטי תמורת 38 מיליון ליש"ט.

סרחיו אגוארו שחקן מנצ'סטר סיטי. GettyImages
התחשל מספיק כדי להתמודד גם עם מגנים ובלמים בריאים. קון אגוארו במדים החדשים/GettyImages

אני אדם פשוט

ידוע שגודל השנאה מרמזת לעתים על עוצמת האהבה. אם כן, אוהדי אתלטיקו מדריד אהבו מאוד את קון. לאחרונה, כשהודיע כי הוא עוזב את המועדון, חמש שנים לאחר שהצטרף אליו, קהל הקולצ'ונרוס קרא לו בשמות גנאי, ייחל למותו ואף שרף חולצות שלו. כמה הם שונאים אותו, ככה הם אהבו אותו. ואפשר להבין מדוע. בניגוד לכוכבים אחרים, קון בן ה-23 לא סבל מעודף מניירות, שיגעונות ורצונות בלתי מובנים. "אני אדם פשוט שחיי חיים רגילים עם סדר יום ברור", העיד. "כיום, אני משתדל לשחק כל יום עם בני, בנג'ימן, ובזמן החופשי שיש לי אני בעיקר משחק פלייסטיישן או יוצא להליכה".

גם לחיים בספרד, על אף הקושי ולמרות היותו אז צעיר בן 18, הסתגל במהרה. "המעבר לאירופה היה קשה עבורי", אמר בדיעבד. "זה חיים חדשים, ליגה חדשה, ארץ חדשה, ללא המשפחה. אבל התרגלתי מהר וזה חיזק אותי פיזית ונפשית". ראייה נוספת היא העובדה שמאז 2007, כשהיה בן 19, אוחז קון באותה אישה – בתו הצעירה של מראדונה ג'יאנינה – כשלזוג ילד בן שנתיים.

אני חולה כדורגל

אגוארו תמיד חי ונשם כדורגל. דברים אחרים הרבה פחות עניינו אותו. הצעיר מבין שבעה אחרים זוכר שבילדותו הוא היה משחק בימי שבת בחמש קבוצות בשכונות שונות ברחבי בואנוס איירס. "בגיל 12, הייתי חוצה את כל בואנוס איירס", העיד בעבר בראיון לאל פאיס. "בצהריים הייתי משחק את המשחק הראשון, השני היה ב-15:30, עוד אחד ב-17:00, אחריו ב-18:15 והאחרון ב-20:00. לא הייתי יכול לחיות ללא כדור". כשנשאל בעבר מה הוא היה רוצה להיות אם לא היה כדורגלן, לא היסס וירה: "אשת כדורגלן".

המחויבות והנאמנות שלו למשחק וגם למועדון בו הוא משחק מעוררת כבוד. אחרי חמש שנים, ומשהבין כי לזכות בתארים משמעותיים עם הקולצ'ונרוס, קרי אליפות או ליגת אלופות, זו משימה כמעט בלתי אפשרית, החליט לעבור. קון ניסה לפייס את אוהדי הקבוצה וטען שהוא "לא האיש הרע בסיפור". בסופו של דבר, חלקם הבינו כי יש סוג של צדק בדבריו. גם ראשי המועדון נענו לבקשתו ונאותו להוריד את סעיף השחרור שלו שעמד על כ-60 מיליון יורו ל-45, זאת גם בגלל שהיה להם חשוב להכניס ממון לקופת המועדון ששרוי בחובות הנאמדים ב-300 מיליון יורו.

אגב, מי שראה את הנולד היה דידייה דרוגבה. חלוצה של צ'לסי נפעם מהיכולת של אגוארו בתיקו 2:2 במשחק עבר בין שתי הקבוצות בליגת האלופות, כאשר את שני השערים לקבוצה הספרדית כבש הארגנטינאי. "המילה היחידה שאני יכול לומר עליו זה 'מדהים'. אני לא מזלזל לרגע באתלטיקו מדריד, אבל שחקנים גדולים גומרים בסוף בקבוצות גדולות", אמר החלוץ מחוף השנהב וצדק.

היריבה העירונית הגדולה, ריאל מדריד, חיזרה אחרי קון בנלהבות. אוהדי אתלטי ממש לא רצו לראותו חוצה את הכביש, אלא אם כבר עוזב אז עובר מדינה. גם ראשי המועדון מוויסנטה קלדרון הערימו לא מעט קשיים על מעבר שכזה. ז'וזה מוריניו לא אהב את התנהלות הרוחיבלנקוס כלפי הבלנקוס ואת תג המחיר הגבוה לטעמו שהוצב עליו. כשהבין המאמן הפורטוגלי כי לריאל קון כבר לא יגיע, עזר מוריניו לקון לעשות את המעבר למנצ'סטר סיטי, כפי שנחשף רק לאחרונה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד. andres kudacki, AP
האיש שעזר לקון לעבור למנצ'סטר סיטי. ז'וזה מוריניו/AP, andres kudacki

אני מעריץ את טבס

הרעב, הנחישות והעובדה שהוא עדיין צעיר מציבים את קון בעמדת זינוק מצוינת לעשות מה שלשמו הובא לקבוצה התכולה – לזכות בתארים. אבל בפניו ניצבות לא מעט תהיות. האם יסתגל לכדורגל האנגלי? עד כמה יתאים למנצ'סטר סיטי המתחדשת שעדיין לא מוצאת את דרכה. היכן ישתלב בין שורת החלוצים הארוכה שכוללת על פי שעה גם את קרלוס טבס, אדין דזקו, עמנואל אדבאיור, קרייג בלאמי, רוקה סנטה קרוס ומריו באלוטלי.

אגב, לאחרונה נחשף שנייג'ל דה יונג, וינסנט קומפאני ומיקה ריצ'רדס לא אהבו את החוזים שהוצעו להם על ידי המועדון, בעיקר על רקע החוזה החלומי לו זכה אגוארו לפיו ישתכר כ-200 אלף ליש"ט בשבוע. למרות הכל, לאחד מגדולי שחקני ארגנטינה, אוסי ארדילס, אין ספק כיצד ישתלב קון: "הוא יהיה נפלא עבור הכדורגל האנגלי. אם מסתכלים על שאר השחקנים ועל הכספים ששילמו עבורם, אין ספק שהתמורה שהוא יספק עבור הכסף ששולם עליו תהיה שווה למנצ'סטר סיטי".

כשהובא לסיטי, חשבו שהוא יהיה מחליפו של טבס, שלא מפסיק להתאונן על מר גורלו, כמה שרע לו ועל כך שהוא רוצה לעזוב את הקבוצה והעיר. עם זאת, בימים האחרונים נראה כי הוא בכל זאת יישאר. כך או כך, אגוארו, שאמר בעבר כי טבס הוא אחד מהגיבורים שלו, הבין כי בסיטי בונים עליו הרבה יותר מאשר על טבס, ואמר: "אם הוא יישאר זה טוב, אם לא אסתגל להיות כאן בלעדיו. זה לא משנה מי נמצא ומי לא, הקבוצה היא שחשובה".

שחקן מנצ'סטר סיטי קרלוס טבז. Jamie McDonald, GettyImages
הולך, לא הולך? רק תחליט. מה שבטוח שקון לא יהיה בעייתי כמוהו. קרלוס טבס/GettyImages, Jamie McDonald

אני מכור לבשר

ההבדלים המקצועיים בין השחקנים הם לא כל כך דרמטיים, כאשר שניהם יכולים לשחק במספר תפקידים בהתקפה, שניהם טכניים (אגוארו קצת יותר), שניהם לא מוותרים ונלחמים עד הסוף (טבס קצת יותר), אבל ההבדל העיקרי והחשוב נעוץ במנטליות של השניים ובסתגלנות, שם עולה קון עשרת מונים על חברו מנבחרת ארגנטינה.

מה שבטוח זה שקון לא יהיה טבס 2.0. את הרכש החדש, העיר, הניכור והמחסור בחברים לא מרתיע. סיד לואו טוען כי סיטי כלל לא צריכה לחשוש ממקרה נוסף של שחקן שלא מתאקלם. "קון", הוא כותב, "הוא גרסה בהירה וחדה יותר של האיש שהוא מתאר כגיבור שלו". גם רורי סמית' חושב כך. "טכנית, אגוארו עולה על טבס", כתב בטלגרף, אבל מה שחשוב זה שהוא לא הגיע עם עדת יועצים, מנטורים ובאופן כללי טראבלמייקרס".

דוגמה נוספת לרצון שלו להתחבר מה שיותר לעיר ולמקום, היתה כשסיפר כי כבר החל מיד לקבל טיפים מארגנטינאי אחר, כזה שהרבה פחות ממורמר מטבס, פאבלו סבאלטה. "הוא כבר סיפר לי על מקום במנצ'סטר שמוכר בשר בדיוק כמו זה בארגנטינה", העיד בשמחה אגוארו, שידוע בחיבתו הגדולה לבשר.

ברבות השנים סחט קון עשרות סופרלטיבים. אחד מהם מקורי ביותר, היה של מאמן לוקומוטיב מוסקבה הרוסית, שאמר עליו בעבר: "לראות אותו משחק זה כמו לבקר במוזיאון פראדו (גלריית אמנות הממוקמת במדריד – י.ב.)". אז מה תיחשב הצלחה של קון, אם אלכס פרגוסון יאמר למשל שלראות אותו משחק זה כמו לבקר בתיאטרון החלומות?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully