וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע הליגה: ניוקאסל הדהימה את צ'לסי 3:4

העולה החדשה העיפה את האלופה בסיבוב השלישי. בניון פתח ונפצע. נורת'המפטון היממה את ליברפול באנפילד. גם סיטי בחוץ

אחרי שהפרמיירליג ספרה חמישה מחזורים, יצא הערב (רביעי) לדרך הסיבוב השלישי של גביע הליגה באנגליה, ואילו משחקים נפלאים קיבלנו. ההפתעההראשונה הגיעה דווקא מסטמפורד ברידג' שם צ'לסי, שלא הפסידה ודרסה כל דבר שזז בליגה, נכנעה 4:3 לעולה החדשה, ניוקאסל, בתום משחק משוגע לגמרי. סנסציה ענקית הרבה יותר נרשמה גם באנפילד, כאשר ליברפול האומללה הפסידה בפנדלים 4:2 לנורת'המפטון מהליגה הרביעית, בתום 2:2 בזמן החוקי. אל מצעד המאכזבות הצטרפה מנצ'סטר סיטי, שנכנעה לווסט ברומיץ' 2:1. הקבוצה השניה של העיר דווקא עשתה את העבודה מול סקאנת'ורפ, כאשר יונייטד הביסה אותה 1:5.

אם לא די בהפסד, צ'לסי נאלצה להסתדר היום גם ללא יוסי בניון החל מהדקה ה-62. קפטן נבחרת ישראל פתח במשחק, אך בשלהי המחצית השניה נשכב על הדשא, לאחר שככל הנראה מתח שריר, ודידה אל מחוץ למגרש. לקרלו אנצ'לוטי לא נותרו חילופים והבלוז נותרו בעשרה שחקנים, אך מהזווית הישראלית קשה שלא להביט קדימה: בעוד שבועיים נבחרת ישראל פוגשת את קרואטיה, למשחק קריטי במוקדמות יורו 2012. האם בניון יהיה שם? כרגע, לא ברור.

צ'לסי - ניוקאסל 4:3

1:21 הוא מאזן השערים של צ'לסי בחמשת משחקי הליגה הראשונים שלה. הערב, עם זאת, ההגנה הכחולה פשוט לא היתה קיימת, והאלופה האימתנית של קרלוס אנצ'לוטי נפרדה מגביע הליגה כבר בסיבוב השלישי. מי היה מאמין? אנצ'לוטי העלה את הרכבו השני, שכלל מספר שחקני הרכב (ג'ון טרי, ניקולא אנלקה), שחקנים צעירים (פטריק ואן אנהולט, ג'פרי ברומא, דניאל סטארידג') לצד מחליפים כגון יוסי בניון ורוס טרנבול, והוא שילם על זה בריבית דריבית.

הפתיחה דווקא היתה שייכת לבלוז, כאשר כבר בדקה השישית ההגנה המבולבלת של ניוקאסל אפשרה לגאל קאקוטה להוציא כדור יפה לפטריק ואן אנהולט, שחקן ההגנה ההולנדי בן ה-20, שבעט בנגיעה אחת והכניע את בן ארצו טים קרול כדי לקבוע 0:1 לבלוז. אלא שהמגפייז הנחושים לא ויתרו, והשוויון הגיע שבע דקות מאוחר יותר. שיין פרגוסון הצעיר הרים כדור אותו פספס ג'ון טרי, מה שאפשר לנייל ריינג'ר, עוד ילד בן ה-19, להכניע את רוס טרנבול ולקבוע 1:1. האורחים ראו כי השד הכחול לא נורא כל כך, הלכו קדימה, ובדקה ה-36 הושלם המהפך, כשריאן טיילור שלח כדור חופשי אדיר אל בין החיבורים, וטרנבול חסר האונים שוב נכנע.

החגיגה של ניוקאסל נמשכה בדקה ה-49, כשטעות נוספת בהגנת האלופה, הפעם מצידו של פאולו פריירה, אפשרה לשולה אמאובי להתנהל עם הכדור באין מפריע, ולבעוט כדור שטוח ומדויק מחוץ לרחבה, תוך שטרנבול שוב הגיב מאוחר מדי. 1:3 מדהים למגפייז. ניוקאסל עוד קיבלה מספר הזדמנויות להגדיל את היתרון אך החמיצה שוב ושוב. בדקה ה-62 נפצע בניון ונטש את כר הדשא, וצ'לסי נותרה בעשרה שחקנים לאחר שסיימה את שלושת חילופיה.

בדקה ה-70 חזרו הבלוז לעניינים, למרות החיסרון המספרי, כשפריצה של ואן אנהולט משמאל מצאה את ניקולא אנלקה, שבעט יפה בנגיעה אחת לחיבורים, וצימק ל-3:2. הבלוז הלכו קדימה, ומצאו את השוויון המיוחל בדקה ה-87, לאחר שאלכס הוכשל ברחבה ואנלקה בעט פנדל מזלזל וחלש, שנכנס והביא את לוח התוצאות להראות 3:3 מטורף. גמור? לא, ממש לא. הסינדרלה התעקשה לא להמשיך להארכה, ובדקה התשעים מצא כדור קרן של חונאס גוטיירז את ראשו של שולה אמבואי המצוין, שהכניע את טרנבול כדי לקבוע 3:4 בלתי נשכח. משם, צ'לסי כבר לא הצליחה לחזור.

ליברפול - נורת'המפטון 2:2 (4:2 בפנדלים)

שבע נקודות משבעה משחקים. זה המאזן של נורת'המפטון הקטנטונת עד כה בליגה הרביעית באנגליה. הערב, הוליך איאן סמפסון, שחקן עבר של הקבוצה, את המועדון שנוסד ב-1897 לאחד מהישגיו הגדולים ביותר, על אחת מבמות הכדורגל המפוארות בעולם. נורת'המפטון הגיעה לאנפילד, הסתכלה לליברפול בעיניים ויכלה לה. זה אומר הרבה על המועדון הקטן והסימפטי, אך בו בזמן מדבר גם על ליברפול, שפשוט שוקעת לתהומות חדשים.

בדומה לשתי ההפתעות האחרות שקיבלנו בערב המשחקים הזה, גם ליברפול עלתה ראשונה ליתרון. זה קרה תשע דקות מהפתיחה, כשמילאן יובאנוביץ' הבקיע את שער הבכורה שלו במדים האדומים כדי להקפיץ את אנפילד. אלא שהאורחים הנחושים לא ויתרו, ובדקה ה-56 קבע בילי מקיי 1:1. ליברפול, בהרכב צעיר ובינוני, לא הצליחה למצוא את שער הניצחון, המשחק הלך להארכה, ובדקה ה-98 הימם מייקל ג'ייקובס, קשר אנגלי בן 18, את יושבי אנפילד כשקבע 1:2 מדהים לנורת'המפטון. דויד נ'גוג החזיר את הצבע ללחיים האדומות בדקה ה-116, ושלח את המשחק לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה.

לאחר ששתי הקבוצות החטיאו את הבעיטות הראשונות הגיעו חמש הבקעות רצופות, ואז פספס ניית'ן אקסלסטון הצעיר פנדל מכריע עבור ליברפול, ובמצב של 2:3 לנורת'המפטון ניגש אבדול עוסמאן לבעיטה הגדולה בחייו. עוסמאן הגנאי, שהחל לשחק כדורגל מקצועני בליגת החובבים בשנת 2005, בעט שטוח, לפינה הימנית, והכניע את בראד ג'ונס. 2:4 לנורת'המפטון, שמדיחה את ליברפול ומשלימה ערב מדהים של גביע הליגה.

סקאנת'ורפ - מנצ'סטר יונייטד 5:2

למספר רגעים, נדמה היה שגם באצטדיון גלנפורד פארק הצנוע נקבל הפתעה ענקית. סקאנת'ורפ הקטנטונת, מליגת המשנה, עלתה ליתרון מדהים מבעיטה נפלאה של ג'וש רייט בדקה ה-19, אלא שהשדים האדומים, בהרכבם השני, לא נבהלו והפכו את התוצאה. כריס סמולינג המצוין אפשר לדארן גיבסון להקפיץ מעל ג'ו מרפי כדי לאזן ל-1:1 בדקה ה-23, ו-13 דקות מאוחר יותר התכבד סמולינג עצמו בשער שהביא לסגנית האלופה את היתרון, כשהגיע ראשון לכדור רוחב של ג'י סונג פארק.

המומנטום האדום נמשך גם בפתיחת המחצית השניה, כאשר בדקה ה-49 מצא מייקל אואן את שערו הראשון העונה, כשסיים בלי בעיות מיוחדות התקפה מתפרצת. הדהירה של יונייטד נמשכה, וארבע דקות מאוחר יותר קבע ג'י סונג פארק 1:4 בקלילות. המשחק המוצלח של הדרום-קוריאני נמשך בדקה ה-70, כשבעיטה טובה שלו נהדפה על ידי ג'ו מרפי, אך אפשרה למייקל אואן להשלים צמד ולקבוע מקרוב 1:5. המארחת החביבה מצאה שער ניחומים בדקה התשעים, מרגליו של מרטין וולפורד, שקבע את תוצאת המשחק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

ווסט ברומיץ' - מנצ'סטר סיטי 1:2

עשרת אלפים צופים הגיעו לאצטדיונה הקטן של ווסט ברומיץ', כדי לצפות בקבוצתם מארחת את המיליונרים ממנצ'סטר. רוברטו די מטאו העניק לחלק מכוכביו מנוחה הערב, ולמרות זאת הבאגיז, שפתחו היטב את העונה, המשיכו להיראות מצוין כדי להעניק לנו את ההפתעה השניה של הערב. ז'ו אמנם העלה את הסיטיזנס ל-0:1 בדקה ה-19 בשער יפה, אלא שההמשך היה כל כולו ווסט ברום. ג'יאני זוויברלון השיב עם בעיטה מצוינת משלו בדקה ה-55 כדי לקבוע 1:1, בעוד המהפך הושלם שתי דקות מאוחר יותר, כשסיימון קוקס המשיך במצעד השערים יפים עם בעיטה נוספת מחוץ לרחבה שהכניעה את שי גיבן, קבעה את תוצאת המשחק ושלחה את הסיטיזנס בחזרה למנצ'סטר מדוכדכים למדי.

משחקים נוספים:

אסטון וילה - בלקבורן 1:3
כבשו לוילה: אמיל הסקי (59), אשלי יאנג (75, 77). לבלקבורן: גאל גיבה (34).

וויגאן - פרסטון 1:2
לוויגאן: ג'ורדי גומז (87), צ'רלס אנזוגביה (90). לפרסטון: קית' טרייסי (23).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully