וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'לסי-יונייטד: יגשרו על הפערים?

יונייטד תחפש ניצחון ראשון בסטמפורד ברידג' מאז 2002. ברבאטוב בספק להרכב, ולנסיה עשוי לפתוח במקומו

רויטרס

וידאו: רויטרס, עריכת וידאו: ענק ברק

בשנים האחרונות כמעט כל מפגש בין אחת מארבע הגדולות של הכדורגל האנגלי הוכתר כמשחק עונה, אבל נדמה שהקרב הגדול שמצפה לנו מחר בסטמפורד ברידג' בין צ'לסי למנצ'סטר יונייטד (ראשון, 18:00, ספורט 2) אכן זכאי להגדרה המחייבת הזו.

למרות שעברו רק 11 מחזורים וצ'לסי מוליכה את הטבלה עם יתרון של שתי נקודות בלבד על פני יריבתה, ההרגשה באנגליה היא שניצחון של הכחולים יסלול להם את הדרך להחזרת תואר האליפות, בעוד שניצחון של השדים האדומים יהפוך ברגע את המומנטום ויעניק להם יתרון מנטלי עצום לקראת המשך המאבק על הכתר.

המאזן בין שתי הענקיות, שחילקו ביניהן את חמשת האליפויות האחרונות, מאז הקמת הפרמיירליג עומד על 10 ניצחונות לצ'לסי, 10 ליונייטד ו-14 תוצאות תיקו, ושתיהן אף מגיעות למשחק אחרי תוצאות תיקו בליגת האלופות, שגם הבטיחו להן מקום בשמינית הגמר - צ'לסי אחרי 2:2 מול אתלטיקו מדריד, ויונייטד אחרי 3:3 מול צסק"א מוסקבה.

אנצ'לוטי: "אנחנו משחקים נגד קבוצה פנטסטית"

פתיחת העונה המסחררת של צ'לסי מזכירה את זו של העונה שעברה תחת לואיס פליפה סקולארי, וקרלו אנצ'לוטי יודע שכדי להימנע מגורל דומה לזה של הברזילאי הוא יצטרך לשמור על היכולת הגבוהה לאורך זמן. עד כה העסק דופק כמו שעון, והבלוז מחזיקים בעשרה ניצחונות ביתיים רצופים, מבלי לספוג שער בסטמפורד ברידג' מעל 13 שעות (782 דקות בסך הכל).

המאמן האיטלקי כבר ידע הצלחות גדולות מול היונייטד כמו ה-0:3 הענק עם מילאן על השדים האדומים בחצי גמר ליגת האלופות ב-2007, אך גם אכזבות כמו ההפסד הביתי 3:2 עם יובנטוס בחצי גמר המפעל ב-1999. הפעם יעמוד לרשותו סגל כמעט מלא, הכולל גם את ג'ון אובי מיקל ויורי ז'ירקוב שהחלימו מפציעות, ורק ז'וזה בוסינגוויה ייעדר מהסגל של צ'לסי, שתבנה פעם נוספת על כושרו המופלא של דידייה דרוגבה, שכבש תשעה שערים ב-11 משחקיו האחרונים.

"זה משחק מאוד חשוב כי אנחנו משחקים נגד קבוצה פנטסטית", אמר אנצ'לוטי הדרוך. "אני לא חושב שהקרב על האליפות יהיה רק בין צ'לסי ליונייטד, כי גם לארסנל יש קבוצה טובה מאוד עם סיכוי טוב מאוד לזכות".

כשנשאל לגבי סיכוייה של ליברפול אמר האיטלקי: "אני לא חושב שצריך לחשוב עליהם כחלק מהמירוץ כי הם נמצאים מאחור". לעומת זאת שאב אנצ'לוטי השראה מהניצחון של שחקניו של רפא בניטז על יריבתו מחר: "ליברפול הפעילה הרבה לחץ על יונייטד באותו משחק, ונתנה לנו שיעור טוב לגבי הדרך בה צריך ללחוץ על הקשרים שלהם".

הרכב משוער: פטר צ'ך, ברניסלאב איבנוביץ', ג'ון טרי, ריקרדו קארבליו, אשלי קול, מייקל אסיין, מיכאל באלאק, פרנק למפארד, ג'ו קול (דקו), ניקולס אנלקה, דידייה דרוגבה.

פרגוסון: "הפעם לא נשחק כל כך פתוח"

למרות הביקורות הרבות שמופנות לעבר האלופה לאחרונה, בתשעת משחקי הליגה האחרונים שלה היא שמטה חמש נקודות בלבד. הבעיה היא ששלוש מתוכן הגיעו בהפסד הצורב באנפילד לפני שבועיים, והפרשנים מיהרו להצביע על העובדה שבחמשת משחקי החוץ של מנצ'סטר יונייטד מול שלוש הגדולות האחרות (צ'לסי, ליברפול וארסנל) לא הצליחו שחקניו של אלכס פרגוסון לנצח אפילו פעם אחת.

השועל הסקוטי, שחגג אתמול 23 שנים למינויו כמאמן יונייטד, ינסה לתקן סטטיסטיקה עגומה נוספת - העובדה שקבוצתו לא ניצחה בסטמפורד ברידג' מאז 2002 (ניצחון 0:3 משערים של פול סקולס, רוד ואן ניסטלרוי ואולה גונאר סולשיאר), תקופה בה הספיק רומן אברמוביץ' להחליף שישה מאמנים שונים אותם לא הצליח פרגי להכניע. ריו פרדיננד וגארי נוויל הפצועים לא ייכללו בסגל מחר, בעוד נמניה וידיץ' יחזור להרכב.

מי שבספק למפגש הוא החלוץ דימיטאר ברבאטוב. ב"סקיי" נכתב כי הבולגרי סובל מפציעה קלה, ויתכן כי לא ישחק היום, וב"גארדיאן" הוא לא מופיע ב-11 שפותחים כשאנטוניו ולסניה במקומו. אולם לפי ה-BBC ברבאטוב ישחק נגד הכחולים. "מנצ'סטר יונייטד תהיה היריבה העיקרית שלנו על התואר", אמר ברבאטוב ל-BBC, "יש להם מאמן גדול ושחקנים גדולים, עוד מוקדם לדעת, אבל האליפות תלך לאחת משתי הקבוצות. הבקעתי נגד צ'לסי הרבה כשהייתי בטוטנהאם, אבל אני רוצה לעשות את זה עם מנצ'סטר יונייטד".

פרגוסון נשמע מודע גם הוא לחשיבות של המשחק במסיבת העיתונאים ואמר: "זה יהיה משחק גדול, ואני מקווה שנוכל לשפר את המאזן הלא טוב שלנו בסטמפורד ברידג'. אני חושב שהשחקנים שלי מבינים את גודל האירוע והיכולת שלהם תהיה בהתאם. תמיד קשה לנו נגד צ'לסי, אבל אני מבטיח שנתמודד עם זה טוב יותר מאיך שהתמודדנו באנפילד".

על החולשה ההגנתית שהראו שחקניו מול צסק"א מוסקבה אמר פרגי: "הפעם לא נשחק כל כך פתוח. ערכנו כמה ניסויים מול צסק"א ואפשר להגיד שהם לא הצליחו. אני בטוח שההגנה שלנו וכל הקבוצה בכלל מסוגלת לחזור לכושר של השנה שעברה, כי יש לנו קבוצה עם יכולות נהדרות".

הרכב משוער: אדווין ואן דר סאר, ג'ון אושיי, ג'וני אוונס, נמניה וידיץ', פטריס אברה, דארן פלטשר, אנדרסון, אנטוניו ולנסיה, ריאן גיגס (נאני), ווין רוני, דימיטאר ברבאטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully