וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכן, זהו אנפילד

לירן שבתאי

26.10.2009 / 12:26

ליברפול לא ניצחה בזכות בניטז, אלא משום שהקהל שלה התגייס והפנט את יונייטד. לירן שבתאי סוגר מחזור באנגליה

כוס התה שלי

הקהל באנפילד. רפא בניטז עמד לפני שריקת הפתיחה ושר את המנון ליברפול בצוותא עם כל האוהדים. בשבוע שבו קיבל המאמן גיבוי מבעלים שמחלקים כרטיסים למקורבים רק כדי שיחצצו ביניהם, הספרדי יודע שמצבו לא טוב. בדיוק כשבניטז מתחיל להמאיס את עצמו על השחקנים, הבעלים, הקולגות והתקשורת, כשגם זרי הדפנה של הזכייה בגביע האלופות מתחילים להתאדות, הגיעה תצוגת ענק של הקהל הכי טוב בפרמייר ליג, שמודע לקריטיות של המשחק ובא למשוך את העגלה מהבוץ.

מה שניצח את המשחק לליברפול היה "אפקט אנפילד", כשנגזרת של הקהל ביציע הקופ ובמגרש כולו הביאו לניצחון המונומנטאלי. כבר מהפריים הראשון נראה היה שהשחקנים קנו כרטיס למופע של הקהל. בתחילת המופע, הקופ שבר את הקרח בעזרת אקט זריקת עשרות כדורי ים לעבר פפה ריינה. הלא כל אחד היה בסיטואציה שבה הוא נהפך למושא הצחוק, והפתרון האידיאלי למצב הוא הומור עצמי. בעת עליית השחקנים, כל הלהקה עברה לדום ונתנה סולו כשגם הקהל הצטרף. הקהל, שבהיפוך התפקידים הזה הורכב מהשחקנים של בניטז, קיבל חיזוקית בוולה לאף. לאוהבי הכדורגל, כולל אוהדי השדים האדומים, סמרו השערות ולשחקני היונייטד רעדו הביצים בהתחלה. אפילו פרגוסון הודה בסיום: "לא התמודדנו עם האווירה במחצית הראשונה, יש לי שחקנים מנוסים וזה לא צריך לקרות". כן, גם על גיגס וסקולס המנוסים זה פעל.

יותר מכל, האפקטיביות של יציעי אנפילד הייתה בהחלטות השיפוט, תודות לאטמוספרה שיצרו כוכבי הרוק הליברפולים, כל ההחלטות המרכזיות נשרקו לטובתם. היטיב לנסח זאת פרגוסון, בדרכו הייחודית: "האווירה שיצר הקהל השפיעה על השופט, הם היו פנאטים כמו חיה פצועה ובכל החלטה של השופט הם הפעילו עליו לחץ שהיה לו קשה לעמוד בו". חיה פצועה שבאה להשיב את כבודה. ובמלחמה, כמו במלחמה, קיבל הקהל את הבן האובד, מייקל אואן, בשריקות בוז משתקות. הם מודעים לרגשותיו, אך למען הסמל עשו את המוטל עליהם. כאשר טורס כבש הוא הריע לקופ, מפני שידע את מה שכולם ראו - לא בניטז והזיותיו, לא טורס, לא שחקני ליברפול הטפלים שיובאו תחת שיקול הדעת המוטעה של בניטז, גם יכולתה האפרורית של יונייטד וטעויות השיפוט אינם אחראים לניצחון של ליברפול. רק הרסיטל של הקהל באנפילד חתום על השארתו של בניטז, על יציאה מהשפל לאחר ארבעה הפסדים רצופים ובעונה מטורפת שכזו, גם חזרה למרוץ.

מייבש שיער

להתקפת מנצ'סטר סיטי, שלא השכילה לנצל את איבודי הנקודות של מתחרותיה בשלושת המחזורים האחרונים. קבוצתו של מארק יוז סיימה בשלוש תוצאות תיקו רצופות בשעה שליברפול קרסה, צ'לסי גילתה סימנים של חולשה, ארסנל נעצרה והיריבה השנואה מקרן הרחוב זכתה רק בארבע נקודות מתשע אפשריות. אתמול, הסיטי איבדו יתרון לראשונה העונה, ועוד 0:2, כשלבסוף סיימו ב-2:2 נגד פולהאם בבית. מנצ'סטר סיטי במקום השישי עם 18 שערים. כל הקבוצות שמדורגות מעליה, כבשו יותר וספגו יותר מלבד צ'לסי, משמע, התקפה תניב הצלחה. לסיטיזנס יש סוללת חלוצים מרשימה כמו ויטרינה של חנות מותגים. למרות זאת, בשנה שעברה, באותו שלב של העונה, מאזן שערי הזכות של הסיטי היה גדול מזה הנוכחי בחמישה שערים.

מארק יוז וחלוציו חייבים להפנים שהזדמנויות כאלה לא יהיו הרבה. אדבאיור נראה כאילו גמר את האוויר בספרינט לאוהדי ארסנל, לטבז מדי תכלת לא באים בטוב, רוביניו חולם בספרדית וסנטה קרוז ימתין למתנות של דוד קלאוס בחג המולד. שחקני הקישור שון רייט פיליפס וסטיבן איירלנד חייבים ליטול חלק אינטגרלי במלאכת השערים, קרייג בלאמי ומרטין פטרוב הנפלאים אמורים להיות האקס-פקטור ולא המוציאים העיקריים לפועל. אדבאיור וטבז הם כמו בגדי מותגים, שמם הולך לפניהם על אף שהם לא תמיד יפים. כדי לסיים בטופ פור מומלץ לחלוץ העבר האימתני שעומד על הקווים לרכוש בינואר לרכוש חלוצים בסגנון הקז'ואל, כאלה שכובשים ביום יום.

סקאוט

זה לא סוד שאחד הפספוסים של אלכס פרגוסון היה שחרורו של הבלם ג'רארד פיקה לברצלונה בקיץ שעבר. אם פיקה עוד קיבל מעט הזדמנויות, ראיין שואוקרוס בן ה-22 לא קיבל שום צ'אנס להראות את יכולתו ההגנתית במדי השדים האדומים. פרגוסון השאיל את הבלם האנגלי לסטוק סיטי ב-2007, מהלך שעזר לסטוק לעלות לפרמייר ליג. בינואר 2008 רכשה אותו הקבוצה ממנצ'סטר יונייטד תמורת סכום מגוחך של מיליון ליש"ט. הקיץ קבוצות רבות חפצו בשואוקרוס, בהן ליברפול ואברטון. שואוקרוס, לפי מאמנו טוני פוליס, הוא מנהיג בכל רמ"ח איבריו. חרף גילו הצעיר הוא נמנע מטעויות של רוקי, מניע את הכדור לקישור כיאה לבלם מודרני, לא חושש לצעוק על שחקנים מבוגרים ממנו וכבר הספיק לכבוש 11 שערים במדי סטוק. פוליס ועיתוני הממלכה כבר ממליצים לפאביו קאפלו להוסיף את הסייח הצעיר לתפריט שלו בג'ונגל הדרום אפריקאי.

בשבת פקד קאפלו את הווייט הארט ליין. שואוקרוס, המצטיין של סטוק העונה, הרשים יותר מכל השחקנים שעומדים לרשותו מבין שחקני שתי הקבוצות. הבלם הוביל את הגנתו להיות הקבוצה היחידה אשר שמרה על שער נקי באצטדיון של טוטנהאם העונה, משחק שהסתיים בניצחון ראשון על התרנגולים בביתם מזה 34 שנים, 0:1. ערב המפגש, שואוקרוס לא חשש להצהיר שביכולתו לשמור על פטר קראוץ' והוא אכן עמד במילה. אומרים שרק טיפשים חוזרים על אותה טעות פעמיים, פרגי למד והוסיף סעיף בהעברה שמעניק ליונייטד זכות ראשונים על שואוקרוס, והשועל הוותיק יוכל להשוות כל הצעה על הבלם. לא מן הנמנע שבעונה הבא שואוקרוס ינהיג את הגנת יונייטד כאשר וידיץ' ופרדיננד ייעדרו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מספרים

הגענו למחזור העשירי, וזה הזמן לסיכום רבעון קטן בדסק המספרים. בשבת הסתיים המשחק בין האל סיטי ופורטסמות ב-0:0. זהו בסך הכל המשחק השני מתוך 96 שכבר התקיימו העונה שלא הובקעו בו שערים (הראשון היה במחזור השלישי, כאשר בירמינגהאם אירחה את סטוק סיטי). לשם השוואה, בספרד יש כמות כפולה כבר במחזור השמיני, בגרמניה הגיעו לשמונה ובאיטליה סופרים כבר תשעה משחקים מאופסים. מבין ארבע הליגות הבכירות, הפרמיירליג היא הפורייה ביותר, בעלת ממוצע של שלושה שערים למשחק. במחזור השמיני בפרמיירליג, הממוצע באנגליה היה 3.2 שערים למשחק לעומת 2.6 בלה ליגה.

אינפלציית השערים היא פועל יוצא של מספר אלמנטים. ראשית, גרסת רטרו אופנתית של מערך ה-4-4-2 הפופולארי בשנות התשעים, שבו משתמשות כיום מרבית מקבוצות הפרמייר ליג ושמאפשר לחלוצים לבוא לידי ביטוי. לראיה, שלושה חלוצים כבשו כמעט חצי מהתפוקה של מלך השערים בעונה שעברה. שנית, זו אחת העונות הכי תחרותית בפרמייר ליג, החלשות התעשרו והחזקות נחלשו, כל הקבוצות כבר איבדו נקודות וכל הטוענות לכתר ספגו הפסדים. שלישית, בליגה האנגלית יש מספר לא מבוטל של שחקנים בינלאומיים, בעונה שבסופה ממתין לו גביע העולם. כל שחקן נותן עוד קצת מהיכולת.

במחזור הבא

לונדון, כדורגל אטרקטיבי, מקום שלישי נגד מקום רביעי - ארסנל מארחת את טוטנהאם לדרבי הצפוני של לונדון. התרנגולים אינם מעוניינים להיות מובלים כצאן לטבח בדרך לאמירויות, כשהם זוכרים שארסנל כובשת העונה הכי הרבה שערי בית בליגה - 17 בארבעה משחקים בלבד. טוטנהאם מגיעה אחרי הפסד ביתי 1:0 לסטוק סיטי, ויש לה יומרות לסיים במקום שבו היא נמצאת כעת, ברביעייה הראשונה. על מנת שהשאיפות יתגשמו, טוטנהאם תצטרך לנצח קבוצות מהטופ פור. עד כה היא הפסידה לצ'לסי ויונייטד ללא תנאי, ואמנם ניצחון על ליברפול בתחילת העונה זה נחמד, אולם העונה ליברפול לא בדיוק מוגדרת כיציבה. כדי להתברג בקלחת הצמרת, התרנגולים יאלצו לחמוק מהכוונת של התותחנים, שמאידך חוזרים הביתה בחמת זעם אחרי שאיבדו יתרון 0:2 במחצית וסיימו ב-2:2 במיני דרבי נגד ווסטהאם. לארסן ונגר יהיה מה להוכיח, הוא עדיין לא ניצח קבוצת צמרת העונה. מה שבטוח, אקשן למכביר יהיה שם, כמו בכל דרבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully