וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהו השחקן האהוב על אלכס פרגוסון?

מאמן מנצ'סטר יונייטד גילה מי השחקן היריב שהכי הרשים אותו בזירה האירופית, וסיפר על השינוי שעבר הכדורגל בשנים האחרונות

רגע לפני שהוא מוביל את מנצ'סטר יונייטד למשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות מול ארסנל הערב (רביעי) התפנה אלכס פרגוסון להביט לאחור אל יותר משני עשורים של אימון במפעלים האירופיים. פרגי העניק ראיון לקצין העיתונות של אופ"א וסיפר על כמה מהרגעים הגדולים שלו באירופה ועל תחושותיו לגבי השינויים שעבר המשחק לאורך השנים.

"השינויים הגדולים ביותר התרחשו בתחומים המדעיים", אמר פרגוסון. "המידע הרפואי שיש לנו היום, תכניות התזונה וההכנה הפיזית של השחקנים התקדמו שנות אור. מבחינת האימונים עצמם, אני עדיין מצפה מכל שחקן לתת מאה אחוז, כי האופן בו שחקנים מתאמנים מתרגם את עצמו לאחר מכן למגרש. מבחינה טקטית, משחק המעבר בכדורגל המודרני הוא מהיר בהרבה מבעבר. ההתקפות המתפרצות עובדות אחרת לחלוטין, ומבוססות פחות על כדורים ארוכים".

"גם רמת המאמנים עלתה", המשיך סר אלכס. "והכלים שלנו היום להשיג כל פיסת סטטיסטיקה על שחקן יריב עוזרת לנו מאוד. מה שלעולם לא ישתנה הם השחקנים שיכולים לשנות את המשחק בנגיעה אחת - שחקנים כמו כריסטיאנו רונאלדו ולאו מסי".

כשנשאל מי מהשחקנים היריבים שפגש לאורך השנים הכי הרשים אותו, ענה פרגוסון: "בדור הנוכחי מסי נמצא ברמה הגבוהה ביותר, וגם קאקה מאוד הרשים אותי, למרות שהוא מעולם לא גרם לי לעצור את הנשימה. כמובן שזינדין זידאן היה נפלא, אבל ללא כל ספק הפייבוריט שלי היה פאולו מאלדיני. יש לו נוכחות נהדרת, רוח תחרותית, אתלטיות, וגם ללא יכולת טכנית מיוחדת הוא השפיע על כל הקבוצות הגדולות של מילאן".

בשאלת המשחק הגדול ביותר שלו באירופה פרגי לא התלבט יותר מדי: "אין ספק שמדובר בניצחון 1:7 על רומא ברבע גמר ליגת האלופות. הגענו למשחק הזה בפיגור 1:2 מהמשחק הראשון באיטליה, וההופעה שלנו במחצית הראשונה הייתה לא מהעולם הזה. הרומאים היו בהלם מהמשחק המסחרר שלנו בנגיעה אחת. כמה מהשערים שלנו היו מבריקים, במיוחד השער של אלן סמית'. משחק גדול נוסף היה ב-3:3 שלנו מול ברצלונה, שהיה צריך להסתיים ב-20:20 לאור הדרך בה שתי הקבוצות תקפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully