וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשימה הראשונה של קאפלו

מיקי יואכים

4.2.2008 / 11:27

אחרי הרעש והמהומה, קאפלו הפשיל שרוולים והחל לעבוד. מיקי יואכים מנתח את סגל נבחרת אנגליה שזימן האיטלקי לקראת המשחק נגד שוויץ

סופסוף הגענו לשלב בו ניתן לקבל רושם ראשוני על הנבחרת האנגלית, שפאביו קאפלו מתחיל להגות. אחרי חודש של התבוננות צמודה על הליגה, הכין קאפלו רשימה של 30 שחקנים שיחלו באימונים לקראת משחק הידידות מול שוויץ באצטדיון וומבלי ב-6 בפברואר.

כבר בשבת הרשימה קטנה ל-23, אבל בשלב הנוכחי זה לא ממש משנה. חשוב להבין על מי ולמה עשה קאפלו את ההימור הראשוני שלו. את מי הוא רוצה לבחון, ואיזה סוג של שחקנים הוא מחפש בנבחרת שלו. יש לא מעט הפתעות – גם בין המוזמנים וגם בין אלו שלא קיבלו זימון.

שוערים

בפנים: דייויד ג'יימס (פורסמות'), סקוט קארסון (אסטון וילה), כריס קירקלנד (וויגאן).

בחוץ: פול רובינסון (טוטנהאם), רוברט גרין (ווסטהאם), ג'ו הארט (מנצ'סטר סיטי, הנבחרת הצעירה).

נכתבו כבר הררי מילים על בעיית השוער של אנגליה ואין כל חדש בגזרה זו. קאפלו החליט לבחור את הראויים ביותר מתוך רשימה ארוכה של מועמדים ברמה דומה, כשלכל אחד יש יתרונות בולטים וגם חסרונות משמעותיים. אבל אפילו בתנאים אלו הצליח האיטלקי להפתיע. לדוגמה, אי-זימונו של רוברט גרין, שנותן עונה מצוינת במדי ווסטהאם, ושנחשב עד לאחרונה למועמד המוביל לאפודה מס' 1. מצד שני, קאפלו זימן את כריס קירקלנד, שהפסיק להיות פקטור רציני אחרי שעזב את ליברפול. נוכחותו של ג'יימס בן ה-37 היא טבעית – בשתי העונות האחרונות זהו השוער האנגלי היציב ביותר בפרמיירשיפ (אפילו הפרדוקס בין הביטויים "דייויד ג'יימס" ו"יציבות" כבר לא כל כך רציני), אבל ברור שהוא לא ילד, וספק רב אם הוא יסחוב עד ל-2010.

הגנה

בפנים: ימין - מיקה ריצ'ארדס (מ. סיטי), גלן ג'ונסון (פורטסמות'), ווס בראון (מ. יונייטד); אמצע – ריו פרדיננד (מ. יונייטד), קרטיס דייויס (אסטון וילה), לדלי קינג וג'ונתן וודגייט (טוטנהאם), מת'יו אפסון (ווסטהאם); שמאל – אשלי קול וויין ברידג' (צ'לסי), ג'וליאן לסקוט (אברטון), ניקי שורי (רדינג).

בחוץ: קרטיס דייויס (אסטון וילה, פצוע), סול קמפבל (פורטסמות'), מייקל דוסון (טוטנהאם).

רשימת ההגנה היא סולידית עם הפתעה בולטת אחת – קרטיס דייויס. הבלם של אסטון וילה בילה חצי עונה על הספסל וקיבל הזדמנות רק במשחקי חג המולד מול צ'לסי וגם זה בגלל הרחקתו של זט נייט. דייויס ניצל את ההזדמנות היטב, אבל זימון לנבחרת הדהים גם אותו. יכול להיות שקאפלו פשוט צפה ביותר מדי משחקים של הוילה. נוסף אליו חוזרים לנבחרת אחרי היעדרות ארוכה ג'ונסון, אפסון ווודגייט וגם לדלי קינג שהתאושש מפציעה. לחבורה הזו יצטרף בוודאות ג'ון טרי, מה שלא ניתן לומר על סול קמפבל.

קישור

בפנים: ימין – שון רייט-פיליפס וג'ו קול (צ'לסי), דייויד בנטלי (בלקבורן); אמצע – מייקל קאריק ואואן הארגריבס (מ. יונייטד), גארת' בארי (אסטון וילה), סטיבן ג'רארד (ליברפול), ג'רמיין ג'נאס (טוטנהאם); שמאל – אשלי יאנג (אסטון וילה), סטיוארט דאונינג (מידלסבורו).

בחוץ: דייויד בקהאם (לוס-אנג'לס גאלאקסי), פרנק למפרד (צ'לסי, פצוע), ארון לנון (טוטנהאם), פיל נוויל (אברטון), ג'רמיין פנאנט (ליברפול).

בחירת הקישור הייתה כנראה הסיפור המרכזי של הימים האחרונים ונגעה כמובן בדייויד בקהאם. הקפטן לשעבר לא שיחק משחק תחרותי מאז הסתיו (אין ליגה בארה"ב), ושמר על כושר באימוני ארסנל, בתקווה לזכות להופעה 100 במשחק מול שוויץ. דעת הקהל התחלקה בנושא לשניים: חלק אחד המליץ לקאפלו לכבד את בקהאם, השני תבע מקצועיות ללא סנטימנטים. מצדדי הגישה השניה אף העירו בארסיות, שאולי קאפלו צריך לזמן למשחק נגד שוויץ את גארי לינקר, שחסר לו רק שער אחד כדי להשוות את השיא של בובי צ'רלטון.

קאפלו אף נאלץ לשחרר הצהרה מיוחדת בנושא, שעיקרה היה בזה שבקהאם לא נמצא כרגע בכושר משחק, אבל הוא בהחלט בונה עליו לעתיד. בקהאם ולינקר (כמובן) לא קיבלו זימון לנבחרת ודון פאביו הוכיח שוב את עקשנותו וקשיחותו – או בקיצור, הוא הגיע בשביל מעשים ולא בשביל טקסים.

במקביל, הוא זימן כמה שחקנים שששים לתפוס את מקומו של "קינג דייויד". יש כאן גם את רייט-פיליפס, גם את בנטלי וגם את ג'ו קול, שעדיין מרגיש נוח יותר באגף ימין. בהתחשב בזה שברקע ממתין גם ארון לנון, שהורד בינתיים לנבחרת הצעירה, סיכוייו של בקהאם לא נראים מבטיחים. שאר הזימונים לקישור די צפויים. קאפלו לא שכח את אשלי יאנג, שיש לו עונה נהדרת באסטון וילה (ששולחת לסגל לא פחות מחמישה שחקנים), זימן את ג'רמיין ג'נאס המצוי בכושר טוב וגם את סטיוארט דאונינג שמחזיק כמעט לבדו את מידלסברו.

היעדרותו של למפארד הפצוע הצילה את האיטלקי מהצורך לפתור את הבעיה האנגלית המסורתית של ג'רארד-למפארד. מעניין איזו טקטיקה יבחר קאפלו למשחק הבכורה שלו – האם זה יהיה 4-4-2 הקלאסי או אולי 4-2-3-1 הספרדי, עם שני הקשרים האחוריים, שלושה קשרים תוקפים וחלוץ חוד אחד. הסגל שהוא זימן מאפשר לו לבחור בין שתי האפשרויות, כאשר דווקא האחרון מתקבל בהתלהבות גדולה בדעת הקהל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

התקפה

בפנים: אמיל הסקי (וויגאן), ג'רמיין דפו (פורטסמות') – מחליף את גבריאל אגבולנהור מאסטון וילה הפצוע, מייקל אואן (ניוקאסל), ויין רוני (מ. יונייטד), פיטר קראוץ' (ליברפול).

בחוץ: אנדי ג'ונסון (אברטון), דייב קיטסון (רדינג).

בעיית החלוצים דומה מאוד לבעיית השוערים, עם יוצא הדופן שלמעלה יש לפחות מועמד ודאי אחד – ויין רוני. הימצאותו של אואן ברשימה מלמדת שקאפלו כבר למד את ההיסטוריה – אואן משחק בנבחרת טוב יותר מאשר בקבוצה. מהחלוצים גדולי המימדים קאפלו לקח רק את קראוץ' והסקי, למרות שהתחזיות דיברו גם על דייב קיטסון. כל אחד מהשניים יכול לשחק את חלוץ הציר ב-4-2-3-1 וגם להיות בצמד עם רוני ב-4-4-2. דבר אחד בטוח: קאפלו עתיד לנסות לא מעט דברים, עד שהוא מגיע לנוסחה המושלמת שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully