וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגה לאומית: 0:1 דרמטי למכבי פתח תקוה על רעננה

גררו כבש בשנייה האחרונה של תוספת הזמן והכריע את משחק העונה. הפער בפסגה: שבע נקודות. 0:1 להרצליה בנס ציונה

מכבי פתח תקוה עשתה היום (שישי) צעד ענק בדרך חזרה לליגת העל, לאחר שניצחה 0:1 את הפועל רעננה במשחק העונה של הלאומית, הודות לשער דרמטי בתוספת הזמן של אוסקר גררו, ממש בבעיטה האחרונה של המשחק. הפועל נצרת עילית התקרבה עד כדי שלוש נקודות מרעננה, אחרי 0:1 בחוץ על הפועל אשקלון. מכבי הרצליה השיגה 0:1 דרמטי בנס ציונה, בעוד בני לוד ניצחה 0:1 את מכבי אום אל פאחם. בשבת, מכבי יבנה ניצחה 0:1 במגרשה של הפועל כפר סבא האחרונה.

* בית"ר תל אביב רמלה תשחק רק ביום שני מול הפועל ראשון לציון, אבל כבר היום הוחלט במועדון לפטר את המאמן ארז בנודיס. מי שימלא את מקומו עד מציאת מאמן קבוע, הוא עוזר המאמן אלון אברמוביץ', בעבר שחקן בית"ר ירושלים.

עומר גולן, אוסקר גררו שחקני מכבי פתח תקוה. מגד גוזני
הווינר של מכבי פתח תקוה. אוסקר גררו עם עומר גולן/מגד גוזני

מכבי פתח תקוה - הפועל רעננה 0:1

משחק העונה בליגה הלאומית לא ענה על הציפיות, אך סיפק דרמה אדירה. כ-2,500 אוהדי מכבי פתח תקוה קיוו לראות את קבוצתם ממשיכה את הדהירה בחזרה לליגת העל, וזכו לחגוג יחד עם יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, אחרי שער של אוסקר גררו ממש בבעיטה האחרונה של המשחק. הפועל רעננה יכולה לחוש מאוכזבת, שכן היא הייתה מעט יותר מסוכנת וכבר ניצחה את הלוזונים בגביע המדינה. כעת היא תנסה לשמור על המקום השני, בעוד מכבי פתח תקוה נראית בלתי ניתנת לעצירה, בדרכה חזרה לליגת העל.

מכבי פתח תקוה שלטה במחצית הראשונה, כשעל המצב הראשון היה חתום עידן שריקי, עם בעיטה מהאוויר מ-11 מטרים מעל המשקוף אחרי פריצה טובה של דני פרדה. הקשר סחט הדיפה טובה מאוהד כהן בכדור חופשי בדקה ה-35, ומנגד רעננה החמיצה חמש דקות לאחר מכן הזדמנות לעקוץ עם ממאדו צ'אם שהסתבך ברחבה במצב של אחד על אחד. המחצית השנייה הייתה של רעננה. אברבנל רשם הצלה נהדרת מול צ'אם בדקה ה-66, קובי חסן כמעט כבש בבעיטה חופשית לאחר מכן ובדקה ה-87 נפסל שער של צ'אם בגלל נבדל קטנטן. בתוספת הזמן קיבלה מכבי פתח תקוה כדור חופשי, שהגיע איכשהו לגררו וזה בעט מזווית אלכסונית לרשת של אוהד כהן. חגיגה גדולה ביציעים, שלוש נקודות למארחת וגם פער של שבע נקודות בפסגה.

סקציה נס ציונה - מכבי הרצליה 1:0

אחרי שני הפסדים רצופים מול הפועל רעננה בגביע ובליגה, נס ציונה פגשה קבוצה אחרת מהשרון, החזיקה מעמד עד דקת הסיום ושוב ירדה מנוצחת. הקבוצה מהשפלה ביצעה שינויים לפני סיום חלון ההעברות והחתימה בין היתר את אייל שן ומוחמד נאטור מהפועל פתח תקוה, אבל לא הצליחה להשיג את הניצחון הביתי מול מכבי הרצליה, שעקצה בדקה ה-90 עם שער של רן מלכה. הרצליה עלתה למקום השביעי.

רן מלכה שחקן מכבי הרצליה. נמרוד סונדרס
שער דרמטי להרצליה. רן מלכה/נמרוד סונדרס

הפועל אשקלון - הפועל נצרת עילית 1:0

למרות הרכש המאסיבי שביצעה בינואר, כולל ג'ונתן אסוס ודומיניק וואסי שהצטרפו ממש לפני סיום מועד ההעברות, רצף ששת המשחקים ללא הפסד של הפועל אשקלון נעצר דווקא בבית, מול הפועל נצרת עילית חסרת היציבות. ערן מלכין התכבד בשער היחיד שהובקע במחצית הראשונה במשחקי שישי בלאומית, כשמצא את הרשת של דניאל ליפשיץ' בדקה ה-45. נצרת עילית צימקה את הפער מהמקום השני לארבע נקודות בלבד.

בני לוד - מכבי אום אל פאחם 0:1

הלודאים אמנם המשיכו להציג יכולת מאכזבת בהתקפה, אבל נהנו משער ניצחון של אנטון ארחיפוב, שהגיע השבוע מהפועל רמת גן. ארחיפוב כבש בדרבי המגזר בדקה ה-70 מול מכבי אום אל פאחם, הקבוצה היחידה שלא התחזקה בינואר לאור מצבה הכלכלי הקשה.

ערן מלכין שחקן הפועל נצרת עילית. ניב אהרונסון
ניצח את אשקלון. ערן מלכין/ניב אהרונסון

הפועל כפר סבא - מכבי יבנה 1:0

הקבוצה מהשפלה השיגה בסך הכל את ניצחון החוץ השני שלה העונה (הקודם היה אי שם במחזור השני באום אל פאחם) ועלתה למקום התשיעי עם 31 נקודות. הפועל כפר סבא קיוותה לצמק מעט את הפער מהקו האדום, אבל נותרה שקועה במקום האחרון למרות הרכש שביצעה עם סגירת חלון ההעברות. מכבי יבנה שחררה שבעה שחקנים במהלך ינואר וצירפה 11 חדשים. אחד מהם, החלוץ שרון גורמזנו שהגיע מאחי נצרת, גם כבש בבכורה והכריע את המשחק בדקה ה-84.

שחקני מכבי יבנה חוגגים, משמאל תומר בן חיים. מגד גוזני
מכבי יבנה בורחת מהתחתית/מגד גוזני
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully