וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יתנתק ראשון?

דניאל ירושלמי

11.8.2006 / 13:06

אחרי שבעונה שעברה חזינו מי לא יסיים את העונה, קבלו את תחזית המאמנים ל-2006/7. רמז: גוטמן, אלי כהן, ארדילס ולחמן בצרות

בדרך ללשכה

1. אלי גוטמן

מכבי נתניה לא בנויה לשיטות העבודה של אלי גוטמן והוא לא מתאים מבחינה מנטלית לנתניה, לאוהדיה, לשחקניה. האמבוש שהמאמן "הגרמני" חווה אחרי שמינה זמנית את אבי סטרול לקפטן ושכח לא מעט שחקני בית על הספסל במשחקי אימון זניחים, רק רמז למה שמצפה לנו, כאשר החום הנתנייתי והקרירות האירופית של גוטמן יתנגשו בליגה. והם יתנגשו, כי נתניה רחוקה מלהיות מחוברת וצפויה לה התחלה לא קלה. לגוטמן יש כל הכישרון כדי לעקור מנתניה הרבה מאוד אלמנטים שבטיים ולהטביע בה תכונות אירופיות. אבל מאחר שכולם רואים בו ברירת מחדל של ברקוביץ', הוא לא ייהנה מסבלנות יוצאת דופן מאף אחד מהגורמים שמנהלים את מכבי נתניה: בוס, אוהדים ושחקנים/מדליפים.

גזר הדין

הציטוטים האחרונים והמטופשים של גוטמן, בהם דרש בביקורתיות לא נעימה לאוזנו של יאמר 4 שחקני רכש חדשים והביע אי אמון בסגל הקיים שלו, רומזים כי מדובר בחתונה מלאכותית.

סיכויים לאבטלה: 80 אחוז


2. ראובן עטר

לעטר יש סיכוי לא רע להיפרד במהרה ממכבי הרצליה ואריאל שיימן, לא בגלל שיקולים מקצועיים, אלא בגלל הגעגועים אליו בנתניה. ברגע שעטר יחוש שיש לו סיכוי ליהנות מהמיליונים של יאמר, סוג של צדק היסטורי, והלחץ עליו בקרב הקהל הנתנייתי לקבל את משרת המאמן יגבר, לא תהיה לו גם בעיה להתעמת עם שיימן, בכל פעם שזה יתערב לו בעבודה. גם ובעיקר בזכות גוטמן, יאמר ועטר עוד ישתפו פעולה.


גזר הדין

תסמכו על אריאל שיימן, שלא יפסיק להפתיע אותנו גם העונה.

סיכויים לאבטלה: 70 אחוז


3. אלי כהן

מי שראה את החורים של אורי שטרית בגביע הטוטו, זוכר את אלו של יובל שפונגין ומחבר אליהם את הבינוניות של אבי יחיאל, יכול לשער שמכבי ת"א לא תתפאר בהגנה שלה בעונה הבאה. ללא אותו עורף חסין, לאלי כהן יהיה קשה להתייצב בליגה, וקשיי הקליטה של הקבוצה החדשה שלו עלולים להיות אכזריים. הלחץ של הקהל לא אמור להיות קל יותר, אם אחרי הפסד אחד בגביע הטוטו ספג המאמן קללות ראשוניות. כהן, חשוב לזכור, עובד גם תחת עיניו הפקוחות של המנג'ר הבא שלו, אבי נמני, שבכל הרצאה, אסיפה, אימון, משחק, יעקוב אחרי המאמן שלו ויצטרך להחליט האם להמשיך איתו בעונה הבאה. נראה לכם אבסורד? זאת מכבי ת"א.

גזר הדין

ללוני, שמשתוקק למכור, כבר אין עניין מיוחד במכבי ת"א, ופחות במאמן החדש שלו. נכון, לוני לא נוטה לפטר מאמנים, במיוחד כשזה כרוך בפיצויים, אבל ברגע שהאוהדים ידרשו את ראשו של המאמן, הבוס כבר לא יילחם נגדם ולא יימנע מהמאמן שלו לעזוב את קן הצרעות.

סיכויים לאבטלה: 60 אחוז

תחזיקו חזק בכסא

4. אוסי ארדילס

כמו במקרה של גוטמן ונתניה, עוד שילוב קטלני בין שני קטבים מנטליים, עם חיבור רופף ביניהם: בית"ר הפרועה, הסוררת, וארדילס השקט והאופטימי. קשה לראות את המאמן המנומס נטמע בהר הגעש, שמאיים להתפרץ מדי שבוע, כשכל משחק בו הוא קריטי לתולדות המועדון. קשה לראות את המאמן הנחמד סוחף אחריו את הכדורגלן הישראלי הערמומי, שלא רוצה ללמוד ולעבוד קשה וישתמש נגד ארדילס במניפולציות והדלפות, ברגע שיירד לספסל.


גזר הדין

אם ארדילס לא יזכה ב-80 אחוזי הצלחה בסיבוב הראשון, תהיו בטוחים שארקדי יידע לרמוז לו היכן נמצאת הדלת, כמו שעשה לאוחנה ופרננדז.

סיכויים לאבטלה: 60 אחוזים


5. אייל לחמן

כל התנאים עומדים נגד אייל לחמן. המועדון המפואר בו גדל ואותו חלם להנהיג הגיע לנקודת שפל היסטורית בקיץ האחרון. חבלי הקליטה של האוהד/יו"ר ציון דלל הולכים להיות קשים, מסיבת העיתונאים הסהרורית והמפורסמת שלו מעידה כי עדיין לא אימץ ראייה מערכתית ונשאר אוהד מתלהם מהיציע. השחרור של שני הכוכבים בעונה שעברה, שבחון ותמוז, לא אמור להקל על הסיטואציה, בטח לא הקהל המתוסכל. כנהוג במחוזותינו, כל הזעם הזה אמור להיות מופנה לעבר המאמן, שלא ממש מעורר סימפטיה. שיטות המשחק הלוחמניות של לחמן מזמן כבר גדשו את הסאה וישנם לא מעט אנשים שמחכים לכישלונו. אם האנטי לחמניות סילקה אותו מסכנין והוציאה את דיבתו רעה אצל מאזן גנאים, לאוהד דלל על אחת כמה וכמה.

גזר הדין

"לא יודע אם הייתי ממנה את לחמן", אמר ציון דלל בתשובה לשאלה כיצד היה נוגע לגבי המאמן, אם הוא היה הבוס שצריך לקבל את ההחלטה. תבינו לבד כבר סבלנות תהיו לו ללחמן, אם זה לא ינווט נכון את הספינה התועה.

סיכויים לאבטלה: 50 אחוז

בדרך לקביעות

6. יצחק שום

המשחק הראשון בגביע הטוטו רמז אולי שלנבואות השחורות שהנה עונת גילי לנדאו חוזרת אין בסיס מוצק, אבל תמרורי האזהרה טרם סולקו סופית, בטח אחרי הפאדיחה מול דומז'אלה. ללא אבא קשטן, הקהל האדום עדיין ספקן לגבי הקבוצה החדשה שלו ושחקני הרכש שהביא איתו היורש, ושער עצמי של יואב זיו בגביע הטוטו לא משנה תודעה של אוהד. החיבור בין שום ההתקפי, הפתוח, המשוחרר, לבין הקבוצה ההגנתית והשמרנית, שמקיפה את עצמה בחומות של דוברים ולא נותנת לשום אינפורמציה לזלוג החוצה, טרם הוכיח את עצמו. גם גילי לנדאו התחיל בגביע הטוטו בצורה סבירה, אבל אז באה המפולת בליגה והקהל האדום חיכה לכוכב העבר שלו מחוץ לאצטדיון ושלח אותו הביתה במחזור השביעי. אם ללנדאו לא היה לקהל סנטימנטים, בטח שלא לשום. להבדיל מקודמו, גם להנהלה אין כבוד יתר למאמן, אם זה לא יספק את התוצאות באופן מיידי.

גזר הדין

גם הפעם נחכה למחזור השביעי, אז יערך הדרבי התל-אביבי וגורלו של שום יקבע לפי התוצאה. לאוהדי הפועל ת"א יש עדיין ציפיות למרות הפסימיות הידועה שלהם, במיוחד מהדרבי, שם הם בדרך-כלל מחליטים איך היתה העונה שלהם. נכון לעכשיו, אין להם מה לחשוש ממכבי ת"א, מתומר חליבה שום דווקא צריך לדאוג.

סיכויים לאבטלה: 40 אחוז


7. אורי מלמיליאן

כמו במקרה של אלי כהן, אם הרע מכל יקרה, רוב הסיכויים שהפרידה תגיע מכיוונו של המאמן. מלמיליאן, להזכירכם, הוא מתפטר סדרתי, ואל תתפלאו אם הוא יברח מהספינה ברגע שהיא תשקע במעמקי התחתית. במשך שנים מלמיליאן דואג לשמו הטוב בשקדנות, כך שהוא לא ייתן לכתמי הירידה לדבוק בו. למרות יחסיו המצוינים עם הנהלת הכח עמידר, למאמן הירושלמי תמיד היו סיבות לחתוך קשרים וירידה פוטנציאלית עם הכח יכולה בהחלט להיות אחת מהן.

גזר הדין

אם הכח תסתמן מיד כיורדת הבטוחה ולא תצבור נקודות, לתחזית יש סיכוי גדול להתממש.

סיכויים לאבטלה: 40 אחוז


8. אלי אוחנה

אוחנה חיזק את הקבוצה שהוא ירש בעונה שעברה בצורה חכמה, במיוחד עם החלוץ ז'וזה דוארטה. לראשונה מזה שנים, כפ"ס לא נראית כמו מועמדת רצינית לירידה ואם התוספות החדשות של אוחנה ישתלבו במומנטום מהעונה שעברה, אפשר לחשוב במושגים של מרכז טבלה. אלא שבמקרה הזה, אסור לשכוח את ההיסטוריה של כפ"ס ואוחנה בתחתית, והסתבכות מיותרת עלולה להפוך למשהו כרוני. אל תשכחו שהסגנון ההתקפי של אוחנה לא מתאים למאבקי תחתית, כך שאסור לכפ"ס להתקרב לאיזור המסוכן העונה.

גזר הדין

מצד אחד, אלי טביב הוא מפטר סדרתי. מצד שני, הוא סוגד למאמן שלו, אייקון שהכניס הרבה עניין תקשורתי בקבוצה שלו. איזה אלי טביב יופיע העונה?

סיכויים לאבטלה: 30 אחוז


9. יוסי מזרחי

למרות שמדובר במאמן מצוין, היו רגעים בעונה שעברה שנראה היה שהקשר בין מזרחי לאשדוד מיצה את עצמו אחרי הרבה שנים ביחד. הקהל המקומי כבר לא מסתפק בהישגים הישנים ובסגנון המשחק שובה העין, ודורש עוד, לרוב בדרכים דוחות. גם הטריקים של מזרחי כבר פחות עובדים על השחקנים שלו, שפיתחו סוג של שובע במושגים אשדודים. הנהלת אשדוד תמיד עמדה מאחורי מזרחי, כשזה ספג את הרפש של הקהל, אבל לא בטוח שהם יסתפקו בתוצאות מאכזבות גם העונה.

גזר הדין

אחרי טראומת העונה האירופית, באשדוד בנו קבוצה מספיק טובה כדי להבטיח את מעמדו של המאמן עונה נוספת ולהידבק לשולי הצמרת.

סיכויים לאבטלה: 20 אחוז

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בדרך לחוזה חדש

10. ניצן שירזי

לקראת סיום העונה שעברה ניצן שירזי תהה בפומבי האם זה לא הזמן מבחינתו להתקדם לקבוצה גדולה, כשמכבי ת"א, בה יש לו ניסיון מוצלח במחלקת הנוער, נראתה כאופציה אידיאלית מבחינתו. שירזי, אולי מתוך חשש מקן הצרעות בקרית שלום, הרגיש שלא מיצה את עצמו עדיין בבני יהודה ויש לו עוד מה לתת למערכת. העונה, אם ייתקל בקשיים האופיינים לקבוצות שמשחקות לראשונה באירופה, אם הקהל יקלל כשדברים ילכו קשה יותר, שירזי עלול להרגיש שזאת ההזדמנות שלו לברוח.

גזר הדין

שירזי ירצה לתת עוד עונה אחת גדולה, במיוחד כשהוא יודע שהג'נרל מנג'ר של מכבי ת"א, אבי נמני, יכול להביא אותו בעונה הבאה.

סיכויים לאבטלה: 15 אחוז


11. רוני לוי

מאמן שזכה בשלוש אליפויות רצופות לא מפטרים בשום מצב. האמון של יעקב שחר במאמן שלו בא לידי ביטוי בחוזה היצוק שהוא העניק לו בקיץ. לאור היכולת של מכבי חיפה באנפילד, רמז לכך שהאלופה שלנו עדיין לא נחלשה, אין סיבה שהאמון הזה ייסדק.

גזר הדין

הדבר היחיד שיכול לשבש את האידיליה בקרית אליעזר, הוא הקהל, שעלול להיות לא סבלני. אבל שחר מזמן לא סופר אותם.

סיכויים לאבטלה: 10 אחוז


12. גיא לוזון

א. אין שום סיכוי שזה יקרה. אם בעונה שעברה, אחרי שהוא ירד עם מכבי פ"ת מתחת לקו האדום, זה לא קרה, הגיע הזמן להכיר כבר בגי רו הישראלי לעתיד.

ב. אין סיבה שזה יקרה למאמן מוכשר כמו גיא לוזון, שממשיך להוכיח את עצמו.

גזר הדין

עד שהוא לא מחליף שם משפחה בתעודת הזהות, אל תבנו על הג'וב במכבי פ"ת.

סיכויים לאבטלה: 0 אחוז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully