וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצרת עילית חיה בסרט

איציק סולומון

20.2.2006 / 17:45

שילוב בין זרים גרועים, ישראלים בירידה ויכולת הבקעה נוראית הביא להידרדרות של נצרת עילית. כשכולם יתעוררו, זה עלול להיות מאוחר

זר לו נקלע הבוקר לאימון הפועל נצרת עילית, היה סובר לתומו כי מדובר באימון של קבוצת צמרת המתמודדת על מקום בגביע אירופה. צחוקים, בדיחות והמון מצב רוח היו שם. רצינות? דריכות? לחץ? לא בבית ספרנו. "זו הבעייה הגדולה שלהם, שהם לא מבינים את המצב הקשה אליו נקלעו", אומר אחד האוהדים המושבעים שמגיע לכל אימון, ישראל שוורץ שמו, הידוע יותר בכינוי 'שלמה שרף', בגלל דימיונו הרב למאמן הנבחרת לשעבר. שחקן ותיק בקבוצה מחזק את דבריו ואומר כי "אין כאן אוירה של קבוצת תחתית הנלחמת על חייה בליגה. כשכולם יתעוררו, זה עלול להיות מאוחר מדי".

הכישלון של נצרת עילית העונה נובע בראש ובראשונה בגלל בחירה גרועה של הזרים. בקיץ התרווחו בכורסאות בנחת המאמן מוטי איווניר והספונסר אבשלום נוריאל, והבטיחו במסיבת עתונאים מתוקשרת את המקום הרביעי בטבלה, מקום אחד גבוה יותר מבעונה שעברה. איווניר הסביר את המהפך בזרים המצוינים שהביא וסיפר כי עקב אחריהם חודשים ארוכים. בפועל, הוא נכשל בגדול.

את הבלם מיחא פיטמיץ, הקשר סיימון סשלר והחלוץ דרקו ג'וקיץ איווניר שיחרר עוד במהלך העונה. הוא הביא ברזילאי בשם ז'וניניו דה אוליביירה, שמתאים אולי לליגה למקומות עבודה, וכמובן שגם הוא שוחרר. את החלוץ מיסלאב קרוגלאן זרקו להתאמן בקבוצת הנוער, משום שסירב לעזוב את הקבוצה. השבוע הוא הוחזר לסגל. מאזנו העונה מורה על שער אחד בלבד. הזר הכי טוב על הנייר מהמהפכה הסלובנית היה ולדימיר קוקול, אך הוא שיחק 90 דקות מלאות ב- 4 משחקים בלבד. הפציעות וההרחקות מנעו ממנו לשחק יותר.

עם סיום מועד ההעברות צורפו לקבוצה החלוץ ההונגרי זולטאן פולופ, הקשר המקדוני איגור ינשבסקי והחלוץ בן ארצו גיאורגי חריסטוב. המשותף לכולם: שלושתם לא שיחקו כדורגל פעיל למעלה מחצי שנה. עד שיכנסו לכושר, העונה תסתיים. מצבו של פולופ הוא הקשה מכולם, משום שהחלוץ בריא הגוף סובל מעודף משקל.

גם מצב הישראלים לא משהו

גם הישראלים מתקשים לספק את הסחורה. אושרי לוי שבעונה שעברה הוזכר כמועמד לנבחרת מתקשה להזכיר את ימיו היפים, אולי בגלל העובדה שמאמן השוערים, שולי גילארדי, מונה גם למנהל הקבוצה ומתקשה לתמרן בין שני התפקידים. בין השניים שרר נתק במשך חודשיים, ורק לאחרונה יושרו ההדורים. הקשר חיים בנון, שזומן על ידי גרנט לסגל הנבחרת נעדר כמעט שלושה חודשים עקב פציעה. שחר סימנטוב כמעט ולא תרם דבר וחצי דבר, כמוהו גם השחקן הותיק ביותר בליגת העל, אבישי ז'אנו.

אבל הבעייה הגדולה ביותר של הקבוצה היא חולשתו המדהימה של גיז'רמו ישראלביץ. כשמי שאמור להוביל את הקבוצה לא פוגע במשך תקופה כל כך ארוכה, מלאכת ההישרדות הופכת לבלתי אפשרית. ישראלביץ מתלונן על בעיות פרנסה בשל משכורת החייל אותה הוא מקבל, בקבוצה טוענים כי הם לא חייבים לו אגורה, וכל הסיפור הזה לא תורם לשקט הנפשי שלו. בדבר אחד לא צריך לקנא בישראלביץ: בחודש מאי הקרוב, כשישתחרר מהצבא, יקבל מענק שיחרור של 300 אלף דולר.

הבעייה הגדולה של הקבוצה היא יכולת הכיבוש העלובה. אחרי שיואב זיו וז'וזה דוארטה עזבו, לא היה מי שייכנס לנעלי שני השחקנים שכבשו מחצית משערי הקבוצה בעונה החולפת. הזרים הגרועים לא מצליחים להבקיע ונצרת עילית מדורגת במקום האחרון בליגת העל בטבלת הכיבושים, עם ממוצע עלוב של 18 שערים ב- 22 משחקים. אם נוריד את 4 הפנדלים שכבשה הקבוצה, נגיע למאזן עלוב עוד יותר ונבין איפה קבור הכלב. אגב, רק 3 מ- 15 שערי השדה נכבשו על ידי שחקנים זרים, ללמדכם על התפוקה הלא מחמיאה של אלה שהיו אמורים לעשות את ההבדל.

על רקע המצב העגום של הקבוצה, יש גם קרן אור בודדה: החלוץ הצעיר איתי שכטר, הצליח בעונתו הראשונה בליגת העל להפוך לבורג המרכזי בקבוצה. אם לקבוצה עוד יש סיכוי להישאר בליגה, זה אך ורק בגללו. דבר אחד ברור: בעונה הבאה הוא כבר לא יהיה במועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully