וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא נשאר, בינתיים

4.1.2006 / 17:30

אחרי שבבוקר הודיע ארקדי גאידמק על הפסקת הזרמת הכספים עקב "הרדיפה המשטרתית", הצהיר במסיבת עיתונאים: "במשטרה הבהירו שאין בעיה עם התרומות שלי", אבל לא הבטיח שישאר לנצח

אחרי הסערה הגדולה שיצר הבוקר, הכריז בשעות אחר הצהרים ארקדי גאידמק: "אוהדי בית"ר והפועל ירושלים יכולים להיות רגועים. אני נשאר, אני לא הולך. במשטרה הבהירו שאין להם בעיות עם התרומות שלי והפרסום היום היה לא נכון, ולכן אמשיך לעשות הכל כרגיל". גאידמק הסביר את השינוי בכך שבמשטרה הסבירה לו, כי הוא אינו חשוד בעניין התרומות כפי שפורסם ב"מעריב", אלא רק בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים.

במסיבת עיתונאים שכינס הודיע: "כשראיתי בבוקר כתבה ב'מעריב' יצאתי בהצהרה הזאת, שאני לא רוצה יותר לתרום. אם יש חשדות - תחזירו לי את הכסף שתרמתי, או שתצאו בהצהרה שהכסף שלי נקי. בגלל שהיחב"ל אמרו לי בפירוש שאין בעיה עם הכסף שלי, אני מצהיר עכשיו שאני חוזר בי מדבריי הקודמים".

גאידמק טען כי מתחריו העסקיים עומדים מאחורי המהלך: "יש לי הרבה אויבים ומתחרים עסקיים לא הוגנים שמפיצים עליי שמועות, והעיתונים קופצים על המציאה בשמחה בלי לקחת אחריות". כשנשאל אם מאחורי הפרסומים עומד איש עסקים רוסי, השיב בחיוב, אך סירב להבהיר אם מדובר באדם שקשור לכדורגל.

גאידמק ציין כי עד עכשיו הוא רק עושה טוב למדינה: "רק לפני כמה חודשים הגעתי לספורט, ולא רק שהקבוצות שלי משחקות יותר טוב, אלא גם עלה העניין בענפים והגיעו משקיעים ויותר קהל. כולם בחו"ל חושבים שבישראל הכל מלחמה, ואנחנו צריכים להראות להם מה באמת קורה פה. אנחנו יכולים לשפר את הדימוי של המדינה דרך הספורט. 'מעריב' פרסם כתבה שלא רק פוגעת בי, אלא פוגעת בכל הרוח של המדינה ובאזרחיה".

"אין לי מה להסתיר", הוסיף גאידמק, "ואני לא רוצה לבקר את המוסדות במדינה, אבל לצאת באופן פומבי כנגד התרומות שלי למוסדות חינוכיים יהודיים, זה נוגד את כל העקרונות של החברה היהודית. אני ישראלי ויהודי, פה זה הבית שלי, ואני מתכנן להישאר פה".

כשנשאל מדוע איים לעזוב דווקא עכשיו, למרות שהיו בעבר לא מעט פרסומים שליליים על אודותיו, ענה גאידמק: "פגעו בציפור נפשי, שזה הקהילה היהודית והחינוך של העם היהודי. לא אתן לזה לקרות". כשנשאל אם יוכל להבטיח שאיומי העזיבה לא יישנו, ענה גאידמק: "אתם העיתונאים מתפרנסים ממני, ואני מספק לכם הרבה כותרות. אני לא יכול להבטיח שלא יקרה שוב".

למסיבת העיתונאים קדמה מהומה. 100 אוהדי בית"ר, רובם בני נוער, חיכו לגאידמק מחוץ לבניין, שרו לו שירים והתנפלו עליו. מאבטח הצליח להרחיק אותם מאיש העסקים, אבל לא מנע מהם לנסות לפרוץ לבניין. רק כוחות משטרה הצליחו לפזר אותם. עיתונאי מאנגליה, שהגיע למקום וניסה (ללא הצלחה) להתעניין בנוגע לרכישת פורטסמות על ידי בנו של גאידמק, נראה המום במקצת. כמו שגאידמק אמר, בחו"ל חושבים שבישראל יש רק מלחמה.

בבוקר הוא עוד איים בעזיבה

בבוקר פרסם הבעלים של בית"ר ירושלים הודעה דרמטית: "עד לקבלת החלטה סופית וברורה של רשויות המדינה בקשר למקורות כספו, מפסיק מר גאידמק כל התרומות והסיוע למוסדות וארגונים עמם הוא מצוי בקשר". על המוסדות הללו נמנות קבוצות [[בית"ר ירושלים]], שנמצאת בבעלותו, [[הפועל ירושלים]], אליה הוא מזרים כספים באופן קבוע, ואיחוד בני סכנין, בה השקיע בסדר גודל נמוך יותר. במקביל, גאידמק נחקר כעת ביחידה הארצית לחקירות הונאה בפרשת הלבנת ההון בבנק הפועלים. החקירה צפויה להימשך בשעות הקרובות.

בקשתו באה בעקבות הפרסום הבוקר ב"מעריב", לפיו ממליצה היאחב"ל לסוכנות היהודית להימנע מקבלת תרומה על סך 50 מיליון מגאידמק, לצורך סיוע לפעילות הסוכנות בחבר המדינות. עם זאת,
הסוכנות היהודית טוענת, כי לא התקבלה מהמשטרה כל פניית אזהרה ביחס לתרומה מהמילארדר, הצהרה שסותרת את הפרסום בעיתון.

בהודעה שפורסמה מטעם גאידמק נכתב: "מר ארקדי גאידמק פונה הבוקר אל כל המוסדות והארגונים, להם העניק תרומה ב-15 השנים האחרונות בישראל ובחו"ל, בבקשה להציג אישורים מהרשויות המתאימות, כי התרומות שנתקבלו ממנו מקורן בכסף ראוי. באם לא יוכלו להציג אישורים שכאלו, מבקש מר גאידמק להימנע מפגיעה בארגונים אלה ובמוניטין שלהם ולהשיב את התרומות שהעניק להם בחזרה.

בין הארגונים והפרויקטים בהם תומך גאידמק ולהם יבצע פנייה: מד"א; בית החולים תל השומר (מרכז הטראומה); פרויקט "עתידים" של משרד הביטחון; בית לחיילים בודדים במצפה רמון; מרכז טיפולי שיניים לילדים במצוקה בירושלים; מרכז לאבחון שיקומי להפרעות בהתפתחות של ילדים בשיתוף ביה"ח הדסה; "דירות מדרגה" (מגורים זמניים) בתנאי פנימייה לנערות במצוקה שנשרו ממוסדות החינוך; פרויקט סיוע לקליטתם ושילובם של עולים יוצאי אתיופיה; יד לשריון בלטרון; עמותת עלם; כנס הרצליה; ארגון בית"ר העולמית; ישיבת חברון; בתי כנסת ומוסדות דת ברחבי הארץ ובמדינות חבר העמים; מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים; קבוצת הכדורסל הפועל ירושלים; קונגרס הקהילות היהודיות ברוסיה; עמותת עזרא ברוסיה; בתי ספר יהודיים ברוסיה: איגוד הקהילות היהודיות ועוד.

גאידמק הוסיף: "מדובר במצב בלתי נסבל, על-פיו המשטרה אינה מבססת חשדות או טענות של ממש נגדו, אך בו בזמן יוצרים גורמים במשטרה אווירה ציבורית של משפט והכרעת דין".

ביולי האחרון פרץ גאידמק לתודעת הציבור הישראלי כשרכש את קבוצת הכדורסל של הפועל ירושלים במטרה להפוך אותה למתחרה על האליפות מול מכבי ת"א, וכחודש לאחר מכן רכש במפתיע את בית"ר ירושלים, מיד לאחר שתרם סכומי כסף נכבדים לבני סכנין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully