וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחי: "מישהו היה עלול להירצח. פשע שאופ"א אישרה את המשחק"

15.10.2014 / 14:22

החלוץ האלבני של עכו מספר לוואלה! ספורט על האימה שחווה בסרביה: "40 אלף רצו להרוג אותנו. זו שנאה שמעולם לא הרגשתי"

צפו במהומה הגדולה

בגיל 30, ועם הופעות בליגה האמריקאית והסינית, חמדי סליחי, החלוץ האלבני של הפועל עכו, חשב שהוא כבר ראה הכול בכדורגל. אלא שאת מה שקרה אתמול בסרביה במשחק החוץ של נבחרתו האלבנית ספק אם סלחי ישכח אי פעם.

"עד הדקה ה-40 למשחק הכול היה בסדר", סיפר הבוקר (רביעי) סליחי עם הנחיתה בישראל לוואלה! ספורט. "אמנם פחדנו להגיע לסרביה בגלל המתיחות הפוליטית בין שתי המדינות, אבל שהמשחק התחיל הכול היה נראה יחסית בסדר. אופ"א לא הרשתה לאוהדים שלנו להגיע למשחק בגלל אותה מתיחות והם מצאו דרך על ידי סוג של עפיפון להטיס את הדגל של אלבניה למגרש. כמה מהשחקנים הסרביים קפצו על הדגל וקרעו אותו. חשוב להבין שאנחנו עם מאוד גאה ופטריוטי והחברים שלי לנבחרת ראו את זה ומיד התנפלו על אותם שחקנים. משם התחיל בלגן היסטרי".

קפטן אלבניה: "אפילו הסדרנים הכו אותנו. נפגענו פיזית ונפשית"

דגל אלבניה הונף על טיסן, המשחק מול סרביה פוצץ

חמדי סליחי הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
"זה היה הדבר הכי מפחיד שעברתי בחיים". סליחי/אדריאן הרבשטיין

לא חששתם עוד לפני המשחק שמשהו כזה יכול לקרות?

"בטח שפחדנו. ישבתי עם חברים שלי לנבחרת יומיים לפני המשחק ודיברנו על כמה זה מפחיד לשחק שם ואפילו חשבנו לא לעלות למשחק. צריך להבין שיש מתיחות גדולה בין שני העמים ואופ"א הייתה צריכה למנוע בכלל מפגש כזה כמו שעושים עם מדינות אחרות שהייתה ביניהן מלחמה. הכתובת הייתה על הקיר. אפילו שחקנים שנולדו ומשחקים בקוסובו לא שיחקו במשחק בגלל אותו חשש. זה פשוט פשע שאופ"א אישרה את המשחק הזה".

פחדת שלא תצא מהמגרש בחיים?

"כולנו פחדנו. קודם כל, שנאה כזאת מעולם לא הרגשתי. 40 אלף סרבים רצו להרוג אותנו ואם מישהו היה נותן להם הם היו עושים את זה. במשחק האווירה הייתה טעונה אבל זה כבר היה כדורגל ואתה מנסה לשים את הדברים בצד. עד שהגיעה הדקה ה-40 ואז בתוך כמה שניות נצורה מהומה ענקית. היינו בסך הכול 23 שחקנים וכולם רצו את הראש שלנו. עוד השחקנים של סרביה ניסו להגן עלינו קצת אבל הם לא יכלו לעשות יותר מידי. קפצו עלינו אוהדים ואפילו המאבטחים וכולם הרביצו לנו. קיבלתי מכות בגב אבל זה לא רציני. לאחד החברים שלי שברו את האף ואחרים קיבלו מכות חזקות בכל הגוף. זה היה הדבר הכי מפחיד שעברתי בחיים. זה היה משהו כמו עשר דקות שאף אחד לא ידע מה לעשות עם עצמו. כולם ניסו להגן אחד על השני וחשבנו שעוד רגע הורגים אותנו שם. אחרי כמה דקות הצלחנו לברוח לחדר ההלבשה ושם הסתגרנו שלוש שעות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שחקני נבחרת אלבניה בורחים מהמגרש. רויטרס
שחקני אלבניה נמלטים לחדר ההלבשה/רויטרס

זה היה יכול היה להסתיים בטרגדיה נוראית.

"היה לנו הרבה מזל שככה זה נגמר. את הטירוף הזה לא אשכח אף פעם. אפילו למשפחות שלנו לא יכולנו להודיע שהכול בסדר. מזל גדול שהצלחנו להסתגר בחדר ההלבשה כי אם לא היו הורגים אותנו שם. החברים הכי טובים שלי בכל הקבוצות שהייתי היו תמיד סרבים כי אנחנו מגיעים מאותו אזור ואותה מנטליות, אבל אסור שהמדינות האלה יפגשו על המגרש. אתמול זה נגמר עוד בסדר יחסית בפעם הבאה מישהו היה עלול להירצח. אני מאשים רק אופ"א. אלא דברים שהיו צריכים לחשוב עליהם קודם".

יש סיכוי למשחק חוזר בסרביה?

"אני לא חושב. השחקנים הסרביים עוד ניסו לברר אם יש סיכוי שנחזור לשחק כי הם הבינו את ההשלכות של מה שקרה. אני לא מאמין שיש שחקן בנבחרת שירצה לחזור לשחק שם ושיש מישהו בנבחרת הסרבית שירצה להגיע לאלבניה. זה משהו שאופ"א תצטרך להחליט מה עושים עם המשחק הזה והבא בין שתי הנבחרות".

אוהד נבחרת סרביה תוקף את שחקני אלבניה עם כיסא. רויטרס
"אסור שהמדינות האלה יפגשו על המגרש"/רויטרס
שחקני נבחרת אלבניה מכים אוהד של נבחרת סרביה שפרץ למגרש. רויטרס
שחקני אלבניה מכים אוהד סרבי/רויטרס
שוטר מכה אוהד במשחק של נבחרת סרביה. AP
כוחות הביטחון בולמים אוהדי סרבים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully