וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: העורך האורח של וואלה! ספורט, סוכות תשע"ה

מסורת סוכות של וואלה! ספורט נמשכת, כשדמות בכירה מעולם הספורט עורכת את המדור בחג. מאמן נבחרת הכדורגל של ישראל קיבל הפעם את המושכות

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ניב אהרונסון
בסוכות הזה הוא מאמן גם את הנבחרת וגם את עורכי וואלה! ספורט. אלי גוטמן/ניב אהרונסון

המסורת נמשכת. בחג הסוכות בשלוש השנים החולפות אירחנו בוואלה! ספורט אישים בולטים מתחום הספורט, שסיפקו עבורנו את תכני החג. בתשע"ב היה זה אריק זאבי, בתשע"ג אבי נמני ובתשע"ד גל מקל.

רגע לפני פתיחת הקמפיין החשוב של נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2016, התכבדנו להושיב על כס העורך את המאמן הלאומי אלי גוטמן. גוטמן בחר בארבעה נושאים, ובכל כתבה הוא מסביר בקצרה את הבחירה שלו.

מי אתה, אלי גוטמן?

גוטמן בן ה-55 החל את קריירה האימון שלו בשנות ה-80 ועמד על הקווים של כמה קבוצות קטנות באזור חיפה. ב-1990 הוא מונה לעוזרו של מאמן מכבי חיפה, שלמה שרף, וכעבור שנתיים הצטרף לצפרירים חולון כמאמן ראשי. בהמשך הדריך את מכבי הרצליה והפועל בית שאן, לפני שחתם ב-1996 בהפועל באר שבע, שם עשה את הפריצה הגדולה שלו כמאמן.

גוטמן הוליך את הקבוצה מבירת הנגב לזכייה בגביע, אבל אחרי עונה אחת בלבד עזב להפועל חיפה היומרנית של רובי שפירא. בעונת 1998-99 הצעיד את האדומים מהכרמל לאליפות הראשונה בתולדותיהם ובקיץ 2000 הצטרף לפרויקט השאפתני של גד זאבי בבית"ר ירושלים. הקבוצה מהבירה התברגה בצמרת במהירות, אבל הקהל הביע חוסר שביעות רצון מהכדורגל שהיא הציגה וגוטמן עזב באמצע העונה. בשנים הבאות אימן את הפועל פתח תקוה, הפועל חיפה והפועל באר שבע, אבל לא הצליח לשחזר את הצלחות העבר.

אחרי קדנציות בפראלימני וא.א.ל לימאסול הקפריסאיות ותקופה קצרה במכבי נתניה, גוטמן מונה למאמן הפועל תל אביב בדצמבר 2007. הוא הצליח לחלץ את האדומים מהתחתית ובשלוש השנים הבאות הוביל אותם לזכייה בשני גביעים ובאליפות, ובנוסף הצעיד את הקבוצה להשתתפות ראשונה בשלב הבתים של ליגת האלופות.

ההצלחה המסחררת של גוטמן בהפועל תל אביב העלתה את מניותיו בכדורגל המקומי ובדצמבר 2011 הוא הוצג כמאמנה החדש של נבחרת ישראל. תחתיו הנבחרת השיגה שלושה ניצחונות, חמש תוצאות תיקו ושני הפסדים בקמפיין מוקדמות הגביע העולמי 2014, אותו היא סיימה במקום השלישי מאחורי רוסיה ופורטוגל ולפני אזרבייג'אן, צפון אירלנד ולוקסמבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully