וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל לא תיפתח במצב הביטחוני הנוכחי

24.8.2014 / 12:38

נציגי הקבוצות נפגשו במשרדי מנהלת הליגה. יו"ר הפועל תל אביב, אמיר לובין: "יש לנו הרבה מנויים בעוטף עזה. אין נסתכל להם בעיניים כשהם תחת פצמ"רים ואנחנו משחקים כדורגל?"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מנהלת הליגה קיימה הבוקר (ראשון) ישיבה עם נציגי מרבית קבוצות ליגת העל. בישיבה התקבלה החלטה שהליגות לא יפתחו כל עוד ישנו איום ביטחוני על מדינת ישראל ונמשך הירי מרצועת עזה.

מנכ"ל מנהלת הליגה, אורן חסון, אמר: "התקבלה החלטה סולידרית ומאוד בוגרת, לגלות פה אחד הבנה והתחשבות עם תושבי הדרום. עד שהמצב לא ישתנה, לא יתקיימו משחקים. אנחנו חושבים שיש דברים יותר חשובים ממשחקי כדורגל, למרות שהכדורגל הוא סממן בולט לשגרת חיים. אין כרגע שגרת חיים ועד שהמצב לא ישתנה, לא נקיים משחקים. אם המצב יתארך, נתכנס פעם נוספת וניערך בהתאם".

חסון הוסיף: "ברור שהמצב לא אידיאלי. קיווינו לחזור לשגרה, אבל המצב מאוד ברור; זה לא נכון לשחק, לשחקנים, לאוהדים, לספורט. הנושא הכספי עלה, אבל זה לא הזמן לדון בו. אנחנו בוחנים אפשרות לקיים משחקים בצפון - לא משחקי ליגה - אבל אולי נוכל לבשר על זה מחר".

ישיבת מנהלת הליגה. קובי אליהו
הישיבה במשרדי מנהלת הליגה/קובי אליהו

ועדת ליגה וגביע התכנסה מיד לאחר סיום פגישת ראשי הקבוצות במנהלת וקיבלה את המלצתם לא לפתוח את הליגה עד שלא יוסרו מגבלות פיקוד העורף מכל האזורים. בוועדה יושבים מנכ"ל המנהלת אורן חסון, מנכ"ל ההתאחדות לכדורגל רותם קמר והמשנה למנכ"ל המנהלת ניר ינקלביץ'. כל השלושה נכחו שעה קודם בדיון של ראשי הקבוצות ושמעו עד כמה נחושים כולם להזדהות עם תושבי הדרום ולא לפתוח את הליגה עד שיוחזר השקט לכל האזורים בארץ.

בישיבה התנהל דו שיח מאוד מעניין. דווקא ראשי הקבוצות בצפון הארץ, עליהן אין כל מגבלה, היו אלו שהתעקשו להביע סולידריות עם תושבי הדרום ולא לפתוח את העונה. נשיא מכבי חיפה יעקב שחר, מנכ"ל הפועל חיפה אפרים גבאי ובעלי מכבי נתניה אלי שגב, שהאצטדיון בעירו ממוקם ממש על קו ה-80 ק"מ מהרצועה, היו הראשונים לקרוא לדחיית פתיחת העונה כל עוד אין שקט בדרום.

ג'קי בן זקן שהתבטא שעה לפני תחילת הפגישה בוואלה! ספורט והביע הסכמה להוציא את קבוצתו למשחקי חוץ עד שיוחזר השקט לאשדוד, ניסה בישיבה להיות זה שלא יקלקל לכולם את פתיחת העונה, אבל אז ראה ששחר והאחרים נחושים לא לפתוח את המשחקים.

בן זקן, אמר אחרי הפגישה: "התקבלה החלטה פה אחד. כולם מכבדים ומבינים שבשלב הזה לא יתקיימו משחקי הליגה. אני מניח שנתכנס פעם נוספת. אולי אז תתקבל החלטה אחרת, אבל כרגע זו ההחלטה. יש מליוני אנשים בישראל שלא מקיימם שגרה והכדורגל הוא בעיה שולית. נקווה לחזור לשגרת חיים תקינה, ואז נוכל לחזור גם לשגרת כדורגל".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אלונה ברקת, אפרים גבאי, אלי שגב. קובי אליהו
אלונה ברקת, אפרים גבאי ואלי שגב/קובי אליהו

יו"ר הפועל תל אביב אמיר לובין אמר בין השאר בדיון: "יש לנו אוהדים בעלי מנויים מהקיבוצים בעוטף עזה. יש לנו הרבה אוהדים מקיבוץ כפר עזה. איך נוכל להסתכל להם בעיניים כשהם יושבים שם תחת פצמ"רים ואנחנו משחקים כדורגל בחלקים אחרים של המדינה?".

דובר המנהלת קובי ברדה הרגיש שיש ערבות הדדית בין כל הקבוצות: "מבחינתי זו החלטה מרגשת. החלטה רומנטית של אנשים שרואים לנגד עיניהם רק את הכאב והסבל של חלקים גדולים במדינה שלא יכולים לקיים שגרה נורמלית".

לפגישה לא הגיעו נציגי מכבי פתח תקוה, בני סכנין ועירוני קרית שמונה. במנהלת הבהירו כי הם קבעו את הפגישה ביום חמישי וייתכן שבשלושת המועדונים התקשו להתאים את עצמם ללוח הזמנים. גם יו"ר המנהלת יורם באומן שיחזור מחר לארץ, נעדר מהדיון.

אם כך הליגה לא תיפתח כל עוד לא יוסרו המגבלות, אבל יתכן שבאמצע השבוע יתקיים מחזור גביע הטוטו וכך גם בשבת הקרובה. בשעות הקרובות יעשו כל הקבוצות בדיקות כדי לקיים את שני המחזורים השבוע במגרשים שיהיו מחוץ לקו ה-80 ק"מ. הפועל רעננה שצריכה לארח את הפועל פתח תקוה בנתניה עשויה לקיים את המשחק כשביציעים מקסימום אלף איש על פי הנחיות פיקוד העורף. במנהלת התנגדו תחילה לקיים משחקים בגביע הטוטו אם יש הגבלת קהל, אבל בגלל הנסיבות הוחלט לחרוג מהחלטה זו כדי שבכל זאת יוכלו הקבוצות לקיים פעילות.

מנכ"ל מנהלת הליגה, אורן חסון, עם בעלי מכבי חיפה, יעקב שחר. קובי אליהו
יעקב שחר עם מנכ"ל המנהלת, אורן חסון/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully