וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגיל 56: אנדריי באל הלך לעולמו

אחד הזרים הטובים שהגיעו לישראל מת במהלך משחק וותיקים באוקראינה. שיחק בבני יהודה ומכבי ת"א, ושימש כעוזר במכבי חיפה. אובארוב: "מרגיש כאילו איבדתי אצבע ביד". נמני: "איש מדהים בכל רמ"ח איבריו, שתרם המון לכדורגל הישראלי"

המאמן האוקראיני אנדרי באל. Creative Commons
אחד הגדולים שהיו כאן. באל/Creative Commons

אנדריי באל, אחד הזרים המרשימים ביותר שהגיעו לישראל, הלך היום (שבת) לעולמו בבאוקראינה. והוא בן 56. נסיבות מותו הרשמיות של שחקן ומאמן העבר שבילה שנים רבות בישראל עדיין לא ברורות, אולם באוקראינה מדווחים כי במהלך משחק וותיקים בו לקח חלק, נדם ליבו של באל.

באל זכה בארבע אליפויות אוקראינה עם דינמו קייב, וב-1986 זכה להניף עם קבוצת הפאר האוקראינית את גביע המחזיקות האירופי. ב-1991 הגיע לישראל וחתם במכבי תל אביב, בשורותיה העביר עונה אחת. לאחר מכן שיחק שתי עונות בבני יהודה, ותלה את הנעליים בגיל 35, עם 20 הופעות בנבחרת ברית המועצות ושער אחד - מול נבחרת ברזיל הגדולה, במונדיאל של 1982.

במהירות החל באל את קריירת האימון שלו, כששימש כעוזר מאמן במכבי חיפה הגדולה בין השנים 1993 ו-1998, תחילה תחת גיורא שפיגל. לאחר עונה אחת במכבי הרצליה, הפך ב-1999/2000 למאמן הראשי של הכח עמידר רמת גן, ואחרי עונה אחת עזב את הכדורגל הישראלי ושב למולדתו, שם החזיק במספר תפקידים שונים בשנות האלפיים, כולל עוזר מאמן הנבחרת הלאומית בין 2003 ו-2007, ובין 2011 ו-2012, כשעבד תחת אולג בלוחין. בקיץ 2012 ניהל שני משחקי הכנה של הנבחרת הלאומית, מול מולדובה ומונטנגרו, בשל מחלה של בלוחין. לאחר מכן, המשיך עם בלוחין לדינמו קייב, ותפקד על תקן עוזר וסקאוט.

צפו בשער ההיסטורי של אנדריי באל מול ברזיל ב-1982

שורה אובארוב, מחבריו הקרובים של באל, אמר לאתר הרשמי של מכבי תל אביב: "את אנדריי הכרתי כבר מבריה"מ כששיחקנו האחד נגד השני במדי דינמו מוסקבה ודינמו קייב אבל באופן אישי רק בארץ כשהחלפתי אותו בתור שחקן זר במכבי תל אביב בשנת 91 ואפילו קיבלתי את הדירה שלו ברחוב לסין הצמוד לכיכר המדינה. באותו היום, אנדריי הגיע הביתה אלי ואל אלכסנדר פולוקארוב על מנת לקחת את מסכות האב"כ שלו ושל המשפחה כשעבר לבני יהודה. מאותו היום, אנדריי עזר לנו להשתלב בארץ כזרים שלא הבינו עברית ולא ידעו כלום".

"אני מרגיש כאילו איבדתי אצבע ביד", הוסיף שוער העבר. "אנדריי ואני היינו קרובים מאוד ברמה של משפחה. הפעם האחרונה שראיתי את אנדריי היה בחתונה של ביתי בחודש ינואר השנה כשהגיע יחד עם כמה חברים קרובים כמו אלכסיי מיכאליצ'נקו, אולג בלוחין וויקטור מורוז. אנדריי גם הגיע לפגוש אותנו בקייב כשמכבי שיחקה נגד דינמו בשלב הבתים של האירופה ליג לפני שלוש שנים. בנוסף להיותו שחקן מצוין ואדם אהוב, אנדריי היה ספורטאי, גבר אמיתי והכי חשוב בנאדם. יום עצוב".

אבי נמני, ששיתף עם באל פעולה במכבי תל אביב, אמר: "היינו בקשר גם בתקופה האחרונה. איש מדהים בכל רמ"ח איבריו. הוא היה מקצוען אמיתי ואיש יקר, שתרם המון לכדורגל הישראלי. היה לי הכבוד לשחק לצידו. משתתף בצער המשפחה".

מנכ"ל בני יהודה משה דמאיו ספד לבאל: "אנדריי באל היה שחק ואדם חכם מאוד שחוכמתו ניכרה היטב באיכות משחקו וזו שהביאה אותו לצמרת הכדורגל הישראלי והסובייטי. אנחנו נזכור אותו תמיד כאישיות חיובית וכשחקן נפלא, ופחות מחודש לאחר הבשורה הקשה על מותו של ניצן שירזי ז"ל, אנו נאלצים שוב לקבל בשורה קשה בדמות לכתו של אדם אהוב. בני יהודה משתתפת בצער המשפחה ומקווה שלא ידעו עוד צער".

בדינמו קייב אמרו: "המועדון וכל קהילת הכדורגל במדינה אבלים, ורוצים להשתתף בצער המשפחה והחברים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

צפו בקליפ ביצועים של אנדריי באל מתקופתו בדינמו קייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully