וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: ססאר ארסו חתם לעונה אחת

24.6.2014 / 22:38

הספרדי חתם על החוזה שנשלח אליו וממתין שטביב יאשר את הגעתו. הצעה הוגשה לגונסאלבס, לידור כהן עבר את הבדיקות

ססאר ארסו במדי רקראטיבו. GettyImages
עבר בכל הנבחרות הצעירות של ספרד. ססאר ארסו/GettyImages

ססאר ארסו, הבלם/קשר הספרדי של סראגוסה, חתם הערב (שלישי) על חוזה לעונה אחת בבית"ר ירושלים. השחקן ממתין כעת שהבעלים אלי טביב יאשר את הגעתו, ואז הוא יצטרף לתחילת האימונים. ארסו בן ה-28 עבר בכל הנבחרות הצעירות של ספרד והחל את דרכו בוויאריאל. הוא הושאל בהמשך לרקראטיבו ומורסיה, עד ששוחרר מוויאריאל ועבר לרקראטיבו ב-2008. לאחר מכן שיחק שנתיים בוויאדוליד וב-2011 עבר לגנט הבלגית. בחצי השנה האחרונה שיחק במדי סראגוסה מהליגה השנייה בספרד.

מעבר לארסו, בבית"ר מעוניינים לצרף במיידית קשר אחורי ברמה גבוהה. היום הגישו במועדון הצעה כספית לקשר הפורטוגלי פיליפה גונסאלבס בן ה-29 ששיחק בעונה האחרונה באשטוריל מהליגה הראשונה בפורטוגל. השחקן רוצה שכר של מעל ל-200 אלף יורו, אך בבית"ר ינסו להפחית מדרישותיו על מנת שיצטרף למועדון.

לידור כהן, מכבי פתח תקוה. מגד גוזני
ההעברה מתקרבת. לידור כהן/מגד גוזני

לידור כהן, שחקנה של מכבי פתח תקוה בעונה החולפת, מעוניין להצטרף לבית"ר ירושלים, והגיע ביום ראשון לבית וגן, שם עבר בדיקות רפואיות במועדון. במכבי פתח תקוה מעריכים כי הווועדה למעמד השחקן תפסוק בימים הקרובים סכום של 1.2 מיליון שקל אותו בית"ר לא תשלם, והשחקן יישאר בשורותיה של מכבי פתח תקוה. בבית"ר משוכנעים שהסכום יהיה נמוך יותר והשחקן יצטרף למועדון.

היום התייצבו בבית הדין לעבודה בירושלים נציגי בית"ר ירושלים ונציגי חטיבת הספורט של ההסתדרות בראשות ניר אלון כדי לשמוע את החלטת השופט אייל אברהמי בנוגע להלנת השכר והקנסות בגובה משכורת מלאה שהטיל אלי טביב על השחקנים. לפני שבועיים השופט דרש מאלי טביב להעביר לכל אחד מהשחקנים 5,000 שקל בשלב ראשון, והיום ניתנה ההחלטה הסופית בעניין.

במהלך הדיון היום ביקשו נציגי בית"ר להשאיר את הקנס במלואו ואילו מנגד נציגי ההסתדרות דרשו לבטלו או מקסימום להפחית ממשכורות השחקנים יום עבודה אחד בעקבות השביתה. השופט אברהמי שמע את שני הצדדים והודיע שימסור את החלטתו ביממה הקרובה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ניר אלון, ראש חטיבת הספורט בהסתדרות. יוסי ציפקיס
מחכה לתשובה. ניר אלון/יוסי ציפקיס

ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון, אמר במהלך הדיון: "למחרת האימון שהושבת, היה לבית"ר ניצחון מרשים והאקט של השביתה למרות ההסתה של ההנהלה כנגד השחקנים לא פגע בקבוצה והשחקנים הוכיחו רצינות, לא נגרם שום נזק לקבוצה".

עורך הדין של בית"ר עידו אורלנסקי דיבר ארוכות ואמר לשופט: "אף שחקן לא הגיע לבית הדין, גם כאלה שלא חתומים לעונה הבאה והסיבה היא שהם יודעים שמה שהם עשו לא מקובל בעולם הכדורגל. דבר כמו ששחקני בית"ר עשו לא היה מעולם בליגת העל. אנחנו בעולם הכדורגל וזה שונה מכל דבר אחר, קבוצת כדורגל בישראל במיוחד זה לא עסק, אין רווחים, אין הנהלה שמרוויחה כסף ואין פה מקום לומר שהמקום עושק את העובדים ולוקח את הכסף מההכנסות לביתו".

אורלנסקי המשיך: "בית"ר קבוצה שבכל חודש הבעלים הוא פילנטרופ ומכניס כסף בסדרי גודל של 1.5 מיליון ש"ח בחודש מכיסו הפרטי וזאת מעבר להכנסות שיש לקבוצה. המשמעות היא שבליגת העל השחקנים יודעים את זה.בהרבה קבוצות יש בעיות כלכליות, שחקן טוב שמצליח להגיע לליגת העל מתאמן חמישה אימונים בשבוע ויש להם משחק, הם מתאמנים שעתיים ביום ומרוויחים סכומים נאים. המחיר הוא גבוה הוא גבוה, הזרים מרוויחים יותר ממאה אלף ש"ח בחודש. ממוצע השכר בקבוצה הוא 45 אלף ש"ח, אריאל הרוש מקבל 1.65 מיליון ש"ח בשנה ברוטו. העובדה שבית"ר סיימה בפלייאוף התחתון גרמה להפסד של 4 מיליון ש"ח".

אריאל הרוש שוער בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"אין אופציה פרט אליו". אריאל הרוש/ברני ארדוב

עם הגעתו של אלי טביב לארץ תוכרע סוגיית אריאל הרוש. כבר עתה ברור כי השוער לא יהיה מוכן לקצץ יותר מ-25% משכרו ונראה כי במידה וטביב יתעקש, השוער יעלה ליציע. במועדון ובצוות המקצועי לוחצים לראות את הרוש בבית"ר ומאמינים כי יוכל אף לשדרג את עצמו תחת גיא סולומון והמועדון יוכל להרוויח עליו יותר בתום העונה. אגב, בבית"ר הבינו כי אופציית דני עמוס אינה על הפרק, הן בשל שכרו הגבוה (250 אלף דולר ברוטו) והעובדה שהפועל תל אביב עדיין חייבת כ-700 אלף ש"ח לקרית שמונה עבור כרטיסו: "אין אופציות פרט להרוש, הוא צריך וחייב להיות השוער של בית"ר בעונה הבאה" אמרו במועדון.

סוכנו של החלוץ האסטוני של לגיה ורשה הנריק אויאמה הודיע היום לאנשי בית"ר כי לשחקן ישנן בשלב זה הצעות מפתות יותר והוא לא יגיע לישראל.

דור מלול: ”משוכנע שנקבל את מה שמגיע לנו”

בית”ר: ”אריאל הרוש יהיה השחקן הכי חשוב בעונה הבאה”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully