וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאל הרוס: על הימים הקשים של אריאל הרוש

1.6.2014 / 19:47

החברים מחזקים, אוואט התקשר, אניימה מסביר, אבל אריאל הרוש לקח קשה את היכולת שלו בתבוסה מול מקסיקו, בעיקר בגלל ההשפעה שלו על הסיכויים שלו לצאת לחו"ל והאווירה הקשה מול טביב ובית"ר. עם זאת, מאמנו בטוח: "משחק טוב נגד הונדורס, וישכחו את זה". ואולי לא

אריאל הרוש שוער נבחרת ישראל. ברני ארדוב
במצב לא קל, עכשיו זה הרגע להתרומם. הרוש/ברני ארדוב

הפנים אמרו הכול. הפרצוף של אריאל הרוש נראה שבור עם הירידה לחדרי ההלבשה באצטדיון האצטקה, אחרי התבוסה של נבחרת ישראל במקסיקו (3:0). שחקנים בנבחרת הגדירו אותו כ"שבור, הוא היה נראה על סף דמעות, פשוט כואב הלב". כל שחקן שנשאל על הרוש ענה ב"מסכן", "נקרע הלב עליו" ו"איזה מקצוע כפוי טובה זה שוער". הרוש ספג נגד מקסיקו שני גולים באשמתו הישירה, וספג הרבה מאוד ביקורות מעליבות, שהחמירו עוד יותר את מצב הרוח הנפול שלו. וזה לא שהרוש לא עבר רגעים קשים בשנים האחרונות. הקריירה הסוערת שלו בבית"ר חישלה אותו היטב לרגעים כאלה. ועם זאת, הסיטואציה אליה נקלע מול אלי טביב ובית"ר ירושלים, אי הוודאות לגבי העתיד והחשש כי המשחק הרע נגד מקסיקו יפגע בסיכוייו לצאת לחו"ל - כל זה הביאו את השוער לנקודת שבר לאחר המשחק.

יום למחרת המשחק, הדברים כבר נראו קצת אחרת. הרוש קיבל המון הודעות תמיכה. מדודו אוואט, ממאמני שוערים, משוערים נוספים בישראל, משחקנים מבית"ר ירושלים ומכל רחבי הליגה. בעיקר, לפני כולם, מחבריו לנבחרת. אחד מהם סיפר כי "משחקים כאלה קורים ואין מה לעשות עם זה. זה כואב, הוא לוקח ללב, אבל הוא צריך להרים את עצמו. משחק טוב נגד הונדורס, וישכחו את זה. כולם עודדו וחיזקו אותו אבל דודו אוואט היא האיש שחיזק אותו יותר מכולם, יש ביניהם קשר מיוחד".

אלי גוטמן עם ארבעה שינויים לפני משחק הנבחרת מול הונדורס (ב', 4:00, 5+)

דודו אוואט שוער נבחרת ישראל עם טל בן חיים. ברני ארדוב
"בעולם שלנו אנחנו לא חסינים מטעויות והחשוב הוא לשכוח ולהמשיך גם תוך כדי משחק". אוואט/ברני ארדוב

אוואט ואניימה מפרגנים

דודו אוואט יודע היטב באיזו סיטואציה נמצא הרוש לקראת המשחק נגד הונדורס הלילה (4:00 בבוקר, ערוץ 5+): "אחד השוערים הגדולים בעולם אמר לי פעם ששוער נמדד אחרי טעות ולא אחרי הצלה או משחק טוב. בעולם שלנו אנחנו לא חסינים מטעויות והחשוב הוא לשכוח ולהמשיך גם תוך כדי משחק. זה לא קל ולא נעים, אבל חייבים להמשיך, כי אתה לא יודע איך המשחק ייגמר, וכמובן יש את המשחק שאחרי. צריך לבוא נקי, זה מסר שמלווה אותי עד היום, כי גם אני עשיתי טעויות ואני עוד אעשה. אם תדע לשלוט במוח שלך, 90 אחוז מהעבודה כבר עשית".

גם שוער נבחרת ניגריה וינסנט אניימה, שתמיד אמר שהרוש צריך לרשת את אוואט בשער הנבחרת, מבין מה עובר על השוער. "זה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות לשוער", אומר אניימה, "זה מקצוע הרבה יותר קשה משחקן שדה, כל טעות זה רק אתה, וטעויות כאלה פוגעות לך בקריירה. אני מבין אותו אבל הוא עבר ויעבור רגעים קשים והוא יימדד באיך הוא ייצא מהמצב הזה. להיות שוער זה אכזרי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
שחקני נבחרת ישראל בכדורגל. מתוך דף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל, אתר יצרן
הרוש לא היה היחיד שהגיע תשוש ובכושר ירוד. הנבחרת/אתר יצרן, מתוך דף הפייסבוק של ההתאחדות לכדורגל

שחקני הנבחרת מגנים

כשמנסים לדבר עם שחקנים ולהבין מה קרה להרוש, מבינים שבאופן כללי המסע למרכז אמריקה לא עשה טוב לשחקנים. "זה לא תירוץ, אבל אריאל, כמו כולם, הגיע אחרי 30 שעות של טיסות, עשינו רבע אימון לפני מקסיקו ובאמת אולי לא היה נכון לעשות את המשחקים האלה ישר עם סיום הליגה", אמר שחקן מהנבחרת, "שחקנים כאן סחוטים וזה משפיע, למרות שזה לא תירוץ".

שחקני הנבחרת יצאו להגנתו של הרוש. "כששחקן לא מרוכז אומרים משחק חלש, שוער לא מרוכז זה אסון עבורו, וזה מה שקרה לאריאל", אמר אחד מהם, "אפשר להגיד שהוא שוער טוב או לא, אבל כל אחד יודע שזה לא סוג הגולים שהוא מקבל. הוא אחרי עונה טובה וראוי לקבל את אפודת השוער הראשון. כנראה שהתפקיד הזה בנבחרת נועד להפצצות מכל פינה, גם את דודו אוואט עם 10 שנים בספרד הפכו לשוער שלא מסוגל לתפוס כדור".

ועדיין, השערים שקיבל הרוש היו מביכים מאוד, שאפילו הרוש עצמו הופתע מהם. גם מאמן השוערים של הרוש בבית"ר, ואחד האנשים הקרובים אליו, משה בן דוד, ניסה לחזק את השוער אך גם הרגיש שהפעם הוא לקח את זה קשה יותר מתמיד. "הוא לקח את זה קשה אבל אני לא מאמין במושגים של 'שבור', 'בדיכאון' וכיו"ב", אמר בן דוד, "זה פשוט לא נעים. שערים שהם לא שערים של יכולת והם לא אתה, יוצרים ההרגשה מאוד לא נעימה ואפילו מביכה, וזה מה שהוא מתמודד איתו. היום, שלושה ימים אחרי, אני יכול להגיד שהוא כבר התחזק ואני משוכנע שהוא ייתן הופעה טובה הלילה נגד הונדורס".

בנוגע לשאלה האם הוא השוער המתאים לעמוד בשער הנבחרת אמר בן דוד: "ללא ספק. הוא השוער הכי בכיר היום בכדורגל הישראלי. הוא חמש שנים שוער ראשון של בית"ר ירושלים עם כל הלחצים וכל מה שעובר סביב המועדון, אין בכיר ממנו בכדורגל הישראלי ומישהו שהתמודד עם מה שהוא התמודד. לא בוחנים שוער במשחק אחד או שניים אלא לאורך דרך ואני לא מאמין שהמשחק הזה יפגע בסיכויים שלו לעמוד בשער הנבחרת וגם לצאת לחו"ל".

וינסנט אניימה שוער ליל סופג שער. AP
"להיות שוער זה אכזרי". אניימה/AP

המצב בבית"ר לא מקל

מלכתחילה הרוש יצא למסע בראש לא שקט. כל הסערות האחרונות בבית"ר ירושלים (השביתה, הכעס של אלי טביב עליו, התחושה כי הוא עלול לעלות בעונה הבאה ליציע) לא הפכו אותו ליותר רגוע. הרוש עבר שבועות קשים בבית"ר, והרגיש, יחד עם שחקנים בכירים, שטביב הסית את הקהל נגדם בעקבות השביתה (דבר שטביב מכחיש). מנגד, הבעלים ציפה כי השוער, כקפטן, ימנע את השביתה וישתיק את השחקנים שבכלל העלו את הרעיון. אם יש רגע שבו הדברים הידרדרו יותר מכל היה זה כאשר הרוש הצהיר שהוא התקשר לטביב אין ספור פעמים כדי לנסות ולהביא אותו לדבר עם השחקנים, אך הבעלים לא ענה לו. טביב, שגם ככה זעם על השוער, רתח עוד יותר ואף נשמע אומר לאנשים שבכל מצב - השוער לא ימשיך במועדון.

כמה שבועות אחר כך העניינים קצת נרגעו, אך עדיין ישנו מתח גדול בין הצדדים, שלא נותן שקט. טביב לא מעוניין שהרוש יגיע למצב בו יהיה שחקן חופשי בקיץ הבא, ומעוניין למכור אותו או להחתימו על חוזה ארוך טווח. הרוש, מנגד, מיואש מהאווירה סביבו בבית"ר, ובעיקר מהעובדה כי החלק הקיצוני בקהל חזר לקלל אותו ולסמן אותו, בדומה לתקופת הצ'צ'נים, והוא פשוט מקווה לצאת בעונה הבאה לחו"ל. אחרי המשחק נגד מקסיקו וההשלכות האפשריות שלו, הרוש גם הרגיש שמצבו רק מסתבך.

אלי טביב, בית"ר ירושלים. קובי אליהו
הוא והרוש בצות מכריע, חייבים לקבל החלטה. טביב/קובי אליהו

העתיד לא ברור

לאן הדברים הולכים? אלי גוטמן ממשיך לתת להרוש קרדיט, וגם בנבחרת מעריכים כי הוא יהיה השוער הראשון בקמפיין הקרוב במידה וישחק בקבוצתו. מה יהיה עם בית"ר? מנחם קורצקי מאוד רוצה את הרוש והעביר מסרים ברורים לשוער, אלי טביב לא מוכן שהרוש יהפוך לחופשי בתום העונה ורוצה שיחתום על חוזה ארוך טווח, והרוש לא יכול להרשות לעצמו לעלות ליציע בשנה כל כך קריטית שבה אמור לקבל קרדיט בשער הנבחרת. לאן זה מוביל? לנקודה שבמידה ולא תהיה הצעה אטרקטיבית על הרוש - כל הצדדים יצטרכו לרדת מהעץ שטיפסו עליו, ולנסות להגיע להבנות מהן אף אחד מהצדדים לא ייפגע.

גורם בבית"ר סיכם זאת היום ורמז כי ייתכן כי ינסו בקרוב להרגיע את הרוחות בין הצדדים: "המצב הוא מאוד פשוט: אם אריאל הרוש לא יימכר לחו"ל או תתקבל עליו הצעה אטרקטיבית, המטרה הברורה היא שיישאר בבית"ר ויחתום על חוזה מעבר לעונה הבאה על מנת שלא יהיה שחקן חופשי בסיום העונה. הוא הקפטן של הקבוצה ושחקן נבחרת והמטרה היא להרגיע את כל נקודת הרתיחה של סיום העונה ולעשות דברים עם שכל ולא עם עצבים ואמוציות".

אריאל הרוש, שוער נבחרת ישראל. קובי אליהו
השאיפה לאירופה עדיין קיימת. הרוש/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully