וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראיוס התנצל פומבית: "לא ניסיתי לפגוע בדהן בכוונה"

10.3.2014 / 20:55

קשר מכבי חיפה המריא לספרד לאחר הפגיעה בשחקן בני יהודה והתנצל בפייסבוק: "מהלך רגיל הסתיים בדרך הנוראית מכולן"

one

אחרי ההד שנוצר סביבו בעקבות הפגיעה הקשה ברפי דהן, קשר מכבי חיפה רובן ראיוס טס לפנות בוקר (בין ראשון לשני) לספרד. הקשר טען כי תכנן חופשה פרטית עם משפחתו מבעוד מועד וישוב בעוד מספר ימים לישראל. לדברי ראיוס, החופשה תוכננה לרגל העובדה שספג צהוב חמישי בשבוע שעבר מול הפועל עכו. במכבי חיפה טוענים כי החופשה אושרה עוד לפני המשחק, ואין לה קשר לפציעת דהן.

ראיוס פרסם בשעות הערב הודעת התנצלות בפייסבוק שלו, ובה כתב: "אני רוצה להתנצל באופן פומבי בפני רפי דהן. מהלך שהיה חלק מהמשחק הסתיים בדרך הנוראית מכולן. אני רוצה להתנצל בפני כל אוהדי בני יהודה, החברים שלי לקבוצה ואוהדי מכבי חיפה. לכל אורך הקריירה מעולם לא הייתי בסיטואציה דומה, לא ניסיתי לפגוע בו בכוונה ואצור קשר עם רפי כדי להתנצל. אני מאוד מודאג".

כל התגובות והכתבות על התיקוף החריף של ראיוס

רובן ראיוס, שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
ישוחח עם ההנהלה כשישוב מספרד. ראיוס/אדריאן הרבשטיין

חדר ההלבשה של מכבי חיפה היה אתמול שקט מהרגיל, כשראיוס נכנס אליו מיד לאחר שריקת הסיום, ישב על הספסל ומירר בבכי. שחקני הקבוצה ניסו להרים אותו, ראיוס סירב והמשיך לבכות תוך שהוא צועק: "לא עשיתי את זה בכוונה". מיד לאחר מכן ביקש להתנצל בפני השחקן גם דרך כלי התקשורת. במועדון הוחלט לזמן אותו לשיחה מיד כשישוב, ללא קשר לחומרת הפציעה. לאחר שישוב, ראיוס ודהן צפויים להיפגש, אם הקשר הישראלי יסכים לכך כמובן. ראיוס כבר ביקש מאנשי מכבי חיפה ליזום פגישה כזאת.

למרות המקרה, במכבי חיפה לא מתכוונים להשעות את ראיוס. בשלב זה, במועדון הסתפקו בהתנצלות של השחקן והוא יוזמן לשיחה בהמשך. מההתאחדות נמסר שראיוס יועמד לדין משמעתי בגין משחק מסוכן בנסיבות מחמירות ופגיעה בשחקן יריב בנסיבות מחמירות. תובע ההתאחדות יבקש בתיק זה הרחקה מ-8 משחקים בפועל (לא כולל הרחקה אוטומטית ממשחק אחד, והרחקה ממשחק נוסף בשל הכרטיס הצהוב החמישי שספג במחזור הקודם). הדיון יתקיים ביום רביעי בשעה 16:30.

בינתיים, נשיא מכבי חיפה יעקב שחר פרסם הודעה בעקבות המקרה. "בשמי ובשם כל מועדון כדורגל מכבי חיפה אנו מתנצלים ומצטערים על הפגיעה בשחקן רפי דהן. אנו מקווים ומייחלים שהפציעה פחות חמורה ממה שנראה היה במגרש ומאחלים לו החלמה וחזרה מהירה למגרשים. בנוגע לראיוס, הנושא ידון במועדון וההחלטות שתתקבלנה יובאו לידיעת כל הנוגעים בדבר". שחר הנחה את רופא מכבי חיפה, ד"ר בצלאל פסקין, להיות במעקב צמוד אחר מצבו של השחקן. "הוא נמצא עימו בקשר רציף מאז הגיע אמש לבית החולים", אמרו בחיפה.

דקל קינן צייץ הבוקר: "ככדורגלן וספורטאי, קשה לראות פציעה שכזו ואני יכול רק להתנצל בשמי ובשם כל הקבוצה ולאחל לפרי דהן החלמה מהירה ושיהיה חזק. יחד עם זאת, חשוב לי גם לתמוך ולחזק את ראיוס, שעשה טעות חמורה מאוד, אבל מודע לה וברור לכל שהוא מצטער על שנעשה. ההתלהמות נגדו בתקשורת ובקרב הקולגות שלי פשוט בלתי מתקבלת על הדעת. החלמה מהירה רפי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רובן ראיוס, דקל קינן שחקני מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
ביקש לחזק את ראיוס. דקל קינן/אדריאן הרבשטיין

אמש, לאחר שריקת הסיום, שחקנים בחיפה סיפרו על התחושות בצאתם מחדר ההלבשה. "דהן פשוט מסכן, לבנו עליו ואנחנו מקווים שיחלים", אמרו. "יש לו כאן הרבה חברים ומשפחה תומכת. אף אחד כאן לא גורע ממה שראיוס עשה, אבל הוא לא שחקן כזה. מעולם לא ראינו אותו נכנס בשחקן בפראות. נקווה שזה לא יגרום לו כתם. אין שום סיבה שהמועדון ישעה אותו". הבלם סארי פלאח, שעבר פציעה קשה מאוד בבני יהודה (שחקנים בחיפה: "הפציעה של דהן נראית קשה יותר") פרסם הלילה הודעה בטוויטר בה כתב: "כואב הלב. היה קשה לראות. מאחל החלמה מהירה גבר, תהיה חזק".

בחיפה העדיפו לא להגיב לקללות שהשמיעו שחקני בני יהודה כלפי הקשר הספרדי. כפי שפורסם אמש, חיפה עשויה להתמודד גם עם הרחקה ארוכה של ראיוס משום שתובע ההתאחדות מתכוון להגיש כתב אישום על העבירה החמורה.

אוהדי מכבי חיפה פרסמו היום הודעת גינוי בעקבות העבירה ומנגד תמיכה בראיוס בעקבות המקרה. באתר MHFC נכתב: "אנחנו מסתייגים, מוקיעים ומגנים את המעשה שנעשה ומודעים לכך שמדובר במעשה שצריך לגרור אחריו עונש. מדובר בעבירה בלתי ספורטיבית ולא מכובדת, ברוטאלית וכזאת שאין לה מקום בכדורגל. עם זאת, רובן ראיוס הוא אחד השחקנים ההגונים בקבוצה, ואף הביע מיידית חרטה והתנצלות על המעשה הזה. אנחנו לא מוכנים בשום פנים ואופן ליישר קו עם העליהום הבלתי פרופורציונאלי, כזה המריח אף משנאת זרים עזה, שפושה ברשת ובאמצעי התקשורת האחרים במהלך השעות האחרונות, ואנחנו ניצבים מאחורי שחקן המועדון ומקווים כי העונש שייגזר עליו לא יושפע מהאווירה הציבורית המתלהמת וחסרת הפרופורציות. אווירה מסוג שלא זכור לנו על מקרים דומים בקבוצות אחרות".

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
שמע לראשונה קריאות לא נעימות מהקהל. בנאדו/אדריאן הרבשטיין

והיה גם כדורגל אתמול בקרית אליעזר. הקשר גוסטבו בוקולי התייחס לפציעה של דהן, ולאחר מכן לתיקו הדרמטי. "אני מצטער ומקווה שדהן בסדר. אני בטוח שראיוס לא התכוון", אמר הקשר. "לגבי המשחק, אנחנו צריכים להשתפר והרבה. זה לא סוד, עברנו כמה משחקים שלא שיחקנו טוב ולסיים את העונה כמו שצריך. כל הזדמנות שהייתה העונה איבדנו, אבל צריך להתרכז ולעשות מה שצריך".

בחיפה יתמקדו בימים הקרובים בניסיון להחתים את שחר הירש. פרטי ההעברה מול הפועל חיפה כמעט סגורים, כך שנותר לסכם את שכרו אצל הירוקים. גילי ורמוט הוא אחד המועמדים להצטרף בעונה הבאה. במועדון התרשמו לטובה ועוקבים גם אחר הקשר אמיר עגייב.

"זאת הרגשה לא טובה שהקהל שורק בוז למאמן, לכל הקבוצה. אנחנו מרגישים שאנחנו לא משחקים טוב. מתאמנים טוב אבל במשחק לא עושים מה שצריך וזה מה שמרגיז אותנו. יש הנהלה ומאמן שיחליטו מה לעשות", המשיך הקשר. "אם האמנתי שנשווה? בטוח. ישבנו עליהם, היה 2:1 וכל מצב יכל להיות גול. מכבי חיפה לא צריכה לדבר על מקום שלישי, רביעי או חמישי. צריך לחזור לשחק יותר טוב ועם יכולת יותר טובה נגיע יותר רחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully