וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצרת: "לא נסבול קריאות גזעניות", נתניה: "הם התגרו"

8.1.2014 / 20:58

הקבוצות עמדו לדין בעקבות אירועי שישי. תובע ההתאחדות ביקש הפחתת נקודות על תנאי. בית"ר נקנסה ב-16 אלף שקל

מכבי אחי נצרת ומכבי נתניה עמדו היום (רביעי) לדין. נצרת הואשמה בסעיפים של התפרעות אוהדים, תגרה ותקיפה ואילו נתניה בגין קריאות גזעניות, פגיעה על ידי אוהדים והתפרעות אוהדים בנסיבות מחמירות, כל זאת לאור אירועי המחזור האחרון במפגש הליגה הלאומית בין שתי הקבוצות. הדיון עצמו ארך למעלה משלוש שעות ובמהלכו הציגו הצדדים את עמדתם וניסו למזער את אחריותם בכל הנוגע למהומה במהלך המחצית השנייה ובסיום המשחק. כל אחד מהצדדים הציג במהלך הדיון תמונות וקטעי וידאו שונים מזירת האירוע, ושני אוהדי נתניה אף הגיעו כדי לתת עדות. בסיומו של הדיון המליץ תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, על ענישה מחמירה והפחתת נקודות על תנאי לשתי הקבוצות. בכל מקרה, ההחלטה תתקבל ביום חמישי.

עו"ד גיל לב נשיא מכבי נתניה, מנכ"ל רועי דניאל. מגד גוזני
"הם ממש לא תמימים". לב ודניאל/מגד גוזני

יושב ראש אחי נצרת, פאיז שרקאווי, אמר בדיון: "אוהדי נתניה פגעו לנו בכבוד ובמגרש וגררו את האוהדים שלנו לאלימות. אנו לא רוצים את האלימות והגזענות במגרשנו יותר ולכן הבקשה שלנו להגנה מצד בית הדין. לא נסבול יותר קריאות 'מוות לערבים' ו'מחבלים'. הקריאות הללו הרבה יותר גרועות מאשר עקירת הכיסאות שהייתה. את הכיסאות אפשר לתקן, אבל מכאן צריכה לצאת אמירה שמקרה כזה לא יחזור. למה האצטדיון של נתניה עוד פתוח ושלנו נסגר? 14 שנה לא היה אירוע חריג בעילוט. עוד לפני שהגענו לדיון כבר הענישו אותנו".

במכבי נתניה דחו את טענות נצרת, ואמרו: "הם ממש לא תמימים. גם לפני שלושה שבועות מול נצרת עלית חפצים נזרקו על אוהדי הקבוצה האורחת". נשיא המועדון, עו"ד גיל לב, הגיב לנושא הקריאות הגזעניות, ואמר: "כששיחקנו מול אום אל פאחם והאוהדים קראו קריאות גזעניות, עמדתי כאן והודיתי בכך וגיניתי את זה. לאורך כל המשחק הייתה התגרות של אוהדי נצרת כלפי אוהדי נתניה בקריאות 'אללה אכבר' והנפת דגלי פלסטין והתנועה האיסלאמית. מבחינת אוהדים מסוימים מדובר בדיוק כמו בקריאות גזעניות, ומה שנכון לתהלוכות לא מתאים למשחקי כדורגל. מה שקרה בסיום המשחק הוא בכלל פוגרום. אוהדים שלנו נכלאו ביציע ובתאי השירותים ואין לדעת איך זה היה מסתיים".

יו"ר מכבי אחי נצרת, פאיז שרקאווי עם מנכ"ל אחי נצרת אחמד חילו. מגד גוזני
"הקריאות הללו הרבה יותר גרועות מאשר עקירת הכיסאות שהייתה". חילו ושרקאווי/מגד גוזני

משקיף המשחק, סוהיל דאוד, ציין כי לא הכניס בדו"ח המשחק את נושא הנפת דגלי פלסטין מכיוון שמדובר באקט חוקי ואין הוראה מההתאחדות האוסר על כך. כמו כן הוא טען כי אוהדי נצרת התנהגו כראוי. בשלב זה עלו הטונים בישיבה, כשמנכ"ל מכבי נתניה, רועי דניאל, האשים את דאוד בסלקטיביות בכתיבת הדו"ח וטען כי השמיט ממנו זריקת מוט ברזל אל עבר אוהדי נתניה מכיוון אוהדי נצרת, וקריאות "פלסטין, פלסטין".

את הדיון סיכם ניר רשף, תובע ההתאחדות, שאמר: "אני מבקש להרשיע את הנאשמות עפ"י דו"ח השופט, דו"ח השוטר ומצלמות האבטחה. ההתאחדות רואה בחומרה מקרה כמו שהיה במגרש ולא משנה מי התחיל אותו. אין שום הצדק מבחינת ההתאחדות להתנהגויות שנראו במגרש מצד הקהלים ומצד בעלי התפקידים של נצרת. מבחינת ההתאחדות לא גובשה מדיניות ענישה מפורשת מסוג כתב אישום זה. יחד עם זאת אנו סבורים כי נבקש כי במקרה הספציפי הזה תהיה ענישה מרתיעה מהרגיל. אני דורש הפחתת נקודות על תנאי לשתי הקבוצות, והפעלת עונשי התנאי שיש לקבוצות בגין ההאשמות שיוחסו להן, במיוחד כשמדובר על התפרעות אוהדים".

כזכור, ביום שישי אירחה נצרת את נתניה למשחק במסגרת הליגה הלאומית, כאשר במהלך המשחק התעמתו אוהדי נתניה עם הסדרנים ולאחר המשחק נזרקו לעבר היציע של אוהדי נתניה אבנים על ידי אוהדי נצרת. מספר אוהדי נתניה נעצרו על ידי כוחות האבטחה. בנוסף, בנצרת טוענים שאוהדי נתניה השחיתו את היציע בו ישבו וכן את השירותים במקום.

שלטים של אוהדי מכבי נתניה מחוץ לבניין ההתאחדות לכדורגל. מגד גוזני
אוהדי מכבי נתניה מוחים/מגד גוזני

* בית?ר ירושלים נקנסה ב-2,000 שקל בגין איחור בעלייה למגרש, 6,000 שקל בגין איחור למשחק ו-8,000 שקל בפועל ו-15,000 שקל על תנאי בגין סנוור בלייזר.

* ערעורה של בני סכנין על עונש הרדיוס עם קהל בגלל זריקת נפצים בניצחון על הפועל תל אביב יתקיים ביום ראשון.

* עוד בבית הדין: ירון הוכנבוים, מאמנה של הפועל עפולה, נקנס בסכום של 500 שקל ונענש בהרחקה לשני משחקים על תנאי בעקבות אירועי המשחק האחרון מול הכח עמידר רמת גן. בדו"ח השיפוט נטען כי הוכנבוים השתולל בצעקות כלפי השופט ועוזריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully