וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת החלה בחקיקה: הכסף מהטוטו היישר לקבוצות

השרה החלה ביישום המלצות ועדת זליכה: הגישה תיקון לחוק לפיו כספי התמיכות של הטוטו יועברו ישירות לאגודות הספורט

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: מיכאל ברגמן

שרת הספורט לימור לבנת החלה ביישום המלצות
דו"ח ועדת זליכה, כשהגישה תיקון להצעת החוק להסדר ההימורים בספורט לפיו כספי התמיכות של הטוטו יועברו ישירות לאגודות ומועדוני הספורט.

התיקון יחייב את המועצה להסדר ההימורים להעביר את כספי התמיכות שלה ישירות לקבוצות, זאת בניגוד למצב הקיים היום בו מועברים הכספים באמצעות מרכזי הספורט או האיגודים וההתאחדויות. החוק יבטל את האפשרות, הקיימת כיום בחוק, של העברת כספי הקבוצות דרך מרכזי הספורט או האיגודים וההתאחדויות המשמשים כ"גופי צינור".

לימור לבנת שרת הספורט. קובי אליהו
מתחילה לפעול. לבנת/קובי אליהו

התיקון לחוק שעלה היום לאתר משרד המשפטים להערות הציבור משרדי הממשלה כולל גם הוספת פרויקטים של מניעת אלימות וגזענות בספורט לפעילויות הנתמכות על ידי המועצה להסדר ההימורים בספורט.

כזכור, הוועדה הציבורית לבחינת המבנה הניהולי של ענף הכדורגל בישראל בראשות פרופ' ירון זליכה המליצה בין השאר כי: "על המועצה להסדר ההימורים בספורט, וכן על כל גוף ציבורי אחר, להעביר כספים לעידוד קבוצות כדורגל ישירות לקבוצות. כל העברת כספי קבוצות באמצעות גופים שלישיים (להלן "עמותות צינור"), לרבות ההתאחדות לכדורגל או מרכזי ספורט – תיאסר".

על פי דו"ח הוועדה, "מנגנון תמיכה באמצעות גורם מתווך אינו מאפשר לפקח על הפעילות הנתמכת ולבצע את פעולות הביקורת הנדרשות. מצב זה אף עלול לגרום לכך, שמוסדות ציבור ישמשו מסווה או צינור לגופים ו/או לגורמים, אשר כשלעצמם אינם זכאים לתמיכת המדינה".

שרת הספורט לימור לבנת אמורה כי "מדובר בהמלצה חשובה ביותר למען המינהל התקין והשקיפות ועל מנת לוודא שכספי התמיכה מגיעים לספורט נטו ולא לעסקנים. חוק זה יחול בכל ענפי הספורט ולא רק בענף הכדורגל. לאחר תיקון החוק, הקבוצות ידעו מראש את גובה כספי התמיכה המגיעים להם וכך יוכלו לנהל את קבוצותיהם באופן מחושב ויעיל יותר. בנוסף ימנע התיקון את התופעה של שימוש בכספי תמיכות כאמצעי לחץ על ראשי הקבוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully