וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב כץ: "ההתאחדות צריכה להיות גוף נייטרלי"

בעלי הפועל חיפה גיבה חלק ממסקנות זליכה. איציק לוזון: "מאין הסמכות שלהם בכלל?". ברשישת: "לוזון קידם את הכדורגל"

ספורט 5

פרסום מסקנותיה של ועדת זליכה שהתכנסה היום (ב') בצהריים, עוררה הדים רבים בכדורגל הישראלי. הראשונים להגיב היו כמובן אנשי ההתאחדות לכדורגל, שהיו הקורבן העיקרי של הדו"ח הזה, אך כמובן שגם ראשי הקבוצות התייחסו למסקנות הוועדה, כאשר במקרה הזה, הדיעות היו חלוקות ומגוונות כשחלק מראשי הקבוצות תמכו במסקנות ואחרים סייגו את תגובתם.

הבעלים של הפועל חיפה יואב כץ. אדריאן הרבשטיין
הסכים עם חלק מהמסקנות. יואב כץ/אדריאן הרבשטיין

יואב כץ, בעלי הפועל חיפה היה פחות החלטי וגיבה חלק מהמסקנות: "עם חלק מהדברים אני מסכים. אבי לוזון עשה עבודה פנטסטית אבל צריך להיות נתק בין מי שעומד בראש ההתאחדות לבין שייכות לקבוצה מסויימת, לוזון עשה עבודה נהדרת והוא אולי היו"ר שתרם הכי הרבה והיה הכי טוב בתפקידו בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי אבל ללא ספק ההתאחדות צריכה להיות גוף נייטרלי.

על ההתערבות של שרת הספורט, בניגוד לחוקי פיפ"א אמר כץ: "יש הרבה ארגונים עולמיים שמנסים להיו יותר גדולים מהמדינות עצמן. הכנסייה יותר גדולה מכל מדינה שיש למשל וכך גם פיפ"א מנסה שהחוקים שלה יהיו יותר חזקים מחוקי המדינות, אם זה נכון או לא אני לא רוצה כבר להיכנס לויכוח הזה".

לגבי מנהלת הליגה ואיכות הבעלים בארץ אמר: "הייתי בפגישה אחת במנהלת והיו הרבה אנשים חדשים שפגשתי וכולם היו איכותיים. יש הרבה אנשים איכותיים בכדורגל הישראלי אבל צריך להקפיד שלא תהיה השפעה עקיפה או ישירה לאנשים לא איכותיים על הכדורגל"

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
איציק לוזון מנהל מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
"מי זאת ועדת זליכה בכלל?" איציק לוזון/קובי אליהו

מנכ"ל מכבי פתח תקוה, איציק לוזון: "מי זאת בכלל וועדת זליכה ולמה אני צריך להתייחס אליה? אז הם טוענים שאבי לא יוכל לשמש כיו"ר ההתאחדות, אז מה, מאיזה תוקף הם קיבלו סמכות בכלל? יש תקנות של פיפ"א ואופ"א וההתאחדות כפופה אליהם. בטח לא הצעת חוק כזאת או אחרת תשנה את זה".

יהודה ברשישת, יו"ר הפועל עכו הגיב למסקנות שפורסמו ואמר: "בנוגע לניגוד עניינים, עברתי כמה חודשים ארוכים בנושא הזה עם הטענות לניגוד עניינים בין ציון וייצמן לעיריית עכו. אי אפשר לשפוט אדם בנושא הזה כי מדובר באדם שקידם את הכדורגל הישראלי בעצם הבאתו של טורניר אליפות אירופה לנבחרות צעירות. יחד עם זאת, גם אם היה פה ניגוד עניינים, מכבי פתח תקוה לא הייתה יורדת ליגה. אני בעד שקיפות מלאה כפי שמתבצעת אצלנו בהפועל עכו".

יו"ר הפועל רמת השרון, עורך הדין רפי יצחק הגיב לדברי השרה לבנת ואמר: "אני באופן כללי דוגל בהפרדת רשויות. אם משרד החינוך והספורט יתחיל להתערב בכל איגוד או גוף אז גם הם יחטאו למטרה שלהם. זה יפה לדבר על וועדת איתור ודברים דומים, אך כולם יודעים שכאשר רוצים למנות מקורב יודעים להעביר זאת גם דרך וועדת איתור, זה לא רציני".

יצחק הוסיף: "אני מסכים עם זה שיו"ר התאחדות אינו יכול להיות קשור לקבוצה ואני חושב שהוא צריך להתנתק ממנה ולהמשיך הלאה כיו"ר כי הוא עשה הרבה דברים יפים בשנים האחרונות, נעשו שינויים למען שקיפות ובחירות נקיות של בעלי תפקידים ואי אפשר להכפיש על בסיס אוטומטי"

על הטוטו הוסיף יצחק: "לא יכול להיות שגוף שתורם כסף כחלק מעסקה רוצה לקבוע מי יעבוד בראש או מי יהיו בעלי התפקידים ואיפה. ההתאחדות מסונפת לאופ"א ונמצאת תחת ביקורת וצריך לתת לה להמשיך להתנהל תחת הביקורת הזאת ולא של משרד הספורט. ההתאחדות גם תומכת במנהלת ובהעברת הזכויות השיווקיות והפיננסיות אליה כך שצריך להפריד בין הדברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully