וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: פרננדו ואסקס מועמד לאימון מכבי תל אביב

ברדיו בגליסיה נטען שהצהובים הביעו עניין במאמן (58) של דפורטיבו. ואסקס חזר בפברואר אחרי שש שנים מחוץ לכדורגל

החיפושים של מכבי תל אביב אחר מאמן חדש במקום אוסקר גרסיה שהחליט לעזוב, הגיעו גם לספרד. תחנת רדיו בחבל גליסיה דיווחה הלילה (רביעי) כי פרננדו ואסקס, מאמנה הנוכחי של דפורטיבו לה קורוניה, מועמד להתמנות למאמן החדש של מכבי תל אביב ולהדריך את הקבוצה במוקדמות ליגת האלופות.

מאמן דפורטיבו לה קורוניה פרננדו ואסקס. GettyImages
הפרופסור בדרך למכבי תל אביב? פרננדו ואסקס/GettyImages

במכבי תל אביב הניחו בימים האחרונים שהכיוון של אוסקר הוא אכן לסיים את תפקידו בישראל והחלו להיערך מבעוד מועד בכל הנוגע למועמדים חדשים לתפקיד. בניגוד לפעם הקודמת, שבה הנחית קרויף את גרסיה חסר הניסיון, הכוונה הפעם היא למנות דמות מנוסה יותר, כזו שכבר אימנה בקבוצות בוגרים, ויש לה קשר ספרדי (מאמן ספרדי או מאמן שאימן בליגה הראשונה בספרד). כאמור, ואסקס עונה על הדרישות הללו.

קרויף רוצה להישאר באותו פורמט, של צוות מקצועי זר, כאשר המטרה היא להשאיר את חואן טוריחו, שיהיה אחראי על הכנת הצד הפיזיולוגי והכושר הגופני במועדון. טוריחו עובד בימים אלה על הכנת מחנה האימון הקרוב, שייערך באוסטריה בחודש יוני.

במקביל, בספרד עוסקים בעתידו של אוסקר גרסיה, שמעורר לא מעט עניין. בין הקבוצות שהוזכרו כמעוניינות בשירותיו: ויאדוליד, אוסאסונה וכן וויגאן האנגלית, אם המאמן הנוכחי רוברטו מרטינס יחליט שלא להמשיך בליגת המשנה. עוד נטען כי לאוסקר הצעות גם מהליגה הגרמנית.

אוסקר גרסיה מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
גם וויגאן בעקבותיו. אוסקר גרסיה/ברני ארדוב

ואסקס, 58, היה מורה לאנגלית בעיר לאלין שבחבל גליסיה, לפני שהחל לאמן את הקבוצה של העיר ב-1986. חמש שנים לאחר מכן הוא התקדם לראסינג פרול מהליגה השלישית, עלה איתה, המשיך ללוגו, קומפוסטלה ואוביידו, לפני שחתם במאיורקה. עם הקבוצה מפלמה הוא סיים במקום העשירי והדיח מגביע אופ"א את מונאקו ואייאקס. כמו כן, הוא העניק חשיפה במאיורקה לשחקנים צעירים כמו דייגו טריסטאן, דני גוויסה וגם סמואל אטו.

אחרי אפיזודות קצרות גם בבטיס, לאס פלמאס, ראיו ו-ויאדוליד, ואסקס קיבל את סלטה ויגו ב-2004, עלה איתה ליגה והוליך אותה לביקור חוזה בגביע אופ"א אחרי שסיים במקום השישי בעונת 2005/6. המאמן פוטר מתפקידו לפני הדרבי מול דפורטיבו לה קורוניה ב-9 באפריל 2007, ובלעדיו סלטה נשרה לליגת המשנה. מאז, ואסקס המשיך לשמש כמאמן נבחרת גליסיה ובמקביל עבד כפרשן במשחקי ליגת האלופות מטעם רשת 'קאנאל פלוס'. בפברואר 2013, אחרי כמעט שש שנות הפסקה, הוא מונה למאמן דפורטיבו לה קורניה וסייע לה להיחלץ מהמקום האחרון, כשכרגע היא מעל הקו האדום, שני מחזורים לסיום העונה בספרד.

עקב עברו כמורה בבית ספר זכה ואסקס לכינוי 'הפרופסור'. הוא נחשב למאמן טקטי ולמעריץ של אריגו סאקי. לחובתו רשומות שתי ירידות ליגה ועוד פעמיים קבוצות אותן אימן נשרו לאחר שפוטר. מנגד, בטיס עלתה ליגה אחרי שנפרד ממנה כשהיא במקום המוליך לליגה הבכירה ב-2001, ושם הוא גם היה זה שקידם את הצעירים חואקין, וארלה וקאפי. רובן קסטרו, כיום מלך שעריה של בטיס, קיבל את הצ'אנס הראשון כשחקן צעיר בלאס פלמאס אצל ואסקס בעונה שלאחר מכן.

מאמן הכדורגל פרננדו ואסקז. Scott Heppell, AP
לקח הפסקה ארוכה של שש שנים. פרננדו ואסקס/AP, Scott Heppell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully