וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסל: "מקווים שהביקור בישראל יסייע בקידום השלום"

נשיא ברצלונה הגיע לישראל וערך מסיבת עיתונאים לרגל הגעת מועדון הפאר הקטלאני לישראל ב-31 ביולי: "אני יודע כמה ברצלונה פופולארית במזרח התיכון". שמעון פרס: "הילדים שלנו מנסים לחקות את מסי וצ'אבי". המשחק ייערך בר"ג

שמעון פרס נשיא המדינה, סנדרו רוסל נשיא ברצלונה. ברני ארדוב
צילום משותף. פרס ורוסל/ברני ארדוב

אחרי ההודעה על הגעתה של ברצלונה למשחק ראווה בישראל ב-31 ביולי, ערכו הערב (חמישי) נשיא המדינה שמעון פרס ונשיא המועדון הקטלאני סנדרו רוסל מסיבת עיתונאים משותפת בכפר המכביה שבה חשף יו"ר ההתאחדות אבי לוזון, את פרטי הביקור המתוכנן: "למען הסר ספק, מדובר על משחק כדורגל שייערך ב-31 ביולי באיצטדיון רמת גן, ולמשחק הזה ישנן שתי אפשרויות. או שהוא יהיה משחק של יהודים וערבים ישראלים נגד ברצלונה. מה שנשיא ברצלונה רוצה זה שהמשחק יהיה בין ברצלונה לבין נבחרת מעורבת פלסטין וישראל כאשר מאמן נבחרת פלסטין ומאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן יאמנו יחד".

נשיא ברצלונה סנדרו רוסל. ברני ארדוב
"נפעל למען השלום". רוסל/ברני ארדוב

הנשיא רוסל פתח בדברים ואמר: "אני גאה להיפגש עם שמעון פרס, אחד מגדולי מנהיגי תבל. נאמר לי שברצלונה היא פופולארית מאוד בכל המזרח התיכון. המועדון שלנו לא מחוייב רק להפסדים ולניצחונות, אני חייב לומר שברצלונה היא יותר ממועדון רגיל. ברצלונה הוא מועדון שמאמין בערכים של שלום"

רוסל הוסיף: "אנחנו יודעים שכדורגל זו שפה בינלאומית בעולם. אנחנו רוצים לקיים משחק בישראל, בתקווה שהמשחק הזה יסייע לקידום תהליך השלום בין היהודים לפלסטינים.
מועדון כדורגל ברצלונה הוא גם בית ספר, מקום מחנך אשר מלמד את ילדינו לשחק ביחד בשותפות, על אף ההבדלים ביניהם. ספורט באופן כללי, וכדורגל בפרט הינם בעד אחדות ונגד גזענות. ספורט מחנך אותנו להתחרות תוך חברות, במקום להילחם תוך איבה".

רוסל נשאל גם על ההפסד של ברצלונה אתמול למילאן בליגת האלופות: "ברור שאנחנו לא אוהבים להפסיד. צריך לברך את מילאן על הניצחון הזה, אבל זה רק ידרבן אותנו בגומלין. אנחנו יודעים שזה לא יהיה קל בשבילנו אבל נעשה את המקסימום כדי לעבור". רוסל התייחס גם להצלחה של אוסקר גרסיה, מאמן מכבי תל אביב ושחקן ברצלונה לשעבר: "אני יודע שהוא מאוד שמח פה ומצליח מאוד, למרות זאת אנחנו נשמח לראות אותו חוזר לברצלונה בעתיד".

חאבייר פאוס, סגן נשיא המועדון הוסיף עוד פרטים: "אנחנו מאוד שמחים להגיע לכאן. הביקור לא נועד למטרות כלכליות, אלא למען קידום הספורט והשלום".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שמעון פרס נשיא המדינה, סנדרו רוסל נשיא ברצלונה. ברני ארדוב
מפגש היסטורי. רוסל ופרס/ברני ארדוב

נשיא המדינה שמעון פרס אמר באירוע: "זוהי זכות לקבל אותך פה, נשיא מועדון הכדורגל של ברצלונה. אדוני הנשיא, בנית ארגון בלתי ייאמן, עם רוח חזקה, עם כוונות אציליות. ביקורך פה הוא חגיגה לילדנו ולעמנו, זהו מסר של שלום לנו ולשכנינו. מועדון אשר עושה היסטוריה גם עבורנו וגם עבור ילדינו - להם אתם מעניקים השראה ותקווה מדי יום. בישראל, כמו בכל העולם, לברצלונה יש אוהדים רבים. לילדינו ישנם מודלים לחיקוי בספורט כמו צ'אבי, מסי ואינייסטה - הם חולמים לשחק בקאמפ נואו".

פרס הוסיף: "מר רוסל, אני מאושר כי יש לנו ההזדמנות לשתף פעולה בפרויקט המיוחד ביחד. הסלוגן של המועדון שלכם הוא mes que un club, ולא בכדי מועדון בארסה הוא באמת יותר ממועדון המעביר מסר של אחדות, מסר של חברות ומסר של אכפתיות לבודד ולרבים. מועדון כדורגל הוא גם בית ספר, הוא מקום מחנך אשר מלמד את ילדינו לשחק ביחד בשותפות על אף ההבדלים ביניהם. ספורט באופן כללי וכדורגל בפרט הינם בעד אחדות ונגד גזענות.

שמעון פרס נשיא המדינה, סנדרו רוסל נשיא ברצלונה. ברני ארדוב
תמונה משותפת. פרס ורוסל/ברני ארדוב

"ספורט מלמד אותנו להתחרות תוך חברות במקום להילחם תוך איבה. כשמנצחים זוכרים שיכולים גם להפסיד. כשמפסידים לא מוותרים על הסיכוי לנצח. כדורגל מציע שלום במקום מלחמה. אנושיות במקום יהירות. הספורט מאפשר הזדמנות לכל צעיר להצליח על בסיס יכולתו ללא אפליה. כל אחד יכול להצליח ולממש את הפוטנציאל שלו ואין זה משנה דת, לאום או גזע".

פרס סיים את דבריו עם מילים של תקווה, ואמר: "שלום אמיתי קיים, בין אנשים ולא רק בין ממשלות. אהבת הילדים לברצלונה משותפת לילדינו, ולילדים מעבר לגבול ברשות הפלסטינית. יחד איתך ועם נשיא הרשות הפלסטינית, אנחנו נעבוד בכדי לקיים משחק מיוחד שאנו מקווים כי לא יהיה אירוע חד פעמי, אלא חלק משיתוף פעולה נמשך בינינו ובין ילדינו. אולי, מתוך הפרויקט הזה נזכה לראות גם את ה"מסי,הבא. מכאן אתה נוסע לרשות הפלסטינית, להיפגש עם נשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס. הוא מנהיג אמיתי ואדם של שלום, ואני בטוח כי יגיע היום שבו נחגוג ביחד שלום מלא בין עמנו".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. ברני ארדוב
חשף את פרטי הביקור של ברצלונה/ברני ארדוב

היו"ר אבי לוזון חשף עוד פרטים על הביקור המתוכנן של ברצלונה: "כל התאחדות תשלח 12-15 שחקנים שיחד ירכיבו נבחרת מאוחדת למשחק הזה. נכון לאתמול ג'יבריל רג'וב אמר שההחלטה היא רק של אבו מאזן, מחר תהיה פגישה לנשיא ברצלונה עם אבו מאזן כדי לקבל את הסכמתו. בד בבד החלטנו שנזמין את נשיא אופ"א מישל פלאטיני ואולי את בלאטר. כל הכוונה במשחק הזה להראות שדרך הכדורגל אפשר לעשות שלום אמיתי. כל ההכנסות תהיינה קודש לילדים הישראלים והפלסטינים מחצית לכל צד".

נשיא מדינת ישראל שמעון פרס עם נשיא ברצלונה סנדרו רוסל. ברני ארדוב
נאום משותף למען השלום. פרס ורוסל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully