וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרית שמונה-מכבי ת"א: האם גל אלברמן יחזור להרכב?

אלברמן וקולאוטי שבים, אוסקר עדיין מתלבט, דאבור, מיכה ועטר יפתחו (ב', 20:50, ערוץ 1). קרית שמונה: "יש מוטיבציה אדירה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* 13 משחקים נערכו בין קרית שמונה לבין מכבי תל אביב. האלופה ניצחה 5, הצהובים ניצחו 6 ועוד 2 הסתיימו בתיקו. שערים: 20:21 למכבי תל אביב, בעיקר בזכות הרביעייה בסיבוב הראשון.

* חמש פעמים בלבד אירחה קרית שמונה את מכבי ת"א. תיקו מעולם לא היה שם. הצהובים ניצחו פעם אחת (בפברואר 2009. קרית שמונה ירדה ליגה בתום העונה). בארבעת המשחקים הנותרים קרית שמונה ניצחה. הפרש השערים: 4:11 לקרית שמונה.

* מכבי תל אביב עם 60 אחוזי הצלחה בדיוק בחודש ינואר. זה לא השיא שלה: במאי וביוני יש לה אחוזים טובים יותר.

* איתן שמואלביץ' שפט את קרית שמונה 10 משחקים בדיוק. היא ניצחה 3 (כולם בבית), סיימה 3 בתיקו והפסידה 4.

הנתונים: אתר דריבליסט

שרן ייני שחקן מכבי תל אביב מול אדריאן רוצ'ט שחקן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
קרית שמונה ומכבי תל אביב אף פעם לא נפרדו בתיקו בצפון/ברני ארדוב

משחק מהעבר

עירוני קרית שמונה – מכבי תל אביב 0:4, עונת 2010/11, מחזור 26, 12.3.2011

* זה היה המשחק שניפץ סופית את אשליות האליפות של מכבי ת"א בעונת 2010/11. בתום המחזור ה-25 היא שמרה על פער סביר של 8 נקודות ממכבי חיפה, שניצבה במקום הראשון וניצבה 6 נקודות מהפועל תל אביב שבמקום השני. יחד עם הקיזוז בפלייאוף, מאבק האליפות נראה פתוח לחלוטין.

* פער של 8 נקודות היה למכבי ת"א גם מהמקום הרביעי, שם חיכתה לה קרית שמונה, עם 41 נקודות.

* זה היה המשחק העשירי של מוטי איווניר על הקווים במכבי תל אביב. איווניר החליף את אבי נמני שסיים את תפקידו אחרי התבוסה 3:0 בחיפה במחזור ה-16. הוא השיג 20 נקודות מ-27 אפשריות עד קרית שמונה.

* במפגש הקודם בין הקבוצות, קרית שמונה ניצחה 0:1 משער של ברק בדש בדקה ה-24. הפעם בדש היה סבלני יותר, וכבש את הראשון בדקה ה-26. זה היה שערו ה-3 באותה עונה וה-15 בקריירה. לבדש 32 שערים בקריירה.

* בדקה ה-40 הגיע השער שני, גם הוא מרגלי שחקן שיש לו כרגע 32 שערים בקריירה: ויאם עמאשה. הוא כבש את העשירי שלו באותה עונה.

* קלמי סבן נכנס במכבי תל אביב מקום סאבו פאביצ'ביץ' בדקה ה-39, אבל היתרון המבטיח של קרית שמונה הפך להשפלה עבור הצהובים בדקה ה-45, כשאדריאן רוצ'ט כבש את השלישי שלו בקריירה (ובאותה עונה). מאז הוא הוסיף עוד שני שערים. מכבי ת"א ירדה למחצית בפיגור 3:0, דבר שלא קרה לה מאז נובמבר 2008 מול בני יהודה.

* ההשפלה הושלמה סופית בדקה ה-90, כשיניב לביא כבש את שערו השני באותה עונה והשישי בקריירה, וקבע 0:4 מדהים לקרית שמונה.

* זה היה ניצחון הבית הגדול ביותר של קריית שמונה עד אז, הרביעייה השלישית בתולדותיה (כולן באותה עונה) בליגה הראשונה, ה-0:4 הראשון בתולדותיה בליגה הראשונה והפעם הראשונה שהיא כובשת ארבעה שערים לעיני הקהל הביתי.

* זו הייתה הפעם הרביעית בלבד (והאחרונה) בה מכבי תל אביב הובסה 4:0. הפעם הקודמת שזה קרה לה הייתה בשכונת התקווה, מול בני יהודה, בינואר 1989. הפעמים הקודמות: ביהוד (1980/81) ובפתח תקוה מול הפועל המקומית (1958/59).

* המשחק הזה הכניס את מכבי תל אביב למשבר רציני. בארבעת המשחקים שנותרו עד לתום הליגה הסדירה היא חטפה 3:0 בבית מנתניה, הפסידה 2:0 לבני יהודה, סיימה בתיקו 2:2 עם מכבי פתח תקוה בחוץ והפסידה 2:0 בבית להפועל באר שבע.

הנתונים: אתר דריבליסט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
האריס מדוניאנין שחקן מכבי תל אביב לפני בריאן חרסיסיץ' שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין
תוצאה חד פעמית. חרסיסיץ' מול מדוניאנין ב-0:4/אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות

עירוני קרית שמונה:

בקרית שמונה נעלו את ההכנות לקראת המשחק המסקרן בו תארח האלופה את הטוענת לכתר מכבי תל אביב. בקבוצה מודעים לחשיבות המשחק ויודעים שניצחון יעלה אותה למקום השלישי ויצמק את הפער מהפסגה לחמש נקודות בלבד.
את האימון היום קיימה הקבוצה באולם הכדורסל בכפר בלום וזאת בעקבות מזג האוויר הסוער והגשם השוטף. במועדון הבהירו שלמרות הגשם, כר הדשא תקין לחלוטין ומקווים שמזג האוויר, שעל פי התחזית אמור להמשיך להיות סוער מאוד, לא יפגע בו.

מאמן הקבוצה, ברק בכר, ביקש מהשחקנים לשמור על ריכוז לאורך כל 90 הדקות ושחקן בקבוצה אמר לוואלה! ספורט: ?אנחנו דרוכים ומוכנים לקראת המשחק, יש בנו מוטיבציה אדירה. קרית שמונה לא תנסה לשחק בשביל להרוס למכבי אלא רק כדי להועיל לעצמה, אנחנו לא מסתכלים עליהם, אלא רק על עצמנו. אנחנו צריכים את הנקודות האלה?.

ברק בכר מאמן עירוני קרית שמונה. ברני ארדוב
הזדמנות לחזור למאבק האליפות. ברק בכר/ברני ארדוב

מכבי תל אביב

שחקני מכבי תל אביב קיימו הערב את האימון המסכם במזג אוויר סוער, תחת רוח חזקה וגשם בקרית שלום. בתום האימון יצאה הקבוצה צפונה, למלון בקיבוץ הגושרים שסמוך לקרית שמונה, ובו תשהה עד מועד המשחק מחר.

המאמן אוסקר גרסיה זימן 19 שחקנים לנסיעה צפונה, כאשר שחקן אחד מאלה שיצאו יקבל מחר הודעה כי הוא מחוץ לסגל. הקשר גל אלברמן, שסיים עונש הרחקה בגין כרטיסים צהובים, וכן רוברטו קולאוטי, שהחלים מפציעה, ייכללו בוודאות בסגל. החלוץ הוולשי רוברט ארנשו ששוחרר מהקבוצה המריא הערב בחזרה לקרדיף.

אוסקר כהרגלו לא תירגל הרכב גם היום, אך סביר להניח שלא יבצע שינויים רבים מזה שפתח בניצחון 2:6 על הפועל חיפה במחזור הקודם. השינוי המשמעותי יהיה בין הקורות, כאשר בהיעדרו של וינסנט אניימה שיצא למחנה האימון של ניגריה לקראת אליפות אפריקה, יפתח ברק לוי, בהופעת בכורה העונה בהרכב בליגת העל. שוער קבוצת הנוער גל טובלי ישמש כשוער שני.

הבלם איתן טיבי יפגוש את חבריו לשעבר, במגרש בו זכה באליפות עם קרית שמונה בעונה שעברה. במידה שאלברמן יפתח בהרכב, יצטרך המאמן לבחור מי מבין משה לוגסי או שרן ייני לא יפתח בקישור האחורי, כאשר ייני יכול לפתוח גם כמגן ימני, במקום סטיב גורי שעשה זאת נגד חיפה. מונס דאבור החלים מהפציעה בקרסולו והוא צפוי לפתוח בהתקפה יחד עם דור מיכה ואלירן עטר. החלוץ הצעיר גאל מרגוליס, שזומן השבוע לנבחרת הצעירה, יפתח על הספסל.

סביר להניח שהשחקן שלא יתלבש יהיה אחד מבין הארבעה: עומר ורד, משה לוגסי, חסן אבו זייד ורפי דהן. אפשרות קלושה נוספת, אך עדין קיימת היא שגונסאלו גרסיה שלא מוצא לאחרונה את מקומו בהרכב, יישאר אפילו מחוץ לסגל.

מונס דאבור שחקן מכבי תל אביב מול אושרי רואש שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
משחק חשוב. דאבור/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

עירוני קרית שמונה: אלעד גבאי

ברק בכר אמנם העדיף לא לתרגל הרכב אבל מסתמן שהמגן יחזור ל-11. השנה, בניגוד לעונה הקודמת, גבאי התקשה לשמור על יציבות ומחר הוא יצטרך להוכיח את עצמו בכל רגע, לעמוד מול ההתקפה של מכבי תל אביב ובעיקר לעלות קדימה ולתרום להתקפה של קבוצתו.

מכבי תל אביב: ברק לוי

רבות דובר לאחרונה על יציאתו של אניימה לאליפות אפריקה ועל כך שלצהובים תהיה בעיה בשער בהיעדרו. ברק לוי הצעיר, יקבל מחר את אפודת השוער הראשון ויצטרך להוכיח, במשחק לא קל, שיש למאמן על מי לסמוך, גם בהיעדרו של אניימה. לוי יתקל מחר גם ביריבה מצויינת שנמצאת במומנטום חיובי וגם בתנאי מזג אוויר קשים, של רוחות חזקות וגשם, שבוודאי לא יקלו עליו את העבודה. לוי הצעיר כבר הוכיח בעונה שעברה שהוא יכול להיות אופציה מצויינת בשער ומחר חובת ההוכחה תהיה עליו שוב.

שוער מכבי תל אביב, ברק לוי. קובי אליהו
יש על מי לסמוך בחודש הקריטי הזה? לוי/קובי אליהו

הרכבים משוערים

עירוני קרית שמונה: דני עמוס, אלעד גבאי, סאלח חסארמה, שיר צדק, דושאן מאטוביץ', בריאן חרסיסיץ', דרקו טאסבסקי, דן איינבינדר, סינטאיהו סלליך, אופיר מזרחי, שמעון אבוחצירא.

מכבי תל אביב: ברק לוי, שרן ייני (סטיב גורי), קרלוס גרסיה, איתן טיבי, יואב זיו, גל אלברמן, משה לוגסי (שרן ייני, רפי דהן), מהראן ראדי, דור מיכה (רוברטו קולאוטי), מונס דאבור, אלירן עטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully