וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשמה לא מלאכותית

9.11.2012 / 7:30

שחקנים במכבי חיפה חושבים שבוקולי, "הנשמה של הקבוצה", הוא המנוע וחשוב אפילו מקטן. אז למה עטר לא ספר אותו עד עכשיו?

ספורט 5

בלב לבה של הסערה שמתחוללת סביבו, ורגע לפני המשחק מול בני יהודה, גוסטבו בוקולי הופיע ביום שני לפינת הבישול שלו בגלי צה"ל. "והיום אני מלמד איך עושים פירה", פתח בוקולי את השיחה, והזהיר את המאזינים לבשל את תפוחי האדמה לפני תהליך הריסוק. כמו בכל שבוע, בוקולי מפתיע עם מתכון חדש. פעם, היו זמנים בהם היה מבשל גם בבית וגם במגרש. בחודשיים האחרונים, עושה רושם, הבישול הביתי הפך לעיסוק העיקרי שלו.

התהליך להכנת הפירה בפינת הבישול, "פשטידת בוקולי" שמה, היה מעט מורכב יותר מזה שמתחולל בתוכו העונה - תהליך שמשול לבלנדר בו השתמש בהמשך התכנית. החוויה למאזינים, כרגיל, הייתה מרתקת, אבל רגע אחרי הוא נאלץ לשבת עוד משחק ביציע, כואב את המצב של הקבוצה ובעיקר מקנא בחברים שלו. "קנאה טובה", הם קוראים לזה. "לא משנה מה גוסטבו מבשל, זה תמיד ייצא טעים", סיפר מכר ותיק של הקשר השבוע, שכיוון כנראה למקום אחר לגמרי. "גם בגיל 34", מסבירים חבריו, "בוקולי עדיין בתוך השיא". השבוע, כנראה באיחור, גם עטר הבין את זה.

גוסטבו בוקולי שחקן מכבי חיפה ביציע. אדריאן הרבשטיין
כואב את המצב של הקבוצה ובעיקר מקנא בחברים שלו. בוקולי ביציע/אדריאן הרבשטיין

"העונה הקשה ביותר שעבר בישראל"

בשבוע שעבר הבחינו חלק משחקני מכבי חיפה בנקודה שעטר כנראה לא ממש שם אליה לב. בוקולי בלט מעל שחקני הקבוצה במשחקונים ובאימוני הכושר למרות המצב שאליו הוא נקלע לאחרונה ונראה היה שדרכו סלולה להרכב. השחקנים לא חיכו, הם דאגו לשלוח לעטר מסר ברור בתקשורת כי הקשר מצטיין באימונים וביקשו לתת לו הזדמנות. באותה נשימה, חלק מהשחקנים תהו מה הקשר הצרפתי ג'ואל דמאו עושה על המגרש ומדוע אביחי ידין לא משחק בתפקיד הטבעי שלו. ככל שהביקורת התעצמה, ובגלל הנסיבות שהובילו להידרדרות, נראה היה שעטר חייב לעצמו ולקבוצה שלו לפחות שינוי אחד בהרכב – בוקולי במקום דמאו במערך שכולל את אביחי ידין כקשר אחורי, כשהברזילאי וגולסה תומכים בו.

בצעד שלא נעשה מאז הגעתו של עטר למועדון, המנהל אדורם קייסי התבקש לתלות בחדר ההלבשה את השמות שלא ייכללו בסגל למשחק נגד הזהובים. בוקולי ניגש ללוח, היה בטוח שאחרי שלושה משחקים בחוץ הוא חוזר למסלול, אבל הבחין שוב כי שמו מופיע ברשימה יחד עם עודד אלקיים, טאלב טואטחה הפצוע ודלה ימפולסקי. "באותו רגע הוא הבין שזאת כנראה העונה הקשה ביותר שעבר בישראל", סיפר אחד ממכריו.

בוקולי הצטרף למכבי חיפה בגיל 26 וכדי להבין כמה התרומה שלו משמעותית עבור הקבוצה, כדאי לבחון מעט את המספרים שלו. הקשר רשם 239 הופעות בליגה בהן כבש 33 שערים (ממוצע גבוה של שער לשבעה משחקים, שלא בכולם פתח בהרכב), ושלושה שערים ב-40 הופעות באירופה. הוא הורחק ארבע פעמים בלבד בכל המסגרות, כולל גביע הטוטו וגביע המדינה, מפעלים בהם רשם 70 הופעות וכבש תשעה שערים.

כל זה, כאמור, לא הספיק לו כדי להיכלל בסגל במשחקים האחרונים. למשחק מול בני יהודה הגיע מלווה בניר דוידוביץ'. השניים ישבו ביציע הכבוד, ובוקולי קיבל מחמאות מהסובבים אותו. "שמענו שאתה הכי טוב באימונים, בלעדיך הקבוצה לא שווה כלום", קרא לעברו אחד האוהדים, שכאב את המצב אליו הוא נקלע. ככל שהמשחק התקדם, המחאה סביב אי שיתופו של השחקן רק התעצמה. לקראת סיום המשחק, בצעד שהוליך יציע ג', זכו השחקנים לשריקות בוז צורמות וביציעים אחרים ביקשו מעטר להתפטר. במקביל לקריאות נגד המאמן, ביציע ג' בחרו לקרוא בשמו של בוקולי, ששמע ושתק. בחיפה היה מי שהעריך שבוקולי העדיף לשמור על שתיקה בזמן שחלק מהקהל קרא לעטר להתפטר, וזאת בכדי שהמאמן לא ירגיש שהשחקן היה שותף לקריאות נגדו. הקשר מיהר לצאת בסיום, לא לפני שקיבל עידוד מחלק מהשחקנים ששוב שלחו מסר למאמן: "הקבוצה משחקת בלי לב, עטר חייב להחזיר אותו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראובן עטר מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
חלק מהאוהדים החליטו כי אם בוקולי לא ישותף בתקופה הקרובה הם יצאו למחאה כנגד היחס של המאמן אליו. עטר/אדריאן הרבשטיין

הנשמה של הקבוצה

בוקולי עצמו התקשה להירדם באותו לילה, וכבר למחרת הגיב במכתב תודה לאוהדים שתמכו בו. "אני מאוד מאושר ומתרגש לשמוע את תמיכת האוהדים. בזמנים קשים אלו, זה נותן לי כוח להמשיך, לתת את כל כולי תמיד ולעשות את הטוב ביותר עבור הסמל שאני כל כף אוהב", כתב להם הקשר. "אני מודה לאלוהים כל יום על כך שזכיתי להיות חלק ממכבי חיפה וזכיתי לקבל אהבה מקהל שכזה, אתם נותנים לי כוח ואני מצפה בכיליון עיניים להחזיר לכם על כל האהבה והתמיכה. עם הניצחונות שיבואו נצא מהמצב אליו נקלענו כולנו - השחקנים, האוהדים והמועדון. תודה רבה לכולכם מעומק הלב". בוקולי חתם את המכתב כך: "מ'הנשמה של הקבוצה', גוסטבו בוקולי".

חלק מהאוהדים החליטו כי אם בוקולי לא ישותף בתקופה הקרובה הם יצאו למחאה כנגד היחס של המאמן אליו, אולם נראה כי הדברים השתנו לאור מסיבת העיתונאים השבועית שנערכה בכפר גלים לאחר המשחק. עטר נשאל על מעמדו המקצועי של בוקולי ועל היחסים בינו ובין לשאר השחקנים, שמעידים שלאחרונה על שיפור. "אני בז בכלל לכתבים שכותבים בעילום שם או לשחקנים שמדברים בעילום שם", אמר עטר לגבי הטענות שהשמיעו שחקניו, אך הוסיף: "בוקולי יקבל את ההזדמנות שלו, אולי כבר בשבת". הדברים של עטר ריגשו לא מעט אוהדים שמתכוונים להפגין תמיכה גדולה בקשר במהלך המשחק ברמת השרון אם אכן יפתח בהרכב.

"כשאמרנו כשחסר לב לקבוצה, התכוונו לזה. בוקולי הוא המנוע שלנו, מכל הבחינות", הסביר שחקן בקבוצה מדוע יצאו השחקנים להגנת הקשר. "יש כמה אלמנטים במשחק שלא הרבה שחקנים יכולים לתת. הוא יילחם עד הדקה האחרונה בשביל הקבוצה ולעולם לא יילך נגד המערכת גם בזמנים קשים. אני יכול לומר לך בוודאות שלשחקנים יש הרבה יותר ביטחון כשהוא במגרש. כשהוא מקבל את הכדור, אתה מרגיש את האדרנלין שלו, כמה הוא רוצה. האנרגיות האלה דוחפות את הקבוצה, הוא חשוב במגרש לא פחות מקטן". שחקן מוכר מליגת העל איתו שוחחנו השבוע הסביר: "מדברים על זה גם בקבוצה שלנו. שחקנים לא מבינים מה שחקן כזה עושה מחוץ להרכב של עטר. שיחקתי נגדו לא פעם, אני יכול להבטיח לך שאיתו הסיכויים שלהם לחזור מהמשבר גבוהים בהרבה. אם גם הוא לא יעזור להם? כנראה שהבעיה היא המאמן".

החשיבה של עטר לגבי הסגל היא מעט מורכבת לאור הסגל הרחב שאיתו הוא יצא למלחמה. עטר עורך את דף הסגל שלו בשיטת האלמינציה. רשימת שחקני הסגל הבריאים מופיעה לפניו, ומתוכם עטר בוחר את ההרכב. מתוך השחקנים שנותרו הוא בוחר שחקן אחד מחליף בכל עמדה (שוער, שני שחקני הגנה, שחקן קישור אחורי וקדמי ושני חלוצים). קייסי מקבל לידיו את שמות השחקנים שלא נבחרו ומודיע להם, בדרך כלל בשיחת טלפון, כי הם לא ייכללו בסגל תוך שהוא מדגיש: "תרים את הראש, אולי במשחק הבא". גורם בקבוצה המחיש את הבחירה באמצעות דוגמה. "נניח שדמאו, ידין גולסה, קטן ועזרא פותחים בהרכב, עוד שני קשרים יישבו על הספסל, כשאחד מהם הוא ורד. עכשיו נותרו שניים, בוקולי וצעירי. ברגע שהוא בחר להחזיר את צעירי מבלגיה, היה ברור שלבוקולי תהיה בעיה, שאם הוא לא בהרכב אין לו מקום בסגל". על פי השיטה הזאת, נראה כי במידה ובוקולי אכן יפתח בהרכב, עשויים דמאו או צעירי לשבת ביציע.

קשר מכבי חיפה לירוי צעירי. אדריאן הרבשטיין
בדרך ליציע? צעירי/אדריאן הרבשטיין

בחזרה להרכב

"המקרה של בוקולי משקף את כל מה שקורה העונה מבחינת שחקני הסגל", מסביר אותו שחקן. "באף משחק, אבל באף משחק, לא תוכל להעריך באיזה מקום תהיה. שחקן יכול לפתוח בהרכב בדיוק כפי שהוא יכול למצוא את עצמו ב'רשימה השחורה' של קייסי. משומר פתח בהרכב אחרי שישב שני משחקים ביציע, וכך גם לגבי בוקולי. אני מניח שלא הרבה שמו לב, אבל בוקולי מחוץ לתוכניות לא רק במשחקים האחרונים. הוא לא שיחק העונה אפילו דקה בליגה". בדקנו, וקיבלו נתון סטטיסטי לא פחות מעניין: הקבוצה לא הפסידה בכל שלושת המשחקים בהם שותף בוקולי העונה וספגה שער אחד בלבד. ועטר? השבוע הוא תרגל את בוקולי, גולסה וידין במרכז השדה. ממש כפי שהשחקנים ביקשו. נקודה למחשבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully