וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל עכו-מכבי חיפה: דמאו וידין תורגלו בהרכב

עטר גם ירכיב את תורג’מן ואנדלובו בחוד נגד עכו (שבת, 18:05, ספורט1). ורד וגולסה על הספסל. המאמן הזהיר מדייויד גומז

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: טל רזניק
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* עכו לא כבשה בכל ארבעת משחקיה האחרונים מול חיפה בבית. חיפה ניצחה בכל שלושת המפגשים האחרונים.

* בכלל, עושה רושם שהקבוצה של ציון ויצמן לא מצליחה לכבוש מול הירוקים. בחמשת המשחקים האחרונים היא כבשה שער בודד. שער הבית האחרון מולה היה באוקטובר 1979.

* עכו מעולם לא ניצחה את מכבי חיפה בביתה. ליתר דיוק, זה קרה רק בגביע המדינה, בינואר 1965.

* בהשוואה לעונה שעברה, הפועל עכו מעט טובה יותר: אחרי ארבעה מחזורים היא השיגה שבע נקודות, בעוד שבדיוק לפני שנה היא רשמה שני ניצחונות לעומת שני הפסדים (שש נקודות). למכבי חיפה היו שש נקודות יותר בהשוואה לעונה שעברה.

* שתי הקבוצות הספיקו כבר להיפגש מוקדם יותר העונה בגביע הטוטו, ונפרדו ב-1:1. דייויד גומז כבש את שער היתרון לעכואים, ואנדיי פיליאבסקי איזן בדקה ה-90.

* הניצחון היחיד של עכו על מכבי חיפה היה בגביע הטוטו (2:3) בספטמבר 2010. בכל שלושת המשחקים בעונה שעברה בין שתי הקבוצות, ניצחו הירוקים (פעמיים 0:1 ופעם נוספת 0:2).

* לדייויד גומז יש זכרונות טובים מהמפגשים שלו עם הירוקים: החלוץ כבש צמד ב-2:4 הדרמטי של הפועל ראשון לציון על מכבי חיפה, ויקווה להמשיך עם מסכת הכיבושים.

ראובן עטר מאמן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
רוצה להחזיר לאוהדים הירוקים על מפגן התמיכה שאירגנו לו. ראובן עטר/אדריאן הרבשטיין

מתפתחות והכנות

הפועל עכו:

הפועל עכו, שסומנה בתחילת העונה כמועמדת הבולטת לירידה, יודעת שלמרות קצב צבירת הנקודות החיובי שלה, המומנטום יכול להתהפך תוך משחק אחד. באסיפה המסכמת דיבר המאמן שמעון הדרי על כך, וביקש משחקניו להמשיך עם כוח הרצון שלהם מהמשחק נגד בית"ר ירושלים. בקבוצה הבהירו שאין להם כוונה לעשות הנחות לשכנה מהצפון, ומאמינים כי יוכלו להשאיר את מלוא הנקודות בבית.

"אצל קבוצות קטנות יש משחקים שטומנים בחובם אפשרות לזכות בשלוש נקודות ויחד עימם יש הרבה יוקרה, זה בדיוק המשחק הזה", אמר הדרי לשחקניו. "אל תתייחסו למצב של מכבי חיפה, תתרכזו בעצמנו. יש רגעים בתור שחקן שצריך לתת מאה אחוז, וזה מה שאני מצפה מכם במשחק הזה".

הדרי, שעשה מהפכות בתחילת העונה בהרכב, אמור להישאר שבוע שלישי ברציפות עם אותם 11. תמיר כחלון, שכבר בישל ארבעה שערים וכבש שער אחד, ממשיך לקבל קרדיט מהדרי לצידו של נבוישה מרינקוביץ', כשבחלק הקדמי דייויד גומז ואוהד קדוסי ינסו לפצח את הגנת הירוקים. משמעות הדבר היא שלאונרדו פאסוס וגיא דיין ימשיכו להמתין להזדמנות שלהם מהספסל. מי שאמור לקבל דקות משמעותיות יותר הוא המגן דדי בן דיין, שעלה כמחליף בדקות האחרונות בטדי.


מכבי חיפה:

במכבי חיפה יודעים שהפסד בעכו לא יתקבל בהבנה אצל האוהדים, שארגנו אתמול מפגן תמיכה בראובן עטר, שכמוהו לא נראה כבר שנים. כמאה אוהדים הגיעו אתמול (חמישי) לאימון כדי לתמוך בקבוצה ובמאמן ראובן עטר. האוהדים קראו בשמו של המאמן, דקל קינן ואביחי ידין, שהתבקשו לסייע לקבוצה לצאת מהמצב אליו היא נקלעה. לשחקנים אמרו האוהדים: "יום שבת זה עד המוות, אין יציאה בלי ניצחון". עטר עצמו אמר לשחקנים: "התמיכה הזו היא לא מובנת מאליה אחרי התוצאות הלא טובות שלנו. אנחנו חייבים להעריך את זה ולהחזיר להם".

עטר מאוד התלבט אתמול בנוגע להרכב. הוא התייעץ עם מקורביו, ערך ניסויים באימון וההרכב שתרגל כלל את אוראל דגני בעמדת המגן הימני על חשבונו של אייל משומר, וקישור שכולל שני קשרים אחוריים – אביחי ידין וג'ואל דמאו, וחלק קדמי שכולל את דינו אנדלובו ואלון תורג'מן. מאחורי השניים הללו ישחקו יניב קטן וחן עזרא. עידן ורד ואייל גולסה ימתינו על הספסל. המאמן אמר לשחקנים: "עכו מצופפת עם הרבה שחקנים בחלק האחורי, אבל יש להם התקפה טובה. תיזהרו במיוחד מדייויד גומז. הכי חשוב שכל אחד יידע בדיוק מה התפקיד שלו במגרש ומי השחקן שלו".

מי שפחות מרוצה ממעמדו הוא אנדריי פיליאבסקי, הבלם שאמור לרדת לספסל בעקבות הגעתו של קל קינן, אך נראה כי השחקן השלים עם המצב וילחם על מקומו בהרכב.

אביחי ידין שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
משחק ראשון בהרכב של הירוקים. אביחי ידין/אדריאן הרבשטיין

יעמוד למבחן

הפועל עכו - נבוישה מרינקוביץ'

נבוישה מרינקוביץ' מקבל את ההזדמנות משמעון הדרי מפתיחת העונה, ולמרות הניצחון בשבוע שעבר על בית"ר ירושלים, יחד עם שאר חבריו הוא לא הצליח לבלוט. כעת עכו תהיה חייבת עזרה משמעותית הרבה יותר מהקשר הסרבי בכדי לפצח את ההגנה של ראובן עטר, שמשוועת לניצחון ראשון העונה.

מכבי חיפה - אוראל דגני

יעקב שחר רכש את כרטיסו של מגן מכבי נתניה במיליון דולר והצליח לעורר הדים בזכות רכישה שעד כה לא הוכיחה את עצמה. דגני הגיע על תקן המגן הבא שאמור להוריד את אייל משומר לספסל, אבל מאז האוהדים מקבלים שחקן עם הרבה פוטנציאל, שבגיל 23 רוצה להפוך למגן הבא של הנבחרת, אבל לא משחק מספיק כדי להוכיח מדוע הוא קיבל בגיל כל כך צעיר את סרט הקפטן במכבי נתניה. זאת אולי העונה החשובה ביותר של דגני עד כה בקריירה. אם הוא לא יצליח לפלס את דרכו להרכב – כדאי לו לחשוב על מעבר לקבוצה אחרת.

נבוישה מרינקוביץ' שחקן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
תפקיד משמעותי בפיצוח ההגנה הירוקה. מרינקוביץ'/אדריאן הרבשטיין

הרכבים משוערים

הפועל עכו: דודו גורש, שניר משען, אדי גוטליב, משה מישאלוב, יובל שבתאי, אימורו לוקמן, אמייה טגה, נבוישה מרינקוביץ', תמיר כחלון, דייויד גומז, אוהד קדוסי.

מכבי חיפה: אמיר אדרי, אוראל דגני, דקל קינן, אדין צוצאליץ', טאלב טואטחה, אביחי ידין, ג'ואל דמאו, חן עזרא, יניב קטן, אלון תורג'מן, דינו אנדלובו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully