וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל באר שבע: משחק סכום אפס

29.7.2012 / 14:01

אלישע לוי אולי הצליח לייצב את ההגנה, אבל לפחות כרגע אין מי שיבקיע. איציק יצחקי מסכם את מחנה האימונים של הפועל באר שבע

במהלך מחנה האימונים של הפועל באר שבע בפולין הבהיר אלישע לוי לשחקנים: "אחד הדגשים החשובים שלי מבחינה הגנתית, הוא שכל השחקנים עושים הגנה, ללא יוצא מן הכלל". המשפט הזה לא מחדש הרבה על שיטת המשחק, אבל הוא מדגיש עוד יותר מהי נקודת התורפה שעליה לוי החליט לשים דגש: הגנה. באר שבע חזרה ממחנה האימון עם שער אחד ברשת ונראה כי המאמן הצליח, לפחות באופן חלקי, לייצב את החלק ההגנתי. אבל הנקודה היותר חשובה: הוא עשה את זה בלי בלם וקשר זרים חתומים, ועם תחלופה גבוהה בין שחקני החלק האחורי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפחות כרגע, נראה שהניסוי הצליח. אלישע לוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניגוד למה שניתן לחשוב מהדגשים במחנה, השיטה של אלישע לוי העונה אינה שיטה הגנתית. היא מבוססת על שחקני חיזוק בחלק האחורי, אבל היא דומה ומזכירה מאוד את השיטה שלו במכבי חיפה: שני שחקני התקפה, שאחד מהם הופך לשחקן קישור בזמן הגנה. "תומר סויסה תורגל במחנה על משבצת דומה לזו שבה שיחק יניב קטן במכבי חיפה, שחקן חופשי נוסף מתחת לחלוץ, אבל מדובר בשחקן עם סגנון אחר לגמרי, כך שלמעשה הכי נכון לקרוא לשיטה של אלישע 4:4:2, כשתומר יעשה גם פעולות מסוימות בהגנה", סיכמו שחקנים בקבוצה. "זה מערך דומה לזה שאלישע תרגל במכבי חיפה, אבל גמיש יותר", סיכמו בצוות המקצועי. "כשהקבוצה תוקפת, אפשר גם לקרוא לזה 4:3:3. פלצ'וק הופך לחלוץ לכל דבר ועניין. אבל המערך הבסיסי הוא 4:4:2, זה נכון, השאלה היא איך אתה מתפקד את החלוצים שלך בזמן אמת במגרש".

ההרכב שתרגל אלישע לוי במחנה מספק תמונה הצצה מלאה לגבי ההתלבטויות שלו. אוסטין' אג'ידה הוא החוליה הבטוחה שלו בהגנה, כשקלימי סבן ואביתר אילוז יתמודדו על חולצת ההרכב. עודד גביש אמור לצדו של בלם זר (מו"מ מתקדם עם בויאן מרקוביץ') ואופיר דוידזאדה יהיה המגן השמאלי. אבל כאן נכנסת לתמונה ההתלהטות הגדולה של המאמן. ויליאם סוארס יכול לשחק גם כבלם ובדיוק בשל הסיבה הזאת, אלישע לוי רוצה לצרף עוד קשר אחורי (משא ומתן עם פטריק אוסיאקו, פניה צפויה למכבי תל אביב בעניין מספר שחקנים, בניהם רפי דהן) כשלצדו ישחק ויליאם נג'ובו. שחקנים בקבוצה העידו כי האחרון לא הבריק במחנה, אבל הוא שיחק בעיקר בצד ימין בקישור, עמדה שבה הוא לא הצליח לבוא לידי ביטוי. לוי הסביר למקורביו בעת ההחתמה: "הוא לא שחקן מבריק, אלא שחקן שצריך לבנות איזון נכון בין ההגנה להתקפה. וזה חשוב מאוד לקבוצה".

סיראז' נאסר, תומר סויסה, ניקולאס פלצ'וק ודובב גבאי היו הפייבוריטים של המאמן בחלק הקדמי, אבל גם עידו אקסברד בהחלטה בתוכניות. האחרון דורש שדרוג בחוזהו ושחקנים העידו כי הוא לא מרוצה משכרו בקבוצה (כ-60 אלף דולר לעונה), אבל במועדון בטוחים שיישאר. פלצ'וק יכול לשחק בכל צד בכנפיים ונראה כי הוא ונאסר יתחלפו לא מעט פעמים העונה. נאסר שיחק בעונה שעברה בצד שמאל, אבל ייתכן מאוד שהעונה תראו אותו חורש לא מעט על אגף ימין. פיראס עווד הצעיר שנרכש בעונה שעברה יהיה המחליף שלהם על הספסל. עוד נקודה ששווה להזכיר: המאמן שוחח עם סוארס בנוגע לסרט הקפטן. נראה כי האחרון ימונה לקפטן הזמני ועודד גביש, שהוצג כקפטן במסיבת העיתונאים, יהפוך לקפטן השני של הקבוצה. במועדון מייחסים חשיבות רבה לעניין סרט הקפטן. סוארס אינו שחקן בית, גביש מזוהה עם הקהל, אבל הנוכחות של הברזילאי במגרש חשובה מאוד למאמן. "עד לאחרונה ויליאם רצה מאוד לעזוב, אולי אלישע רצה לתת לו ביטחון שלא רק שהוא לא יפגע, אלא יהפוך לשחקן מפתח בקבוצה. סרט הקפטן הוא גם עניין של הערכה, ולא רק עניין של תפקיד", הסבירו בבאר שבע.

שחקן הפועל באר שבע וויליאם סוארס. מגד גוזני
קיבל את סרט הקפטן, יכיר תודה ביכולת על המגרש? סוארס ממריא למחנה האימון/מגד גוזני

התמונה שאלישע לוי רוצה ליצור בקבוצה היא מאבק בין שניים או שלושה שחקנים על אותה עמדה. שחקנים כמו לוטם זינו, איציק וקנין וראיין אדלי יכולים לשחק בקישור האחורי אבל גם בעמדות אחרות, ולכן המאמן רוצה ליצור מצב שבו גם שחקני הסגל הרחב הופכים להיות רלוונטים ועשויים להיות בכל רגע בתמונת ההרכב. גם ירדן אבוחצירה (קשר 50/50 או מתחת לחלוץ), יוני אוזן (חלוץ מוכשר שעלה בעונה שעברה מהנוער) ויוסף אבו לאבן (חלוץ שכבר רכש ניסיון בקבוצה הבוגרת) נמצאים בתוכניות וישולבו בהדרגה.

האיכות של המאמן בחלק הקדמי גרמה לו לשלב לא מעט שחקנים במצבים הנייחים. גבאי, אקסברד, סויסה, נאסר ופלצ'וק ביצעו בעיטות חופשיות לסירוגין. "במחנה זה קרה בעיקר לפי עניין של מומנטום", ציין אחד השחקנים. את בעיטות הקרן ביצעו פלצ'וק, נאסר וסויסה, בהתאם לשחקנים שהיו על המגרש באותו זמן. מצד שני, לא מעט ביקורת נשמעה על הסיומת. "עם שחקנים כאלה, היה ראוי שיותר משחקן אחד (גבאי) יכבוש במחנה. לא יכול להיות שנחזור אחרי שלושה משחקים ואף אחד משחקני ההתקפה האחרים לא יכבוש. נאסר, פלצ'וק ואקסברד הם חלום של כל מאמן בליגת העל. יכול להיות שצריך לצרף עוד שחקן בחלק הקדמי, לאו דווקא חלוץ, שיוכל לייצר יותר מסירות. עוד שחקן בעמדה של שבחון או סבע זה מתבקש. ברגע שהשחקנים שאלישע לוי יתחילו לכבוש, כולם יבינו כמה אנחנו קבוצה מסוכנת בחלק הקדמי. צריך לזכור שנאסר ואקסברד היו פצועים בחלק מהמחנה ואולי זה מה שחסר לנו", אמרו בקבוצה.

סוארס צפוי להתמנות לקפטן הפועל באר שבע

מי שחקני הרכש על הכוונת של הפועל באר שבע?

איך נראה מחנה האימונים של מכבי חיפה?

עידו אקסברד שחקן הפועל באר שבע חוגג שער שנפסל. קובי אליהו
תחזור, תחזור. עם אקסברד אולי ההתקפה תהיה אחרת/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully