וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמארי ותמוז, זה לא תמיד מספיק

21.11.2011 / 14:04

דווקא רמה"ש הוכיחה לנו מה קורה כשסוגרים את צמד החלוצים של הפועל תל אביב. שלום תקווה מנתח ומציע לאיוניר להחליף שיטה

1. הפועל תל אביב

אם הפועל תל אביב רוצה באמת לנצח בדרבי, היא חייבת לשים לב שדווקא המשחק מול רמת השרון חשף דרך מסוימת לעצור אותה – לשמור נכון על צמד החלוצים. ברגע שאתה סוגר נכון את צמד החלוצים של הפועל תל אביב, עומר דמארי וטוטו תמוז, הקבוצה הופכת ללא מאיימת ולא מייצרת מספיק מצבים כמו קבוצה גדולה. אם הדרבי חשוב להפועל תל אביב, היא חייבת לשים לב לכך. כי הקישור הקדמי שלה לא סוחב. נוסא איגייבור, מי שאמור היה לעשות זאת, חייב לשחק יותר קרוב לשער ויותר קרוב לחלוצים. הפועל לא נהנית מהיכולות שלו בעמדה האחורית שבה הוא משחק, והופכת כך להיות קבוצה שאפשר לשבש אותה.

מי שכן יכול לשנות את התמונה, בטח במשחקים בהם קבוצות מסתדרות נכון נגד ההתקפה של הפועל תל אביב, הוא סלים טועמה. הקישור של הפועל תל אביב לא דומיננטי מספיק ומכל השחקנים שנמצאים שם, טועמה יודע להעמיד הכי טוב שחקן מול שוער או לפרוץ הגנה עם בעיטה יוצאת דופן. הפועל תל אביב תעשה טעות אם היא תמהר לשחרר אותו בינואר. כבר עכשיו הפועל מפסידה את הכישורים שלו ומאבדת שחקן ברמה שאין לה. אני לא יודע מה מערכת היחסים שלו עם ההנהלה, נראה שזו הבעיה המרכזית. אבל כשמסתכלים על הקישור של הפועל תל אביב, לא מובן איך הקבוצה מוותרת על שחקן מסוגו של טועמה.

2. מכבי תל אביב

מכבי תל אביב חושבת שהפתרון למשבר שלה נמצא בשיפור ההגנה, אבל זה לא נכון. גם כי כרגע אין לעשות יותר מדי מה לעשות שם וגם כי עיקר הבעיה של מכבי תל אביב בתקופה האחרונה היא ההתקפה. זה הרבה יותר ישים. קשה להיזכר מתי ראינו את מכבי תל אביב חוגגת שער. הדבר הזה מוליד חוסר ביטחון שמוביל בסוף לביקורת על החלק האחורי. מכבי צריכה להרוויח את ההרתעה שלה דרך משחק התקפי טוב יותר. הקבוצה משחקת כאילו במטרה לא לספוג גול. זו היתה הגישה במשחק מול עכו. וזו גם הטעות. קבוצה שרצה לאליפות לא יכולה להתרכז באיך לא לספוג גול. היא חייבת ליצור הרתעה בחלק הקדמי. בתחילת העונה למכבי היה חלק קדמי ששוה אליפות, עכשיו לא.

הפתרון של מוטי איוניר צריך להיות שיטה חדשה: שני חלוצים בהרכב באופן קבוע. בלי רוטציות, בלי אלתורים. המסר לקבוצה כולה יהיה ברור – אנחנו משחקים קדימה, אנחנו משחקים לעומק, אנחנו משחקים כדי לכבוש, אנחנו לא מתעסקים בחשש לספוג. הקהל יתחבר לקבוצה כזו והפחד אצל הצעירים יהיה קטן יותר. מי אלה יהיו? תלוי אם יצחקי כשיר. אם לא, אז עטר וקולאוטי יכולים להיות שילוב טוב בין מהירות, שכל, ניסיון וטכניקה. אבל אסור להחליף אותם. לא משנה מה הרוטציה, לא משנה האם הם כבשו – צריך לסמן שני חלוצים לרוץ איתם קבוע לחמשת המשחקים הקרובים חלפחות. גם אלי זיזוב חייב לשחק בצורה קבוע יותר, אבל יותר חשוב החלוצים. אם איוניר לא יציל את החלק הכי חזק שלו ויגרור אותו לרמה של החלק האחורי, גורל העונה הזו יהיה באמת רע ומר. אם מכבי תחבר את החלק ההתקפי מחדש, מי יודע – אולי היא עוד תרוץ לאליפות.

3. מכבי חיפה

מכאן הרבה יותר קל לנו להגיע למכבי חיפה. אחרי מפלת התל אביביות, המשחק בטדי הוא מבחן לעונה שלמה עבור מכבי חיפה. אם גם הפעם היא לא תנצח, כנראה שאובדן האליפות יהיה ממשי. זה משחק שיקבע לה את המשך העונה. הרבה יהיה תלוי באמינות ההתייפסות בין ניר דוידוביץ' ויניב קטן. כששחקנים צעירים רואים שני שחקנים מנוסים, מנהיגים, רבים כך, הם מקבלים דוגמה שלילית. בין אם ההתפייסות כעת היא הוראה מלמעלה או משהו אמיתי – תהיה לכך השפעה לא קטנה על יכולת הקבוצה לקום מהקרשים.

עוד על התל אביביות לפני הדרבי:

רק 0:0 להפועל תל אביב מול רמת השרון - והיא עוד יצאה בזול

ביקורת בקבוצה על החילופים של דרור קשטן

צפו בהפסד המשפיל של מכבי תל אביב, 3:0 להפועל עכו

איוניר רותח: "יש כאן שחקנים שנותנים לי חומר למחשבה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully