וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות יורו 2012: ישראל הפסידה ליוון 1:0

שער של סוטיריס ניניס בדקה ה-60 הכריע את המשחק עבור האורחת. נבחרת ישראל החלשה איבדה סיכוי לעלות ליורו

בואו לדבר איתנו על ההפסד בפייסבוק

אפשר לסגור את המזוודות ולהשאיר אותן ריקות, להפסיק את החישובים של תוצאות היריבות ולשכוח מוורשה ומקייב. נבחרת ישראל הפסידה היום (שישי) 1:0 לנבחרת יוון במשחק השמיני שלה במוקדמות יורו 2012 ואיבדה את הסיכוי להעפיל לטורניר שיתקיים בקיץ הבא בפולין ואוקראינה. סוטיריס ניניס ניצל טעות של בירם כיאל ואדישות של ההגנה הישראלית כדי לכבוש את השער היחיד במשחק בדקה ה-60 ולהפוך את הקרב בבית ו' לדו ראשי. יוון וקרואטיה שם, ישראל כבר לא.

שחקן נבחרת ישראל יוסי בניון. קובי אליהו
נשאר בלונדון. בניון/קובי אליהו

כבר אחרי מספר דקות אפשר היה לראות את האלמנט היחיד בו ישראל עולה על יריבתה - הרמה הטכנית של חלק מהשחקנים - רק כמה חבל שזה הכל. זהבי, בניון, רפאלוב ושות' ידעו להניע את הכדור בצורה יפה, לשמור עליו קרוב לרגל, אבל התקשו לייצר מצבים בגלל מחסור במחץ בחלק הקדמי, הרבה בגלל שאיתי שכטר פתח כחלוץ בודד.

ככל שהדקות נקפו, היוונים הוכיחו שגם אם אין להם הרבה דריבליסטים גדולים וקוסמים עם הכדור, יש להם נבחרת שיודעת מה היא רוצה מעצמה - סולידית, מסודרת, חכמה - נבחרת יותר טובה מהמארחת שלה. יוון הייתה זו שקבעה את הקצב והשחקנים שלה היו אלו שניהלו את המשחק. הם חזרו לעמדות בזמן, עצרו את רפאלוב ובניון, התגברו בקלות על אלמוג כהן ובירם כיאל וגם היו יותר מסוכנים.

10 דקות בתוך המחצית השנייה פרננדז החליט שאחרי 55 דקות בלי בעיטה אחת למסגרת, צריך להגיע שינוי והוא הכניס את תומר חמד ועומר דמארי במקומם של איתי שכטר החלש וערן זהבי החיוור. חמש דקות אחר כך השער באמת הגיע, אבל בצד השני. בירם כיאל, שאיבוד שלו כבר יצר ליוון הזדמנות לפני כן, שוב איבד במקום אסור וסוטיריס ניניס אמר תודה, התגבר על כל השחקנים שעמדו בדרכו וכבש את ה-0:1.

השער של האורחת שינה במעט את כיוון המשחק. עכשיו ישראל לחצה ויוון התכווצה לאחור, אלא שכפי שהשחקנים של פרננדו סנטוס ידעו מה הם עושים עד השער שהם כבשו, כך הם ידעו גם אחריו. ההגנה התבצרה, ישראל שותקה ולא מצאה פתרונות, והנבחרת הטובה יותר ניצחה.

עוד על ההפסד המרגיז:

פרשנות: הנבחרת הייתה יהירה מדי, המערך היה נסוג מדי

הציונים: לואיס פרננדז 1, יוסי בניון 3

בניון הודה: "קמפיין אחרי קמפיין ושום דבר לא משתנה"

פרננדז ככל הנראה יפוטר במקרה של הפסד לקרואטיה

ככה נראה המאמן שלנו לאורך המשחק: אלבום מיוחד

שחקן נבחרת ישראל בירם כיאל. ברני ארדוב
איבד פעמיים באזורים מסוכנים, פעם אחת זה עלה בספיגה. כיאל/ברני ארדוב

מחצית ראשונה

דקה 1: המשחק יצא לדרך. הגיע הזמן שנבחרת ישראל תנצח משחק גדול בזמן אמת.

דקה 5: הזדמנות ראשונה במשחק. זהבי הגיח לכיוון הרחבה, קיבל את הכדור כ-20 מטר מהשער, העביר שמאלה לליאור רפאלוב, אבל הבעיטה של האחרון מתוך הרחבה נבלמה על ידי טורוסידיס לקרן.

דקה 17: אחרי פתיחה עם הרבה התלהבות מצידה של ישראל, היוונים הצליחו להוציא מהם את העוקץ בדקות האחרונות ולהעביר את כובד המשחק לחלק המגרש של המארחת, אם כי ללא הזדמנויות.

דקה 24: סלפינגידיס קיבל כדור ארוך בחצי גובה מצד ימין, בעט מהאוויר בלי לעצור, אבל למזלה של ישראל הכדור היה שטוח וחלש ואוואט קלט בלי בעיות. בעיטה ראשונה של יוון למסגרת הישראלית.

דקה 31: מרבית המשחק מתנהל במרכז המגרש. אם לשים בצד את ההתלהבות וההתרגשות, מבחינת כדורגל נטו הייתה לנו עד עכשיו חצי שעה חלשה במיוחד.

דקה 36: שכטר סחט עבירה מקראגוניס כ-25 מטרים מהשער. זהבי בעט את הכדור החופשי מעל המשקוף.

דקה 42: קאפס האורח, שנפצע כבר לפני כן, לא יכול היה להמשיך והוחלף על ידי גריגוריס מאקוס, שחקנה של א.א.ק אתונה.

דקה 45+2: כיאל כידרר ברחבה ואיבד, מאקוס המחליף אמר תודה ובעט מ-16 מטרים, הכדור פגע בשחקן ישראלי, האט את המעוף שלו ונחת בידיים של אוואט. מזל גדול לכיאל ולישראל שהטעות הזו לא עלתה בספיגה.

מחצית שנייה

דקה 49: עומרי בן הרוש פרץ נהדר על הקו השמאלי, הגביה היטב לרחבה, אבל ההגנה היוונית הרחיקה לקרן שלבסוף לא נוצלה. פעולה מצוינת של שחקן מכבי נתניה.

דקה 53: ההגנה הישראלית לא הצליחה להרחיק כדור קרן, סמאראס נגח, הכדור טייל מטר מהשער ולבסוף הסכנה הורחקה.

דקה 55: חילוף כפול בישראל. תומר חמד ועומר דמארי נכנסו במקום ערן זהבי ואיתי שכטר. אולי עכשיו ישראל תגיע להזדמנויות.

דקה 60: גול! כיאל שוב איבד כדור, הפעם כ-30 מטר מהשער. ניניס אסף, עבר את אלמוג כהן, התעלם מטל בן חיים ומרמי גרשון וירה מ-16 מטר שטוח ופנימה. 0:1 ליוון.

דקה 72: קצוראניס ביצע עבירה על רפאלוב כ-22 מטר מהשער, נאתכו לקח את הבעיטה, עקף את החומה, אבל הכדור נחת בידיו הבטוחות של סיפאקיס.

דקה 82: שפונגין העביר כדור רוחב שחתך את כל הרחבה היוונית והגיע לרפאלוב בצד השני, אבל קשר פ.צ ברוז' הטיס את הכדור גבוה מעל השער.

דקה 90+5: השופט תומסון שרק לסיום המשחק. ישראל הציגה משחק חלש, בעטה כדור אחד בלבד למסגרת והפסידה לנבחרת טובה יותר. סיכויי העלייה ליורו 2012 אבדו, נפגש במוקדמות מונדיאל 2014.

הרכבים

ישראל: דודו אוואט, יובל שפונגין, טל בן חיים, רמי גרשון, עמרי בן הרוש, בירם כיאל, אלמוג כהן (ביברס נאתכו, 61), ליאור רפאלוב, יוסי בניון, ערן זהבי (עומר דמארי, 55), איתי שכטר (תומר חמד, 55).

יוון: מיכאליס סיפאקיס, ואסיליס טורוסידיס, אברם פפאדופולוס, קיריאקוס פפאדופולוס, יאניס זראדוקאס, קוסטאס קצוראניס, פנטליס קאפס (גריגוריס מאקוס, 42), גיורגוס קראגוניס, סוטיריס ניניס (יאניס פטפאצידיס, 78), גאורגיוס סמאראס, דימיטריס סלפינגידיס (יאניס מניאטיס, 84).

שחקני נבחרת יוון חוגגים שער מול שחקן נבחרת ישראל המאוכזב. ברני ארדוב
עוד מפח נפש. נתראה בקרואטיה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully