וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאלוב מזהיר מזלזול: "זה מה שקרה למכבי חיפה בגנק"

31.8.2011 / 8:13

הוא חושש שהזלזול בליגה הבלגית יחזור על עצמו מול יוון ("אם נחשוב שאנחנו אריות, נסיים כמו חתול קטן"), הוא לא מתבייש לפרט למה הוא משחק היום במקום יותר מתקדם מישראל ("בבלגיה כדורגלן זה דבר עילאי"), ומצהיר: "פרננדז חייב להמשיך". ליאור רפאלוב שולף את כל האסים

ליאור רפאלוב מגיע הפעם לנבחרת במעמד שונה. המעבר לקלאב ברוז' ("כן, זאת התקדמות") הפך אותו לאדם בוגר יותר, מפוקח יותר, שמתסכל על הכדורגל בזווית מעט שונה. ההשוואה של הדור הנוכחי לדורות הקודמים כמעט מרתיחה אותו. את מסע הזלזול של הציבור ביריבות כמו גנק ונבחרת יוון הוא בכלל מסרב לעכל. "40 שנה נבחרת ישראל לא משיגים תוצאות, ככה שלדור שלנו אין זכות להשוות את עצמו לדור של רביבו וברקוביץ' עד שנעשה הישג משמעותי יותר. אז כרגע כולם באותו מקום", הוא אומר ומיד מוסיף את הסיבה שלדעתו שגורמת לנו להיכשל כל פעם מחדש. "מה הבעיה שלנו? הזלזול", הוא טוען. "בישראל מעבירים מידע מוטעה. קח את יוון, אומרים עליה שהיא נבחרת בינונית. זאת נבחרת בינונית שניצחה אותנו, אבל בתקשורת מזלזלים".

אולי בגלל שזאת לא אותה נבחרת שהביאה אליפות אירופה?

"נכון, אבל אני שומע את הדעות המזלזלות ברחוב ולא מבין. הם עדיין מדורגים לפנינו בדירוג העולמי, זאת נבחרת שלקחה אליפות אירופה לפני כמה שנים, ואצלנו כולם חושבים שאנחנו פייבוריטים. אתה יודע מה? זה גם מה שקרה עם מכבי חיפה. כולם בארץ הגזימו, שאלו מי זאת גנק ואמרו עליה שהיא קבוצה חלשה שלא מסוגלת לעבור. זה הדבר הכי נורא לעשות. שלא תבין לא נכון, אנחנו בנבחרת בטוחים בעצמנו, ורוצים להשיג את המטרה, אבל בדרך צריך לדעת לכבד יותר את היריבות שלנו. אם נחשוב שאנחנו אריות, בסוף נסיים כמו חתול קטן".

מצד שני, הכדורגל הישראלי התקדם מעט.

"המון, לא מעט. גם הכדורגלן הישראלי התקדם. קח מספרים ותראה. יש לנו שלוש קבוצות בליגה האירופית, גם השחקנים שיצאו התקדמו מאוד. מתי היו לנו שלוש קבוצות במפעל אחד? אף פעם. בשנתיים האחרונות אנחנו מביאים קבוצות לליגת האלופות. הכדורגל בישראל רק יילך ויתקדם".

עשית החלטה טובה כשעברת לבלגיה?

"לגמרי. זאת הייתה החלטה נכונה. אני מאוד שמח על ההתנהלות בקלאב ברוז'. המעמד שאליו המועדון רוצה להגיע הפתיע אותי מאוד".

מה שלא ידעת זה איך בבלגיה מקפידים בנוגע לעבירות ברוטאליות. ההרחקה לשלושה משחקים עצרה את המומנטום?

"זה לא נעים להיות מורחק לשלושה משחקים, ועוד בעונה הראשונה כשאתה מגיע למועדון אחרי פתיחת טובה. זה קצת עצר אותי, אין ספק, אבל יש גם נקודת אור. אנחנו משחקים בליגה האירופית, עכשיו יש לי את המשחק נגד יוון והמסגרות השונות גרמו לכך שאני לא מאבד את כושר המשחק. שיחקתי משחקים מלאים באירופה. היה לי מאוד חשוב שמשחקי הליגה האירופית נפלו באותו זמן של ההרחקה".

שלושה גולים וארבעה בישולים זה מאזן נאה. הישראלים בבלגיה עזרו לך להתאקלם?

"בעיר שלי אני לבד. אני טיפוס כזה שמעדיף להיות לבד לפעמים. יש לי תדמית של מישהו שאוהב לבלות, אבל לא, השקט הזה מוסיף לי המון. עכשיו אני יכול להתרכז בכדורגל. מהבוקר עד שעה חמש, כמעט כל יום, אני עובד פיזית, טקטית ומקצועית. יש הבדלים בין הכדורגל הישראלי לבלגי".

חיכיתי לזה. ספר קצת על ההתנהלות.

"בבלגיה עיתונאי לא יכול להתקשר לשחקן. אם זה קורה אז הדובר של המועדון, שהוא מאוד דומיננטי, דואג שאותו עיתונאי שעבר את הכללים לא יוכל לעבוד ומגביל אותו. יש כתבות שנשלחות במייל לדובר לפני שהם נכתבות, כדי שיאשר. אבל כל זה לא חשוב לעומת הדבר האמיתי. בבלגיה לא מתעסקים בלכלוך, לא כותבים מה היה בחדר הלבשה, מי כעס על מי ואיזה שחקן צעק. באירופה זה שונה. מתעסקים פחות במסביב ויותר בקבוצה. בישראל, מחפשים קודם כל מי לא בסגל במקום להתרכז במי שכן".

הליגה הבלגית טובה יותר?

"אני מאוד מחזיק מהכדורגל הישראלי ומאמין שלא מעט שחקנים כאן יכולים להצליח באירופה, אבל יש הבדלים. זה בא לידי ביטוי בשעות העבודה, במתקנים ובהתנהלות של המועדון לשחקנים. בבלגיה להיות כדורגלן זה דבר עילאי. ברחוב כולם מכירים אותך ורוצים להיות קרוב אליך. יש בכל אימון 300 אוהדים, אלא אם כן האימון סגור. המתקנים זה חשוב. בכל משחק האוהדים ממלאים את האיצטדיון, וכאן הם בנויים מאקוסטיקה טובה. בברוז' גם מרטיבים את הדשא לפני כל משחק, שיהיה קצב למשחק. בקיץ קשה להתאמן בישראל, כאן תמיד נעים. לגבי השאלה שלך, הקבוצות הגדולות בארץ יכולות להשתלב בליגה הבלגית, אבל צריך לקחת בחשבון שכאן קבוצות צמרת מתקשות לנצח בחוץ בגלל הקהל. בגלל זה, יש יתרון לליגה הבלגית. אני חושב שהיא יותר טובה. בישראל, לגדולות יש נקודות בטוחות על הנייר".

בוא נחזור לנבחרת. למה אנחנו עדיין צריכים להוציא את המחשבון?

"אני לא מתבייש להגיד שפתחנו את הקמפיין בצורה לא טובה ואנחנו משלמים עכשיו ביוקר. ההפסד ביוון וההפסד לקרואטיה בבית עומד בעוכרינו. אנחנו מגיעים למצב שחייבים שלוש נקודות בכל משחק. עשינו את זה בשלושת המשחקים הקודמים, אבל זה לא מספיק. צריך לנצח את יוון".

דיברנו קודם על ההבדלים בין הדורות. הבדל אחד בטוח יש - הלגיונרים.

"יש אווירה שונה, כי כל אחד מגיע עם הסיפורים שלו. נעים לשמוע איך כל אחד מגיע עם החוויות שלו. אנחנו מדברים המון עם נושא הכשרות בחו"ל. לא מעט שחקנים מתמודדים עם זה. חשוב ליהנות מההומור הישראלי".

אפשר ליהנות גם מההתקפה. שחקנים כמו תמוז, עטר וביטון לא נכללו בסגל הראשוני. מה זה אומר?

"יש היום חלק התקפי שלא היה שנים בכדורגל הישראלי. טענו שאין לנו חלוץ במשך שנים, היום יש יותר מדי. עטר, ארבייטמן, תמוז וביטון לא בסגל, למרות שתמוז זומן בסוף, תוסיף לזה את חמד, שכטר, דמארי, ברדה ושהר, זאת כמות שחקנים מטורפת. פרננדז מפעיל היגיון בריא בזימונים האלה".

תסביר.

"לא חוכמה לזמן שחקן בכיר ולהושיב אותו ביציע. הוא הבין שזה יוצר אווירה לא טובה אצל השחקן. הוא פשוט נמנע מהמצב הזה ועושה שיקול הפוך, לטובת השחקנים. הוא משתמש רק בשחקנים שהוא זקוק להם לאותו משחק".

למה אין לנו בלמים? פרננדז אומר שזאת אחת הבעיות, שהכדורגל שלנו מושתת על בלמים זרים.

"מכבי חיפה שיחקה בגנק עם פלאח ואיציק כהן. נכון שהם מביאים בלם, אבל זאת מגמה שהתחילה עכשיו ואני מאמין שתתפוס תאוצה בהמשך. יש לנו את דקל קינן, בלם מצוין שלא משחק אז זאת בעיה בשבילו כי הוא מאבד מכושר המשחק. כשדקל משחק, אין בלם ראוי ממנו לקבל את חולצת ההרכב. למיטב הבנתי, בנבחרת מנסים להכשיר את רמי גרשון שעבר פציעה לא קלה. זה אומר שיש פתרונות להכל".

מי ייקח את המנהיגות אחרי שבניון יסיים את דרכו בנבחרת?

"יוסי עדיין צעיר ויהיה איתנו גם בקמפיין הבא. חוץ מהתרומה במגרש, התרומה שלו בחדר ההלבשה, בפן החברתי המקצועי והמנטלי גדולה מאוד. לא תשמע מאף אחד כאן מילה רעה, הוא אוזן קשבת לכולם. התרומה שלו היא אדירה. אני לא חושב שמישהו צריך להיכנס לנעליים שלו, כל אחד צריך לעשות את העבודה שלו. כרגע, אין מה לדבר על מחליף".

פרננדז צריך להמשיך לעוד קמפיין גם אם ייכשל?

"כולם ראו שלא התחלנו טוב את הקמפיין, אבל ככל שהכרנו את לואיס יותר נצמדנו לשיטה שלו והתוצאות הגיעו. לא זוכר את הנבחרת מנצחת שלושה משחקים ברציפות, והלוואי שנעשה את הרביעי. גם אם לא נצליח בקמפיין הזה, צריך לשמור על הסגל הנוכחי כי נבנה כאן משהו וזה יגרום לבעיות בקמפיין הבא. פרננדז חייב להמשיך עם הצוות שלו, כך יש לנו יותר סיכוי להצליח. כבר התחברנו לשיטה שלו. באופן אישי, הוא נתן לי לא מעט ביטחון וקרדיט".

הוא עזר לך המון.

"חיכיתי המון זמן כדי שמאמן יתייחס אליי בצורה כזאת. בנוער של מכבי חיפה, צדוק מלכה וזאב זלצר דאגו ליישם את אותה שיטה. מה שאמרו לי אז, קורה היום. אני מרגיש חופשי. זה עזר לי וזה יעזור גם לנבחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully