וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: "המועדון בקריסה טוטאלית"

29.7.2011 / 9:40

מהרמזים לנטישת הרוכשים, דרך הרגע המר שבו האסימון נפל, ועד להלם המוחלט שנחת על המועדון: "בדבר כזה לא נתקלנו"

ביום שני האחרון, בדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים על צו המניעה של גומא אגייאר נגד מכירת בית"ר לדן אדלר ואדם לוין, התחיל השופט את השיחה בתמיהה. "למה בכלל יש דיון אם הקונים או נציגיהם לא כאן?", אמר. "יש להם שבעה עורכי דין רשומים ואפילו אחד לא הגיע לדיון. אני שואל אתכם: על מי אתם נלחמים כאן?"

כמעט כל מי שנכח בדיון באותם הרגעים חייך או גיחך מתוך תחושה כי השופט מנסה לעשות איזושהי הצגה יפה עם פתיחת הדיון, עם זאת מי ששמר על ארשת פנים קפואה היה היו"ר איציק קורנפיין. כנראה שכבר באותו שלב הוא היה מודאג לגבי הכסף שהיה אמור להגיע מהרוכשים כבר לאחר הרכישה ב-14 ליולי אך לא הגיע.

גם ביציאה מבית המשפט קורנפיין חיזק את גומא אגייאר, ואף אמר: "יש לי תחושה שגומא עוד יתרום לבית"ר בעתיד", במה שנשמע אז משפט מפרגן אך היום נראה כקריאת המפה העתידית של מה שעשוי להתחרחש. למעשה, הכתובת הייתה על הקיר בשבוע האחרון בבית"ר אבל כולם סירבו להאמין שאילו הם פני הדברים והצמד אדלר-לוין אכן אינו מסוגל לגייס את הכסף הנדרש.

מספר שעות לאחר הדיון של בית"ר בבית המשפט והסרת צו המניעה של אגייאר, אמר אחד מאנשי המועדון: "מה כולם שמחים? יש תוהו ובוהו בבית"ר, הם לא העבירו כסף, קורנפיין מחפש ספונסרים ויש בלגן גדול. העיתונאים ישנים ולא שמים לב מה באמת קורה". בבית"ר קיימת לא אחת פאניקה מוגזמת ובמועדון למדו לקחת את הדברים בערבון מוגבל, אך הפעם כולם שמעו ובכל זאת לא האמינו.

בבית"ר התחילו להבין שהכסף לא יגיע אבל סירבו להאמין

יעקב שחר: "העסקה נפלה כי לא הייתה לרוכשים יכולת כספית"

אחרי שאדם לוין הודיע ביום שלישי בהתלהבות גדולה מכך שהם נרגשים להיות הבעלים ומתכוונים לגייס אנשי עסקים נוספים, הכל היה נרגע וכולם ציפו לכסף שייכנס, כאשר הבעלים המיועדים הבטיחו שהם יפקידו את הכסף. ברביעי בצהריים, כשבבית"ר הבינו שהכסף לא הגיע, מפלס הלחץ עלה, בוודאי לאחר שהתשובות שנתקבלו מארה"ב היו שהכסף עדיין לא הועבר ללא סיבה ברורה.

עו"ד ישראל שלו כבר לא יכול היה להיות סבלני יותר, ובנקודה זאת החליט לגעור באמריקאים: בשיחה עם אדלר כעס שלו על כך שהכסף לא הועבר ומדובר בהפרת הסכם. אדלר התנצל, דיבר על בעיות טכניות והבטיח להעביר את הכסף בשעות הבאות. שלו אמר לו: "אל תגיד לי שתעביר, אני רוצה מכתב התחייבות". אדלר ענה: "ברור, אשלח לך מכתב התחייבות מיידית", ולא שמע ממנו יותר באותו הערב.

ביום חמישי חיכו בבית"ר לכסף אך עדיין סירבו להאמין. בערב לפני עוד ניסו לשדר בקבוצה אופטימיות למרות שהעריכו שהכסף כבר לא יגיע מתוך כוונה שאדלר ולוין יסכימו אפילו לתרום סכום מסויים שיסייע לקבוצה לעמוד על הרגליים בעונה הבאה. למעשה קורנפיין עובד מזה מספר ימים על תכנית חלופית לעונה הבאה ולא המתין להם. בבית"ר כבר הבינו לאן הולכים הדברים ורק חיכו לשמוע זאת בצורה רשמית.

עם זאת בבוקרו של יום חמישי עוד נישבה רוח של אופטימיות וזאת לאחר שנתברר כי אדלר ניסה להשיג את עו"ד ישראל שלו ולא מצליח. נאמר שהוא שלח לו SMS ואימייל וייתכן שהוא רוצה לומר לו שהוא העביר את הכסף. אבל גם זה לא החזיק יותר מדי, כי זמן קצר לאחר מכן נתקבל מכתב מעורך דינם של השניים, גיל לברון, לפיו הם מעוניינים לבצע שינויים בהסכם ולמעשה נסוגים מהסכם הרכישה של המועדון ובכך נותנים את החותמת הסופית למה שבבית"ר ידעו מספר ימים.

"זה סרט שאף אחד לא האמין שיקרה"

ומהן התגובות בבית"ר? בבית וגן עדיין שרויים בהלם. אין מועדון שעובר כל כך הרבה טלטלות ודברים בלתי צפויים כמו בית"ר ירושלים, אלא נראה שהפעם מדובר בשיא. "אין לי מילים, יש לי ניסיון אבל גם אני לא נתקלתי בדבר כזה", אמר המאמן דוד אמסלם באימון הקבוצה אתמול.

"כולם בהלם" אמר גורם במועדון. "זה סרט שאף אחד לא האמין שיקרה ולא רצה להאמין שיקרה, גם כששמענו בימים האחרונים כל מיני סיפורים. חשבנו שכבר עברנו הכל בבית"ר, אבל בדבר כזה הזוי עוד לא נתקלנו. קיבלנו כל כך הרבה מכות בשנים האחרונות ועברנו קיץ כל כך קשה שכבר אי אפשר להתמודד עם הדברים האלה. בוא נשים את הוויכוח על קורנפיין בצד, מישהו ראה איך הוא נראה בימים האחרונים? הוא גמור מכל מה שהולך כאן, הוא על סף אפיסת כוחות. יגידו דואג למשכורת או לכל דבר אחר - אבל לא מבינים מה הוא עבר כאן.

"המועדון בקריסה טוטאלית במצב הנוכחי, הוא מנסה לשמור עליו נושם עד שיבוא רופא", אמר אותו גורם. "במצב הנוכחי של המועדון יהיה קשה להרים את הדברים והמטרה היא רק לנשום. גם לקורנפיין ברור שבלי כסף חדש שייכנס או ללא בעל בית, בית"ר במצב אנוש. לא רק מקצועית, אלא גם מנטאלית. זה כמעט בלתי אפשרי לצאת מהמצב הזה".

אין שחקני חיזוק, מינויו של איציק עובדיה גם לא צפוי לקרות

מה הלאה? יוצאים לתכנית הקיצוצים. המאמן דוד אמסלם עבר עד שלשום על דיסקים וציפה ל-3-4 שחקני רכש שישדרגו את "קבוצת הנוער המחוזקת", כהגדרתו. בפועל, בשלב זה אמסלם יכול לשכוח מאותם שחקני רכש, כשגם תומר בן יוסף, משה מישאלוב ומשה בן לולו נראים כרגע בדרך החוצה מהקבוצה. חן עזריאל, כידוע, כבר סיכם במכבי חיפה.

גם דרישתו של אמסלם להחתים את איציק עובדיה כעוזר מאמן לא צפויה לצאת לפועל בשלב זה. נראה כעת שהמאמן חוזר למצב החירום בו היה לפני "פרוייקט האמריקאים", ולמעשה יהיה נתון לחסדיהם של ספונסרים ואנשי ממון שקורנפיין יצטרך לגייס, אחרת זה יהיה כמעט בלתי אפשרי להשאיר את המועדון בליגת העל.

חן עזריאל עבר למכבי חיפה

בית"ר ירושלים בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully