וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה: כיצד צריכה הקבוצה לסיים את מסע הרכש שלה?

20.7.2011 / 14:49

מכבי חיפה שוברת את הראש כיצד לסיים את מסע הרכש שלה: את מי לשחרר ובאיזו עמדה להביא שחקן בתמורה. האם לוותר על דבאלישווילי או על יאיא? האם החיסרון המרכזי שיש לטפל בו הוא בהתקפה או בקישור? בואו נעזור לאלישע לוי ויעקב שחר להחליט – כל האפשרויות בפנים

1. שחרור דבאלישווילי, החתמת קשר זר וחלוץ ישראלי

יתרונות: אם ולדימיר דבאלישווילי לא יכבוש גם הערב (רביעי, 21.45) מול בוראץ, הלחץ עליו יהפוך לבלתי אפשרי. גם ככה הביטחון שלו בקרשים ואם אחרי כל כך הרבה שערים במכבי חיפה עדיין מטילים בו ספק, קשה לראות את המצב הזה משתנה. חלוץ ישראלי מהסוג של שלומי ארבייטמן יוכל לתת מענה לחסרון שלו, ולא פחות חשוב – לעשות זאת מהר ובלי קשיי קליטה שיסכנו את העלייה לשלב הבתים בליגת האלופות. במקרה כזה, בעיית החלוץ של מכבי חיפה נפתרת כך, והשאלה שנותרה פתוחה היא איזה סוג של קשר זר להביא במקום שהתפנה: קשר אחורי (לצד סיידו יאיא, לא במקומו) או קשר קדמי איכותי שיחזיר את יניב קטן למקומו הטבעי נוכח מצבו הבריאותי: אס שיעלה מהספסל ולעתים יפתח בהרכב. בשני המקרים, בהנחה שמכבי חיפה לא תשחרר את סיידו יאיא, מדובר בפיניש נהדר לסגל.

חסרונות: הקליטה המהירה של ארבייטמן, שהוא החלוץ הישראלי היחיד שראוי להצדיק את האופציה הזו, ממש לא מובטחת: לשחקנים ששבים מחו"ל לוקח זמן לעכל את החזרה שמסמלת עבורם כישלון אישי. מעבר לזה, לא בטוח שארבייטמן הוא קפיצת מדרגה אחרי דבאלישווילי. לא בטוח שקיים חלוץ בטווח המחירים שמכבי חיפה מוכנה לשלם ובלחץ הזמן שהיא נתונה בו שיספק קפיצת מדרגה מחלוץ שהוכיח את עצמו כמו הגיאורגי המושמץ. הרבה חלוצים מצליחים לצד דבאלישווילי – ארבייטמן, חמד, עמאשה במשחק אחד. נוח לשחק לצידו. לא בטוח שהתפוקה בלעדיו תהיה זהה. כמו כן, אסור לשכוח שייתכן ומדובר באופציה יקרה וזעזוע שעלול להתגלות כגדול מדי לסגל. למכבי חיפה לא מצפות משוכות גבוהות מדי בדרך לשלב הבתים. הסגל הזה עשוי להספיק, כשזעזוע קשה בשתי עמדות מפתח עלול לפגוע בבעיה האמיתית שמעיקה על מכבי חיפה בימים אלו: חיבור וביטחון כקבוצה. אולי עדיף להמתין עד העלייה לשלב הבתים, ואז לחפש חיזוק בסכומים גדולים יותר ושיצדיק את התואר – חיזוק.

המלצה: נראית כמו האופציה הטובה ביותר, לא ככה?

תומר חמד שחקן מכבי חיפה עם ולדימיר דבאלשווילי. ברני ארדוב
צריך לזכור שהרבה חלוצים מצליחים לצד דבאלשווילי – ארבייטמן, חמד, עמאשה במשחק אחד/ברני ארדוב

2. שחרור דבאלישווילי, החתמת חלוץ זר במקומו

יתרונות: בהנחה שברור לנו שאנחנו מדברים על חלוץ זר עם רזומה מכובד יותר מדבאלישווילי ובידיעה מוחלטת של ראשי המועדון שהקשר עם החלוץ הגיאורגי הגיע אל נקודת האל-חזור, זו נראית כמו האופציה הכי בטוחה: חלוץ תמורת חלוץ. חלוץ שמגיע לקבוצה מוכנה, קבוצה רצה, קבוצה מגובשת, קבוצה שתסתיר את קשיי הקליטה שלו, קבוצה שלא תספוג זעזוע גדול מדי עקב שינוי עמוק מדי בשלב כזה של ההכנות לעונה הקרובה. יצליח – מה טוב. לא יצליח – לא נורא.

חסרונות: דבאלישווילי הוא המשל המדויק ביותר לדילמה ההיסטורית בין הטוב למעולה. האם להסתפק בטוב או להתעקש על המעולה. חשוב לזכור: בסגנון הזרים שמכבי חיפה מביאה בעת האחרונה, יהיה לה קשה לדוג קולאוטי חדש (לו לקח חצי עונה להיקלט) או יעקובו נוסף (שנעזר בשנה קלילה בהפועל כפר סבא). יתרה מזו, לא בטוח שהחלפת חלוץ בחלוץ תשפר את מכבי חיפה באופן ממשי אם לא מדובר בשחקנים בקליבר של קולאוטי או יעקובו. חלוצים זרים רבים נכשלו בקבוצה בשנים האחרונות. למרות שיש שאוהבים לכוון את החצים לקישור האחורי של מכבי חיפה, נדמה כי המחסור האמיתי של האלופה עלול להיות פנטזיסט בקישור. כזה שיידע לעשות את הבלתי צפוי כשקשה וכזה שיידע לספק את המסירה האחרונה כשעוד יותר קשה. גולסה ו-ורד זה לא מספיק ועל הגב של קטן יהיה קשה לבנות עונה שלמה.

המלצה: לא למהר ללחוץ על ההדק עד שממש בטוחים. אחרי הכל, דבאלישווילי היה סגן מלך השערים של מכבי חיפה בעונה שעברה. במקרה כזה, אפשר לצרף עוד קשר ישראלי בסגנון של רפאלוב, אבל ספק אם יש משהו ראוי בשוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
יניב קטן שחקן מכבי חיפה. טל לוי
המחסור האמיתי של האלופה עלול להיות פנטזיסט בקישור. על הגב של קטן יהיה קשה לבנות עונה שלמה/טל לוי

3. שחרור סיידו יאיא והחתמת קשר אחורי זר במקומו

יתרונות: גם כאן מדובר באחד תמורת אחד. אם משחררים את סיידו יאיא, אי אפשר כבר להביא תמורתו קשר קדמי. את החלל הדפנסיבי צריך יהיה למלא, ואפשר יהיה למלא אותו במשהו טוב יותר. אחרי הכל, סיידו יאיא הוא לא קשר אחורי קלאסי. הוא מציע דברים שמכבי חיפה כבר מקבלת מאייל גולסה ודלה ימפולסקי. במקרה כזה, חיפה תרוויח קשר אחורי קלאסי, שיחלץ יותר כדורים, יחפה יותר מאחור ויסדר יותר את המערך. שוב, היריבות שמצפות לאלופת ישראל בדרך לליגת האלופות לא אמורות להפחיד אותה מלבצע שינוי שכזה.

חסרונות: בשלב כזה של העונה, קשה מאוד לקלוט קשר אחורי. מדובר בעמדה הכי חשובה בקבוצת כדורגל מודרנית. ובינינו, בקבוצת כדורגל מודרנית אין באמת דבר כזה קשר אחורי קלאסי. קישור אחורי יכול להיות מורכב מפרטים שונים ומשונים, בתנאי שכולם עושים הכל: ימפולסקי, גולסה ויאיא מהווים פוטנציאל לקישור אחורי לא רע בכלל – דינמי, מהיר, מגוון, וגם מסוכן לשער. אלישע לוי כבר זכה בשתי אליפויות ועלה לשלב הבתים עם "קשר אחורי לא קלאסי" העונה לשם ג'ון קולמה. גם במקרה הזה, הכלבים נבחו והשיירה עברה.

המלצה: האופציה הכי פחות טובה.

סיידו. מכבי חיפה
סיידו יאיא הוא לא קשר אחורי קלאסי. הוא מציע דברים שמכבי חיפה כבר מקבלת מאייל גולסה ודלה ימפולסקי/מכבי חיפה

4. עוד אופציות

שחרור יאיא ודבאלישווילי, והחתמת קשר וחלוץ זר: רעיון לא רע שעדיף לשקול אותו אחרי העלייה לשלב הבתים ותזרים המזומנים החדש, אם כי חשוב לזכור מה קרה לרכש שהגיע אחרי העלייה הקודמת לשלב הבתים. רמז: דוטרה. עוד רמז: שטרכמן.

השארת הסגל הקיים: רעיון לא מופרך שעדיף לשמור למקרה שבו לא עולים לליגת האלופות ומתרכזים בליגה.

השאלה של בויאן שארנוב: רעיון מופרך מיסודו, אלא אם כן הדעה על ניר דוידויביץ' משתנה מהקצה אל הקצה נוכח מה שהוא מציג באימונים. או אז, לפחות, מכבי חיפה תטפל בבעיה המרכזית שלה, לפני חלוץ או קשר אחורי: מחליף לליאור ראפלוב ואס במקום יניב קטן.

מכבי חיפה בוואלה! ספורט

בויאן שראנוב שוער מכבי חיפה עם ניר דוידוביץ'. קובי אליהו
השאלה שלו תפנה משבצת לזר נוסף. שראנוב/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully