וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לבית"ר יש כסף, למה היא לא משלמת משכורות?"

4.7.2011 / 13:00

שחקני בית"ר ירושלים לא מקבלים שכר, אבל בבקרת התקציבים שוכבים 1.3 מיליון שקל שניתן להפשיר עבור תשלום משכורות

כל הידיעות על בית"ר ירושלים
בית"ר תבקש מברוכיאן ובן שושן לקצץ בחוזיהם?


לא שקט בבית"ר ירושלים. בעוד במועדון משדרים חוסר ודאות בנוגע לעתיד הקבוצה ומדברים על האפשרות לפנות לבית המשפט בבקשה להקפאת הליכים, שחקני הקבוצה עדיין לא קיבלו את מענקי הנקודות המגיעים להם עבור חודש אפריל, את משכורות חודש מאי, ובעוד חמישה ימים חלק מהשחקנים שחוזיהם אינם מסתיימים בסוף חודש מאי זכאים לשכר גם עבור חודש יוני.

בקרב השחקנים קיים חשש גדול, כיוון שבמידה שהקבוצה תלך להקפאת הליכים, השחקנים עשויים להפוך לנושים ולכן לחכות תקופה ארוכה בטרם יראו את הכסף שמגיע להם. שני שחקנים מבית"ר פנו לעורך דין בבקשה שיבדוק לעומק את מצבה הפיננסי של המועדון ומה עשוי לקרות למשכורות שלהם. "אחרי שבדקתי את הדברים לעומק, אני יכול לומר בוודאות: לבית"ר יש כסף לשלם משכורות ואני לא מבין למה הם לא משלמים אותן", אמר עורך הדין.

"הדברים פשוטים מאוד", הוא מסביר, "יש ערבות של 1.3 מיליון שקל של ארקדי גאידמק מהיום שהגיע לבית"ר. זה קרוי 'דמי רצינות', וזה משהו שבעלים מפקיד עם כניסתו לכדורגל למשך חמש שנים. משיחות ומבירורים שערכתי קיבלתי תשובה פשוטה מאוד: מבחינת הבקרה, בכל הקשור למשכורות שלא משולמות לשחקנים ועובדי המועדון, מדובר בכסף חי. אם בית"ר פונה לבקרה ומבקשת לעשות שימוש בכסף הזה לתשלום משכורות מהעונה האחרונה שלא שולמו, הבקרה תפשיר לה את הכסף.

"יותר מזה, ערכתי גם בדיקה בהתאחדות וקיבלתי תשובות ברורות: ההתאחדות מוכנה להקדים הקצבות עבור כל קבוצה שתבקש לעשות זאת לצורך תשלום משכורות. נאמר לי שאין קבוצה שאבי לוזון לא בא לקראתה, גם אם צריך לכופף קצת דברים. העיקר שתוכל לעמוד בתשלומים. אני לא יודע מה השיקולים של קורנפיין. אולי גאידמק רוצה למשוך את הכסף בחזרה במידה שהוא עוזב, כי יש לו אפשרות לעשות זאת. אבל הם דואגים לאינטרסים שלהם וזה לגיטימי. אני דואג לאינטרסים של השחקנים וזה גם לגיטימי. לא יכול להיות שאני לא יכול להיחשף בשם שלי, כי אומרים לשחקנים כי מי שייחשף שהוא בדק אפשרויות דרך הבקרה - יהיה שרוף במועדון".

גורם בהתאחדות לכדורגל הגיב על הדברים ואמר: "הדבר היחיד שאני יכול לומר בעניין הוא שאבי לוזון תמיד מצא פתרונות לקבוצות שרצו הקדמת הקצבות מההתאחדות והטוטו בשביל לשלם משכורות בזמן. הדוגמה הקלאסית זה המקרה של לוני הרציקוביץ ומכבי תל אביב. בשיא הכאסח בין לוזון ללוני הרציקוביץ' מכבי תל אביב הייתה במצב פיננסי קשה, ולוזון שם הכל בצד ודאג כמעט באופן קבוע להקדים ללוני הקצבות כדי שיוכל לשלם משכורות בזמן".

גורמים המעורים בפרטים הבהירו כי המועדון אכן יוכל להשתמש בכסף לאחד משלושת התנאים הבאים: א', כשהקבוצה תיכנס לפירוק; ב', כשהיא לא תוכל לשלם חובות; ג', אם בפני הקבוצה עומד גירעון אותו היא לא יכולה לכסות.

משמעות הדברים היא כי אם בית"ר או קורנפיין יפנו בבקשה הזו לבקרה, הם צפויים להיענות בחיוב. כתוצאה מזה, במידה שהשחקנים יתבעו את כספם מהבקרה, הם צפויים לקבל את המשכורות מהסכום המדובר. כאמור, גאידמק יכול למשוך את הכסף לעצמו בכל שלב.

בבית"ר ירושלים בחרו שלא להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully