וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפאלוב בוחר: 5 הרגעים הגדולים שלי

ליאור רפאלוב

24.5.2011 / 6:30

מיוחד לוואלה! ספורט: רגע לפני גמר הגביע, שחקן העונה מסמן את חמש תחנות הזמן הכי משמעותיות שלו ב-2010/11 ומפרט בהתרגשות למה

אובדן האליפות בעונה שעברה

הרגע הזה הוא הרגע שהשליך על העונה הזאת. קיבלנו סטירת לחי, איבדנו אליפות שהייתה אצלנו בכיס. בחרתי ברגע הזה כי הוא רגע מפנה, שבו אני ועוד הרבה שחקנים ויתרנו על פגרה כדי לנסות ולהחזיר את האליפות הביתה. הרגעים של אחרי האובדן היו רגעים שבהם חשבתי איפה לקבור את עצמי. הקהל היה בטוח שאנחנו הולכים לקחת את האליפות, אבל אחרי שהיא אבדה לאנשים מסביבי לקח זמן להתאושש מזה. הייתי מאוד מתוסכל באותו זמן, רציתי שהעונה תתחיל כבר כדי לכפר על מה שקרה. לא היה לי חשק לכלום, הקרובים אליי ניסו לעודד אותי ולדרבן, להוציא אותי מהמצב הזה. אבל האכזבה הייתה כל כך עצומה והרגע היה קשה. לא חוויתי רגע קשה כזה בכדורגל מאז שהתחלתי לשחק. זה היה רגע שאזכור תמיד. רגע קשה שהביא לנקודת מפנה בקריירה שלי.

שחקן מכבי חיפה, ליאור רפאלוב. טל לוי
רציתי שהעונה תתחיל כבר כדי לכפר על מה שקרה/טל לוי

השיחה עם פרננדז בבית המלון באורוגוואי

לפני תחילת קמפיין הנבחרת לואיס פרננדז זימן אותי לצמד המשחקים בדרום אמריקה, מול צ'ילה ואורוגוואי. יחד עם טל בנין, קיימנו שיחה משולשת, שיחה רצינית בבית מלון באורווגאי, שהביאה למפנה. פרננדז אמר לי שהוא מודע ליכולות שלי, שהם מאוד מרוצים. הם אמרו לי: אנחנו אוהבים את מה שאנחנו רואים, ואז לואיס הוסיף: 'אני בונה עליך יחד עם יוסי (בניון) לקמפיין הקרוב. אל תפחד לעשות שום דבר בשני המשחקים הקרובים. כל מה שתעשה, עליי. תשחק עם כל הביטחון'. הרגע הזה נתן לי פוש אדיר. בדרך התקיימו שיחות משולשות, אני לואיס ואלישע. הם דוברי ספרדית ולא הייתה בעיה לתקשר. אלישע העביר לי מסרים ממנו. לטל בנין היה חלק גדול בהצלחה שלי. הוא הרים לי את הביטחון. הם נתנו לי את המפתחות, ואני החזרתי להם.

יואב זיו מגן נבחרת ישראל (שמאל) עם מאמן הנבחרת לואיס פרננדז (ימין), ליאור רפאלוב. קובי אליהו
הם נתנו לי את המפתחות, ואני החזרתי להם./קובי אליהו

התבוסה הכואבת בבלומפילד

עד המשחק הובלנו לאורך כל העונה וזאת הפעם הראשונה שהם עקפו אותנו בטבלה ברגעים היותר מכריעים. החלמתי מניתוח ולא שיחקתי אבל חוויתי עם החברים שלי לקבוצה את התבוסה מבחוץ. מועדון כמו מכבי חיפה לא רגיל לקבל תבוסות כאלה. זה היה רגע משפיל. במשחק כל כך חשוב, להפסיד 4:1. אבל כמו הרגעים הקודמים, גם כאן הגיע רגע של מפנה. אחרי המשחק הזה חזרתי מפציעה, השחקנים היו מגובשים. אף אחד לא דיבר על זה, אבל לכולם הייתה דעה משותפת: חייבים להרים את עצמנו מהקרשים אחרת נתרסק. הניצחון הדחוק על הפועל ירושלים בגביע היה מושפע מההפסד, אבל ידעתי ששום דבר לא אבוד, כי הם הובילו עלינו בנקודה. ההשפלה הזאת חיזקה אותנו. רצף הנקודות הביא אותנו לפתוח פער של שבע נקודות. זה סלל את הדרך לאליפות.

ליאור רפאלוב שחקן מכבי חיפה (ימין) מול מריו פצ'אלקה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
ההשפלה הזאת חיזקה אותנו/ברני ארדוב

הדרבי

הגענו למשחק עם תחושה שהפועל רוצה להוכיח לנו מי שולט בעיר, שהם באים לנצח. היו יותר מדי קולות שהם באים לפרק אותנו. לא יצאנו בהצהרות לפני המשחק, אבל היינו הכי נחושים לנצח אותו בגלל הרברבנות שלהם בתקשורת. ואז כבשתי, ורצתי ליציע הכבוד ששם ישבו הרבה חברים שלי. הורדתי את החולצה ושלפתי חולצה נוספת עם הסמל שלנו, כדי להראות להם מי הקבוצה ששולטת בעיר. זה היה גול חשוב בגלל היריבות, בגלל הדרבי, אבל גם בגלל הקולות שהם השמיעו לפני כן. לא היה לי ניסיון להקניט אף אחד, עדן בן בסט הוא חבר טוב שלי, ולכן לא רציתי להתגרות אלא להוכיח שאנחנו הקבוצה הטובה באמת. היינו מאוד מתוחים לפני המשחק, אבל הנקודה המרכזית אחריו הייתה – קבוצות צריכות לכבד הרבה יותר את מכבי חיפה. אנחנו המועדון מספר 1 בארץ וראויים ליותר כבוד מהמשפטים והסיסמאות ששמענו מהם.

שחקן מכבי חיפה ליאור רפאלוב בועט מול הפועל חיפה. אדריאן הרבשטיין
היו יותר מדי קולות שהם באים לפרק אותנו. רפאלוב/אדריאן הרבשטיין

הבחירה בי כשחקן העונה

המשחק מול הפועל תל אביב הוא הסימפטום לרגע הזה. הגענו למשחק אחרי הפסד למכבי נתניה ושוב איבדנו את המקום הראשון. כשהפועל עקפו אותנו שמעתי פרשנים אומרים: "הנה מכבי חיפה קורסת במאני טיים". הגענו עם הגב לקיר, אם היינו מפסידים זה היה ארבע נקודות כשנשארו עוד תשע בקופה. זה היה גומר את הסיפור. הרבה שחקנים העלו את הרמה דווקא ברגעים המכריעים. הגענו למשחק הזה כשהמומנטום לזכות הפועל, כולם דיברו על זה שבמפגשים בינינו הם מנצחים. ידענו שמצפה לנו משחק קשה מאוד נגד מכבי תל אביב ושניצחון כאן ייתן לנו דחיפה מוראלית. ואז הגיע הרגע שבו קיבלתי את תואר שחקן העונה. זה היה חלום שמתגשם. מאז ששיחקתי בילדים חלמתי לזכות עם מכבי חיפה באליפות ולקחת את התואר הזה. הצמד במשחק האליפות ביסס את הרגע הזה. רגע שלא אשכח לעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully