וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: הפועל ת"א ומכבי ת"א נפרדו ב-2:2

שער של בן שהר בדקה ה-90 דחה את חגיגות האליפות של מכבי חיפה ליום שני. פרנסמן כבש ראשון (4), קולאוטי הפך (71 ו-76)

מוטי איוניר דיבר במסיבת העיתונאים על כך שמכבי תל אביב זה מועדון הרבה יותר גדול מאשר הפועל תל אביב. בשנים האחרונות האמירה לא כל כך רלוונטית, אבל הערב (שבת) הצהובים הצליחו לגלות קמצוץ מהאופי שאפיין בעבר את המועדון, חזרו מפיגור מוקדם והוציאו 2:2 דרמטי מול הפועל תל אביב במסגרת המחזור ה-34 והלפני אחרון בליגת העל. האדומים צימקו את הפער בצמרת לשלוש נקודות, וככל הנראה יראו את צלחת האליפות נודדת לקרית אליעזר כבר ביום שני בקרוב.

ביוואן פרנסמן כבש ראשון בדקה הרביעית, רוברטו קולאוטי קבע מהפך (71 ו-76) אחרי שעלה מהספסל, אבל שהר כבש בדקה האחרונה, כדי להשלים דרבי נהדר. כמו כן, מכבי צריכה לשלוח פרחים למנשה משיח, שלא הרחיק את לירן שטראובר במצב בו הפועל הוליכה 0:1 והשוער היה חייב לראות את הכרטיס האדום.

רוברטו קולאוטי חוגג שער עבור מכבי תל אביב בדרבי. קובי אליהו
איזה מהפך מדהים, אך זה לא הספיק. קולאוטי חוגג/קובי אליהו

אוהדי מכבי כבר הריחו ניצחון ראשון בדרבי מאז מרץ 2008, כשבתווך קוימו 10 משחקי דרבי בכל המסגרות. על אף שהדרבי הזה לא קבע כלום לצהובים, היה זה תיקו מתוק במיוחד עבורם. מבחינתם, אין כמו לקלקל להפועל תל אביב, למרות שגם מכבי יורדת בתחושת אכזבה מהמשחק, אחרי שאיבדה את היתרון בתוספת הזמן. הקבוצה של מוטי איוניר שיחקה רע במחצית הראשונה, אך עלתה מצוין למחצית השנייה והצליחה לכבוש פעמיים ולהראות שהיא מסוגלת להיראות טוב גם במשחקים גדולים. מעניין יהיה לראות שחקנים צעירים כמו משה לוגסי, שהיה אחד הטובים היום, בעונה הבאה.

הפועל, לעומת זאת, שתשחק מול קרית שמונה בחוץ במחזור האחרון, תיאלץ להתרכז מעכשיו רק בגמר הגביע. הדבר היחיד שיכול לעודד את הפועל זו העובדה שהם ככל הנראה יסיימו במקום השני את העונה, ושהם שוב לא ראו את היריבה העירונית חוגגת. נראה שאלי גוטמן, שספג הרבה ביקורות על ניהול המשחק שלו מול מכבי חיפה לפני שבועיים, יספוג גם הפעם קיתונות של רותחין. לא ברור מדוע בחר מאמן האלופה היוצאת להחליף את ערן זהבי, שהיה אחד השחקנים הכי מסוכנים אצל הפועל, וכמו שכולם יודעים, הוא תמיד אוהב את הדקות האחרונות, בהן הוא יודע יותר טוב מכולם לכבוש שערים חשובים. רק לפני שלושה ימים הוא ניפק אחד נפלא כזה בחצי גמר גביע המדינה מול עירוני קרית שמונה. גם על התקרית במהלך המשחק, כשגוטמן האשים את זהבי במהפך של הצהובים, לא הוסיף לתדמית של המאמן.

מכבי תל אביב, כמעט כהרגלה, ספגה שער מוקדם מול קבוצה גדולה. לאחר שספגה בדרבי הראשון מרגליו של ערן זהבי בדקה השלישית ובדקה השישית מול מכבי חיפה בשבוע שעבר, הוציאו הצהובים כדור מהרשת היום כבר אחרי ארבע דקות, כשהפעם החוגג היה דווקא ביוואן פרנסמן. אחרי השער קיבלו האדומים ביטחון, הניעו את הכדור במרכז השדה כמעט באין מפריע והגיעו למצבים מסוכנים בעיקר בזכות הכדורים החופשיים של סלים טועמה.

מנגד, הקבוצה של איוניר נראתה בעיקר כמי שרודפת אחרי הכדור ואחרי שחקני הפועל. לא ברור מדוע בחר מאמן מכבי לפתוח בהרכב עם שלושה בלמים, כמו מול מכבי חיפה לפני שבוע, אך הצהובים נראו לא מסוכנים וגם את המצבים אליהם כן הגיעה, היא לא השכילה לנצל. מאור בוזגלו ככל הנראה הגיע להזדמנות הגדולה מכולן, אך בעט ליציע מעשרה מטרים כשהוא לבד מול אניימה.

איוניר אמנם לא ביצע שינויים במחצית, אך הצהובים נראו הרבה יותר טוב בפתיחת המחצית השנייה. גם זה החזיק בדיוק חמש דקות עד שהאדומים השתלטו מחדש על המגרש והגיעו להרבה הזדמנויות, אך לא כבשו בשל מספר הצלות נפלאות של שטראובר, שהיה חייב לראות את הכרטיס האדום אחרי שהכשיל את בן שהר. כמה דקות לאחר מכן, בדקה ה-70, הצליחו הצהובים למצוא את השוויון מראשו של רוברטו קולאוטי, שנכנס כמחליף שמונה דקות לפני כן. אותו קולאוטי הצליח גם לכבוש את השני ולסדר למכבי תל אביב 1:2, אך אז הגיעה בן שהר שנגח פנימה 2:2 בדקה ה-90 וקבע שמכבי תמשיך לחפש ניצחון בדרבי גם בעונה הבאה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מחצית ראשונה

דקה 4: גול! פאביצ'ביץ' הכשיל את תמוז מרחק 30 מטר מהשער. טועמה הגביה את הכדור החופשי ופרנסמן נגח עם הפדחת פנימה. 0:1 מהיר להפועל תל אביב. שער הליגה הראשון של הבלם הדרום אפריקאי בהפועל.

דקה 7: תמוז הכניס מסירת עומק לשהר, שנותר חופשי לחלוטין מול שטראובר. אך הקוון הניף דגל לנבדל.

דקה 13: קרן של מכבי הגיעה לישראלביץ', שבעט בצורה אומללה מ-16 מטר.

דקה 15: מלול פרץ באגף ימין והגביה למרכז, שם המתין עטר, שניסה לבעוט מספרת, אך נבלם.

דקה 25: עטר הכניס מסירת עומק מצוינת לבוזגלו, שניער בקלות את בונדר ונותר לבד מול אניימה, אך בעט חזק ליציע.

דקה 33: בונדר, מגן שמאלי היום, הגביה לשהר, אך החלוץ נגח החוצה.

דקה 35: ישראלביץ' פרץ קדימה, העביר מסירת רוחב לעטר, שהסתובב ובעט חלש, אך אניימה הדף לא טוב והכדור יצא לקרן.

דקה 38: טועמה הגביה כדור חופשי מ-38 מטר, אלא שהוא הסתובב מצוין לתוך השער. שטראובר הגיב טוב והדף לקרן.

דקה 45: טועמה בעט עוד כדור חופשי, הפעם מ-22 מטר, לחיבורים, שטראובר הציל.

מחצית שנייה

דקה 45: לוגסי מצא את בוזגלו בכדור ארוך, הקשר פרץ למרכז ובעט לא טוב, הכדור חזר אליו והוא העביר לאלברמן, שניסה לבעוט אך פיספס את הכדור.

דקה 48: קנדה הגביה מאגף ימין, זהבי הגיע ראשון ובעט מהאוויר, שטראובר הציל. שהר הגיע ראשון לכדור החוזר ובעט פנימה, אך היה נבדל.

דקה 51: ישראלביץ' קיבל מסירה מחוץ לרחבה, הגיע 16 מטר מהשער ובעט חלש מדי. אניימה קלט.

דקה 56: תמוז הצליח לעבור שלושה שחקנים עם הרבה כוח, יישר למרכז שם המתין אבוטבול, שבעט נפלא, שטראובר הדף.

דקה 57: כדור חוזר מהגנת מכבי הגיע לטועמה, שבעט טיל שנעצר רק במשקוף. איזו בעיטה אדירה.

דקה 59: תמוז הכניס כדור עומק לשהר, שחלף על פני שטראובר. השוער, שנותר אחרון, הכשיל את שהר והיה חייב לראות כרטיס אדום. משיח היסס ושלף רק צהוב. טעות קשה של השופט.

דקה 65: מסירת עומק מצאה את זהבי חופשי, אך הוא הסתבך ויישר למרכז, שטראובר הדף פעם אחת עד לתמוז, שהסתובב ובעט, אך שוב השוער קלט.

דקה 68: אבוטבול הכניס מסירת עומק לזהבי, שנותר חופשי מול שטראובר, אך שיחרר בעיטה אומללה ושטראובר קלט.

דקה 71: גול! מלול הכניס מסירת עומק לישראלביץ', שהגביה לקולאוטי והחלוץ נגח פנימה. 1:1 בדרבי.

דקה 76: גול! לוגסי פרץ לרחבה ושיחרר בעיטה חזקה מ-10 מטר, אניימה הדף, אך קולאוטי הגיע ראשון ודחק פנימה. 1:2 למכבי תל אביב.

דקה 90: גול! טועמה קיבל כדור באגף שמאל והגביה לשהר, שנגח פנימה. 2:2 בדרבי.

הרכב הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, עמרי קנדה, ביוואן פרנסמן, וואליד באדיר, דני בונדר (מהראן לאלה, 83), שי אבוטבול, אביחי ידין (אלרואי כהן, 85), סלים טועמה, ערן זהבי (יוסי שבחון, 70), בן שהר, טוטו תמוז.

הרכב מכבי תל אביב: לירן שטראובר, דור מלול, שרן ייני, סאבו פאביצ'ביץ', קלמי סבן, יואב זיו, משה לוגסי, גל אלברמן (רוברטו קולאוטי, 62), גיז'רמו ישראלביץ', מאור בוזגלו (האריס מדוניאנין, 70), אלירן עטר (ברק יצחקי, 83).

לירן שטראובר שוער מכבי תל אביב. קובי אליהו
איזה משחק. שטראובר/קובי אליהו

השחקן המצטיין: לירן שטראובר

מוטי איוניר ספג מעט ביקורות על ההחלטה שלו לפתוח דווקא עם לירן שטראובר בדרבי, אחרי שנדמה היה שהצהובים בונים על ברק לוי לקראת העתיד, אבל ההחלטה הזאת התבררה כזו שהכריעה את המשחק. שטראובר תפס יום ענק, וסיפק כמה הצלות מדהימות לבעיטות של תמוז, טועמה ואבוטבול. בימים אלה, כשלא ברור מעמדו של השוער לקראת העונה, שטראובר ענה למקטרגיו עם תצוגה נהדרת, שעלולה עוד לספק לו חוזה לעונה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully