וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה תערער על החלטת בית הדין

28.4.2011 / 10:44

אחרי שנענשו במשחק ללא קהל, הירוקים יטענו לסתירות בהחלטת הדיין, בה הודה המשקיף שלא ראה אבן שנזרקת

מכבי חיפה מתכוונת להגיש ערעור על החלטת בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל, שהרשיע אותה בקיום משחק ללא קהל (לעונה הבאה) בעקבות התפרעות אוהדים. כזכור, כבר שלשום פורסם בוואלה! ספורט כי בית הדין עשוי לפסוק על משחק ללא קהל בעקבות תנאי שעומד נגד המועדון עד חודש יולי 2011, בגין התפרעות אוהדים בדרבי.

הסיבה להחלטה של חיפה: סתירות בין דוח המשקיף לבין מה שנכתב בהחלטת הדיין עמנואל סלע. גורם במועדון אישר: "נקרא את ההחלטה ונערער עליה. יש כמה סתירות בגוף ההחלטה שמעוררות תמיהה". את חיפה, אגב, ייצג בדיון היועץ המשפטי של המועדון והדירקטור, עו"ד אודי שוכטוביץ.

על מנת להבין על מה מדברים במכבי חיפה, כדאי לעיין בהחלטת הדיין. בהחלטת בית הדין נכתב כי הדוח נסמך על דוח המשקיף יואב שטראוס, שכתב: "עם ירידתם של שחקני מכבי נתניה לחדר ההלבשה, נזרקו לעברם מיציע ג' שלוש שקיות טרופית מלאות. שקית אחת פגעה ברגלו של שחקן נתניה ליאוניד קרופניק (לא נגרם לו נזק). מנהל הקבוצה טען כי נזרקה לעברם גם אבן שהחטיאה במעט. בחיפוש שערכתי מצאתי פיסת בטון שגודלה 5 ס"מ. לא ראיתי את החפץ מושלך".

מרטינס דפקוס עשוי לקבל זימון למבחנים

בדיון עצמו חיפה הכחישה כי אבן נזרקה מהיציע, מה שלא הוכח אחרת על ידי המשקיף. לאחר שהחליט להרשיע את חיפה, כתב סלע: "בנסיבות העניין, בדגש על זריקת שלוש טרופיות שאחת מהן פגעה בשחקן ובנוסף – השלכת אבן לכיוון שחקנים ובהתחשב בעובדה שבהרשעה הקודמת נגזר על הקבוצה עונש על תנאי... אני גוזר על הקבוצה קנס של 20 אלף שקל ואיסור קיום משחק ביתי בפני קהל".

יש לציין כי במהלך הדיון הסתייעה חיפה במכתב שכתבה מכבי נתניה, אך הדיין החליט להתעלם ממנו בטענה שלא נכתב על ידי מנהל הקבוצה, עדי גופדה, אלא על ידי נציג מטעמו, וגם בעקבות סתירות שמצא בין המכתב לדוח המשקיף. בחיפה מתכוונים לטעון כי בנוסף להתעלמות המוחלטת מהמכתב, אין כל ראיות לזריקת האבן מהיציע. "אם מחליטים להחמיר בעונש בגין זריקת טרופית מהיציע, כל המשחקים ייערכו ללא קהל", אמר גורם בקבוצה.

כפי שפורסם אתמול (רביעי), הקשר הליטאי מרטינס דפקוס (18) נמצא בתוכניות של המועדון לעונה הבאה וייתכן שיזומן למבחנים בהמשך. היום אמור להחליט אלישע לוי מי מבין שני החלוצים שלו, ולדימיר דבאלישווילי או תומר חמד, יפתח מול הפועל תל אביב בשבת. לאחרון, אגב, יש עדיפות מסוימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully