וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום הולדת 70 ליעקב שחר: סיפורים קטנים שמרכיבים סיפור גדול

לכבוד יום ההולדת ה-70, פנינו לאלו שעברו את המסע עם יעקב שחר וביקשנו סיפור שמתמצת את האיש. התוצאה: משל להצלחת מכבי חיפה

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, לוחץ את ידו של הקפטן, יניב קטן. ברני ארדוב
מה יש לאנשים להגיד עליו? לא מעט, ורק דברים טובים. שחר/ברני ארדוב

חיים רביבו

"אם לשמעון מזרחי מגיע פרס ישראל, אני חושב שבעתיד יגיע גם ליענקל'ה שחר. שניהם עשו כמעט את אותו דבר. באופן אישי יש שני דברים שזכורים לי. הראשון היה אחרי שכבר חתמתי בסלטה ויגו והפכתי לשחקן רשמי שלהם. יענקל'ה התעקש וביקש שאחזור לשחק בעוד משחק של מכבי חיפה בגביע אופ"א נגד פרטיזן בלגרד בחוץ. היה לו מאוד חשוב להיפרד ממני בצורה יפה. בכסף שהרווחתי במכבי חיפה כששיחקתי שם, רכשתי בגיל 22 את הדירה הראשונה שלי באשדוד ויענקל'ה היה זה שדחף אותי לקנות דירה. אפילו סיכמנו שהכסף לא יעבור אליי אלא ישירות לקבלן כדי שהתשלומים יגיעו בזמן ולשמחתי, אכן כך היה".

ראובן עטר

"כשחתמתי עם יענקל'ה על החוזה הראשון שלי במכבי חיפה הייתי בן 19, חתמנו לשלוש שנים. היה חשוב לו שעם החוזה הזה אני אקנה בית. מצאתי ברמת ישי בית שמצא חן בעיניי, רציתי לרכוש ולקחתי את יענקל'ה איתי לשם כדי שיראה את הבית וימליץ לי אם כדאי לקנות. זו הייתה נסיעה מאוד ארוכה בשבילו אבל הוא הגיע במיוחד מתל אביב, ראה את הבית, דיבר עם הקבלן ואפילו עבר על תוכניות הבנייה של אותו קוטג' שקניתי. הוא המליץ לי לקנות את אותו בית וזה היה הבית הראשון שקניתי בחיי. עשינו חוזה לשלוש שנים, ובוא נגיד שבחוזה הוא התחשב בזה שאני צריך לרכוש בית. היה לו מאוד חשוב שאדע להשתמש בצורה נכונה בכסף".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יעקב שחר נשיא מכבי חיפה לצד ראובן עטר מאמן מכבי נתניה ועם טל בנין עוזר מאמן נבחרת ישראל. טל לוי
השקעה נבונה לשני הצדדים. שחר ועטר/טל לוי

רוני לוי

"סיפור שיסכם את יעקב שחר? יש לי מלא. כשהייתי שחקן מכבי חיפה, נסעתי עם הנבחרת לקפריסין. התגלתה אצלי בעיה חריפה באוזן ונאלצתי לחזור לארץ. בשדה התעופה אסף אותי יענקל'ה שחר ב-4 לפנות בוקר ולקח אותי לבית חולים רמב"ם, שם הכיר אנשים וידע לארגן מראש שיטפלו כמו שצריך. נשיא של קבוצה אוסף שחקן באמצע הלילה משדה התעופה, אתה מבין? אני זוכר גם שהיה לי בחיפה סיכום בעל פה ל-3 שנים בתקופה שגיורא שפיגל אימן את הקבוצה. לאחר חצי שנה של החוזה נפצעתי וגיורא שפיגל עזב. הרבה יושבי ראש היו בוחרים לעשות אחרת, אך יענקל'ה בא ואמר לי: 'מה שמגיע מגיע, ותקבל את כל מה שסוכם".

חזי מגן

"במחזור האחרון בעונה שעבר, כזכור אירחה בני יהודה את מכבי חיפה למשחק שעבורה היה אמור להיות משחק האליפות במידה שהיא מנצחת. יענקל'ה ישב לצידי לכל אורך המשחק, אני עודדתי את בני יהודה והוא כמובן את מכבי חיפה. המשחק הסתיים, כזכור, ב-1:1 וחיפה איבדה את התואר. אני אישית הרגשתי לא נעים מהסיטואציה כי לא הכי נוח לעמוד מול בעלים של קבוצה שלפני שניות איבדה את האליפות "בגללי" או בגלל קבוצתי. יענקל'ה קם, חיבק אותי חיבוק רחב, אמר לי: "כל הכבוד, עשיתם את המוטל עליכם והפאשלה היא לגמרי שלנו, שיהיה לכם בהצלחה". הוא נתן לי להרגיש הכי נוח בעולם לצידו וזה היה מדהים מבחינתי. זה רגע קטן שיכול לספר מי זה יענקל'ה שחר. אני לא חושב שהייתי יכול להגיב ככה, והוא עשה זאת בגדלות נפש, עם כל האכזבה והצער שבהם הוא היה באותם רגעים. כך גם היה במהלך המשחק כשעודדתי את בני יהודה. הוא הבין את זה ולא כעס. ג'נטלמן אמיתי שעשה את זה מכל הלב ולא לשם ההצגה.

רוני לוי מאמן מכבי פתח תקוה יעקב שחר בעלים מכבי חיפה. טל לוי
שמעתם על נשיא של קבוצה שקם ב-4 לפנות בוקר ולוקח שחקן שלו לבית החולים? רוני לוי ושחר/טל לוי

רפי אוסמו

"אני מכיר את יענקל'ה כבר 25 שנה, בשני המסלולים בחיי, במכבי חיפה וגם במקום העבודה שלי שבבעלותו. ב-1984/85 שחר הגיע כספונסר של מכבי חיפה וכבר לקחנו איתו אליפות בשנתו הראשונה. זה סימל את יענקל'ה - הווינריות, המובילות. בשנה שבה הוא הגיע למכבי חיפה, אני בדיוק השתחררתי מהצבא וביקשתי ממנו עזרה במציאת עבודה. נכנסתי אליו למשרד, דיברנו בדיוק חמש דקות והוא מצא לי תפקיד בחברה. מאז אני כבר 25 שנה עובד בחברה הזו והולך איתו ביחד, כתף אל כתף. כשפרצה מלחמת לבנון השנייה לפני כחמש שנים, אני, כמנהל סניף 'וולבו' בחיפה, קיבלתי טלפון מיענקל'ה כמה רגעים אחרי שנשמעה האזעקה הראשונה בעיר. הוא כמובן שאל מיד מה שלום כל העובדים ואם אנחנו בסדר. אמרתי לו שאנחנו במקלט בתוך הסניף ויענקל'ה ישר אמר לי: "תקשיב רפי, המצב הזה הולך כנראה להימשך תקופה מסוימת וזה לא יגמר כל כך מהר, תאסוף את כל 20 העובדים עם המשפחות שלהם, תסגור את הסניף ומחר בבוקר אתם כולכם עוברים לבית מלון בתל אביב, עד להודעה חדשה". זה יענקל'ה עבורי, הנתינה אצלו היא משהו אינסופי".

אלון מזרחי

"אני זוכר את משחק העונה בעונת 1993/94, באצטדיון רמת גן נגד מכבי תל אביב. 50 אלף צופים ביציעים ואני מקבל אדום טיפשי בדקה השנייה של המשחק. איבדתי את הריכוז אחרי שעשו לי שם פרובוקציה ונתתי נגיחה לאיציק זוהר. השארתי את הקבוצה ב-10 שחקנים למשך 90 דקות במשחק עונה מול קהל אדיר ביציעים. אני זוכר שאחרי המשחק יענקל'ה אפילו לא כעס עליי. הוא ידע שהבנתי שטעיתי, ולא ראית אותו בא ומתלהם וצועק מול שאר השחקנים ופותח פה כמו אחרים שרצים לתקשורת. הוא ידע שטעיתי אבל דאג שלא לתת לי בראש. לדעתי, אף בעלים אחר לא היה מתנהג כך במקרה כזה, מישהו אחר היה מתפוצץ עליי. יענקל'ה, בדרכו האינטליגנטית, ידע איך לבוא ולדבר איתי וכך הוא הרוויח אותי עד לסיום העונה".

אלון חרזי. מכבי חיפה
נאמנות רבת שנים. רפי אוסמו עם אלון חרזי/מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully