וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר טוב מנמני? על הדרך של מוטי איוניר במכבי תל אביב

יותר שערים, יותר נקודות, יותר אגרסיביות. ערב המשחק הכי גורלי בקדנציה שלו במכבי תל אביב, יצאנו לבדוק מה השתנה בעידן איוניר. מתברר שיש שינוי, גם אם הוא לא מורגש כמו שציפו

הנה כמה נתונים שהתעלמתם מהם: מכבי תל אביב צברה בשמונה משחקים תחת מוטי איוניר 17 נקודות, בדיוק כמו שצברו הפועל תל אביב ומכבי חיפה באותה התקופה. יתרה מכך, מכבי של איווניר כבשה 18 שערים באותם שמונה משחקים, שער אחד יותר מההתקפה הקטלנית של הפועל תל אביב ושישה יותר ממכבי חיפה בתקופה המקבילה.

מוטי איוניר מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
למרות שרבים נוטים לומר שאין שום שינוי מעידן אבי נמני, הדברים בשטח נראים אחרת. איוניר/ברני ארדוב

מיד נמשיך להציג לכם עוד נתונים דומים, אבל לא צריך אותם כדי להגיע למסקנה המפתיעה של שחקני וראשי מכבי תל אביב: למרות שרבים נוטים לומר שאין שום שינוי מעידן אבי נמני, הדברים בשטח נראים אחרת. גם אם השינוי משתקף בין השורות בינתיים, מדובר בשינוי בעל תוקף ממשי. למרות ההדחה מהגביע, למרות שאיוניר עדיין לא מרוצה מהרבה שחקנים שבעים שהובאו למועדון בטעות, לטענתו, ולמרות שהוא רוצה משחק הרבה יותר שוטף, אל תתנו לתוצאה מול עכו להטעות אתכם: למרות שהתוצאה מזכירה את ימי נמני, הגישה בקבוצה השתפרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"בלי נשמה אין מה לדבר על מערכים ושיטות"

את הגישה השונה של איוניר ניתן היה לראות כבר במשחק הראשון שלו כמאמן, במשחק החוץ בסכנין (3:1). אלירן עטר כבש, המאמן החמיא לו תוך כדי משחק על מהלכים שביצע, אך בסיום המשחק ניגש אליו ואמר לחלוץ דברים שונים: "עשית דברים יפים מאוד היום, אבל בשבילי הכל קטן לעומת זה שירדת לחצי שלנו, עשית גליצ'ים וחילצת כדורים, רק מהדברים האלה נצא קדימה". איוניר ספג ביקורות על כך שדיבר לא מעט על מוטיבציה, השקעה ומלחמה על המגרש, מבחינתו זו ההתחלה להכל: בטח כשהוא מרבה לדבר על הסגל השבע, עם שחקנים מעבר לשיא, שהובאו בקיץ למועדון. בשיחות עם בכירים בקבוצה, אמר פעם איוניר: "אני יכול לדבר שעות על שיטות, מערכים ועמידה נכונה, אך בלי נשמה זה לא אפקטיבי".

בינתיים איוניר מקבל מעט מזה, ועדיין סובל מירידות מתח שנובעות משובע של שחקנים שכבר עברו את שלב ההוכחה בקריירה. אבל את מעט הרצון (וגם מהלכי התקפה משויפים יותר) אפשר גם לכמת בשאיפה לכבוש עוד ועוד שערים ולא להסתפק בקיים. בשמונת המשחקים שלו על הקווים כבשה הקבוצה 18 שערים עם ממוצע של 2.25 שערים למשחק, אותם אפשר להשוות ל-17 המחזורים של נמני עם 20 שערים וממוצע של 1.2 שערים למשחק - שיפור של כמעט 100%.

ההבדל נעוץ בכך: נמני חיכה שהדברים יקרו, איוניר מנסה לגרום להם לקרות. לפעמים הוא גם טועה כאשר הוא נגרר בראיונות לעימותים מיותרים, הוא עדיין לא מצא הרכב קבוע – סוגיה עליה ביקר את נמני בעצמו, אבל במכבי מעדיפים מאמן שמתעמת עם הבעיות ולא כזה שמחכה שיפתרו מעצמן. "איוניר ציפה מהסגל הנוכחי ליותר", אומר בכיר במכבי. "הוא לא היה מודע לרמת השובע והעובדה כי ישנם לא מעט שחקנים שנמצאים מעבר לשיאם ואיפשהו אחרי משחק ההפסד בגביע להפועל פתח תקוה הוא החליט לעשות קאט וללכת על השינוי ושילוב צעירים רעבים בהרכב".

איווניר לא סתם התאכזב משחקנים. כמכביסט הוא הרגיש שישנם כוכבים שלא מעריכים את החולצה שהם לובשים. גם מול קרית שמונה נזכה לראות פנים חדשות – אורי כהן. אלי אוחנה אוהב את זה: "איוניר קיבל החלטה מאוד אמיצה כשהחליט שהסגל הנוכחי לא מספיק טוב. אני אישית לא האמנתי ששלושה או ארבעה שחקנים שלי מנבחרת הנוער ידפקו על דלת ההרכב של מכבי תל אביב. זה צעד לא קל על חשבון שחקנים ותיקים ומנוסים, וזה צעד שיש בו הרבה אישיות, כריזמה והתנהלות של מאמן אמיתי".

"מוטי רוצה לראות 11 איוניר בהרכב"

באחד המשחקונים באימוני מכבי, רוברטו קולאוטי לא אהב שתי כניסות רצופות בו שלא נענו בשריקה, וזרק לכיוון הצוות המקצועי: "אתם רוצים שאני אפצע כדי שיהיה פאול?". לאיוניר זה פחות הפריע. בתקופתו, יש יותר חתירה למגע וחוסר התחשבות בשחקנים ששומרים על הרגליים שלהם. ניסו קפילוטו, שעבר העונה גם תחת נמני ומעט מאוד תחת איוניר, מסביר: "אחד הדברים הראשונים שאיוניר הביא למכבי זו יד חופשית בכל הנוגע לאגרסיביות. לא שורקים על תפיסות בחולצה, קרבות גוף וכניסות, מתוך מטרה להיות קבוצה יותר אגרסיבית ולוחמת. גם השילוב של הצעירים זה דבר שעושה טוב לכולם ונותן הרבה תקווה לצעירים ואמונה שיש להם מקום. זאת הדרך הכי טובה עבור המועדון".

בשיחות סגורות עם אנשים במועדון, איוניר מנמק זאת. "אם אהיה כאן בעונה הבאה יראו מכבי אחרת לגמרי, עם סגל שחקנים רעב בטירוף שאוכל את הדשא ונותן כל מה שיש לו בשביל להיות במכבי", אמר. גם בכירים במכבי רואים זאת: "אין ספק שהכיוון לגביו הוא חיובי, כי רואים מה הוא עושה והדברים מגיעים גם לאוזניים של גולדהאר. כל נושא הצעירים חשוב מאוד לגולדהאר והוא מאוד אוהב לשמוע עד עתה מה שקורה בקבוצה. ישנה תחושה ואווירה שמוטי רוצה לראות 11 איוניר בהרכב, בכל מה שקשור ללב ונשמה של שחקן על המגרש, וזאת השאיפה של המועדון. מאבק אליפות? הוא לא יימדד בזה, אבל זה לא יזיק לו אם יהיה שם".

הדרך למאבק האליפות עוברת במשחק הכי חשוב בעידן איוניר, מול קרית שמונה. ניצחון שם, ואת הפרטים הקטנים האלו יותר אנשים יראו. הפסד – וכולם יחזרו לצפות לשינוי מעידן נמני. אחרי עכו, איוניר אמר לאנשים במועדון שהוא מצא את ההרכב איתו הוא רוצה לרוץ, כשהוא מבין כמה משמעותי המשחק בקרית שמונה. גם מהראן ראדי, ששיחק עם עכו פעמיים העונה מול מכבי, מזהה שינוי: "מכבי של המשחק האחרון נגדנו הייתה מכבי אחרת לגמרי. הם לוחצים, שוטפים, נמצאים בכל מקום - קבוצה חרוצה, קבוצה אחרת ממה ששיחקנו נגדה בסיבוב הראשון. לא האמנו שהצלחנו להוציא את הנקודה הזאת, כי הם היו יותר קרובים לכבוש. הם משחקים ברמה של הפועל תל אביב וחיפה ויכולים להתמודד על האליפות".

"יש תחושה שאם מוטי יישאר תהיה מהפכה"

באחד מאימוני מכבי בשבוע האחרון עלו השחקנים למגרש, ואחד מאנשי הצוות המקצועי חיפש את המאמן ושאל "איפה מוטי?". מספר ותיקים שהיו ליד החלו להתבדח בציניות ביניהם ואמרו: "הלך לראות את ילדים א', רוצה לעלות משם מגן שמאלי ובלם".

זו אחת הבעיות של איוניר: הוא נאלץ להתמודד עם שחקנים עם הרבה כוח, כאשר לו יש חוזה לארבעה חודשים בלבד. העובדה שבחר להתעמת איתם ועם הרגליהם, היא לא פשוטה בכלל. בינתיים – הוא לא איבד את חדר ההלבשה. אחד מאותם שחקנים "מנוסים" אמר בעניין: "אני יודע שאני צריך לתת יותר ושווה יותר וזכותו של מוטי למצוא פתרונות אחרים אם אני לא עושה את זה. הבעיה היא עם מי שאין לו ביקורת עצמית, וזה גם משהו שמוטי כמאמן צריך להתמודד איתו כי זה לא משהו שעובר ליד. מוטי אמיתי וקל מאוד לזהות מה הוא חושב על כל שחקן ושחקן. יש כאן אגו, מחשבות על העתיד ותחושה שאם מוטי יישאר אז תהיה כאן מהפכה והרבה מאוד לא יהיו רצויים. כל אחד לוקח את המסר הזה אחרת".

אוחנה מאוד מעריך מאמן שחותם לארבעה חודשים ועושה זאת: "אני לא יכול להגיד שהייתי מקבל את אותה החלטה. מהרגע שהוא לקח אותה הוא מתמודד בכל החזיתות בצורה מרשימה. גם אם התגובות לתקשורת לא היו צריכות להיאמר, הן לא משפיעות על התפקוד שלו ועל התוצאות שלו, וזה מה שבאמת נספר. איוניר ראוי להמשיך במכבי, גם כי לא מחכים בחוץ קאפלו או מוריניו. אנשים כאן מסתכלים על תדמית ולא על מאמן. אפשר לבדוק בכמה קבוצות אלי גוטמן לא סיים קדנציה לפני שהגיע להפועל תל אביב ולהבין הכל".

איך זה ייגמר מבחינת איוניר? שוב, מה שדי ברור הוא שהיצמדות למאבק האליפות תעזור לו לקבל את המושכות גם בעונה הבאה. במכבי אומרים כי "אף אחד לא יודע בוודאות שגולדהאר ישקיע וכמה, וצריך לחכות ולראות לגבי כל הנושאים. מוטי עושה את הדברים נכון ואם גולדהאר יהנה מהכדורגל של מכבי וירגיש אותו כמו במשחק האחרון, אז אין שום סיבה שהוא לא ימשיך לאמן את הקבוצה בשנה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully