וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן בבית"ר: "אפשר להבין למה שונאים את הפועל"

8.3.2011 / 10:24

לאחר הניצחון, בירושלים שמחו לאיד: "הם תמיד היו שחצנים ויהירים, איך לאבוקסיס אין בושה?". הקבוצה ורוני לוי יועמדו לדין

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

צריך היה לראות את חדר ההלבשה של בית"ר ירושלים בסיום המשחק (0:1 על הפועל תל אביב) אמש (שני) כדי להבין כמה לחץ השתחרר ועד כמה חיכו השחקנים ליום בו יוכלו לחגוג. הרבה דברים התחברו – ניצחון ליגה ראשון של רוני לוי בטדי, יצירת מרחק מהתחתית והחזרת החיוך לפני האוהדים, שרק משחק מול הפועל יכול לעשות, או כמו שאמר קובי מויאל בחדר הלבשה: "כיף לחגוג ככה. למה אנחנו לא חוגגים ככה כל משחק?"

מויאל היה נרגש מאוד אך שמר את רגליו על הקרקע, ואמר: "ידענו שניתן הכל על המגרש בשביל הקהל כי אסור היה לאכזב אותו בפעם השנייה נגד הפועל, ואני שמח שהחזרנו לו. המשחק מול הפועל רמת גן זה מוקש וצריך להתכונן אליו כבר מהיום כי מול הגדולות אף פעם אין לנו בעיות ואנחנו באים עם ביטחון ובלי לחץ".

על שמחת הניצחון העיבה הידיעה כי הקבוצה ומאמנה רוני לוי יועמדו לדין מחר (רביעי, 16:00). תובע ההתאחדות לכדורגל, שלום אבן עזרא, החליט להעמיד את בית"ר ירושלים לדין משמעתי בגין קריאות גזעניות והתרפצות לשדה המשחק. כמו כן, המאמן רוני לוי יועמד לגין בגין התנהגות בלתי הולמת.

שחקני בית"ר ירושלים חוגגים. ברני ארדוב
לא אכזבו את הקהל. שחקני בית"ר ירושלים חוגגים/ברני ארדוב

מי שקיבל מחמאות רבות היה שי חדד שחיכה זמן רב ולקח את ההזדמנות בשתי ידיו. חדד היה נרגש כמו אחרון האוהדים, ואמר: "אני לא יודע אם אפשר להסביר את ההרגשה במילים. לנצח את הפועל תל אביב בטדי עם הקהל שלנו אחרי מה שהיה כאן בשנה שעברה ועם הביטחון שהם באו, זו הרגשה מדהימה. הכי חשוב שהחזרנו את הקהל ליציעים, אנחנו מקווים לראות אותו עד סוף העונה כי הוא היתרון הכי גדול שלנו. אם לא תהיה לזו המשכיות מול הפועל רמת גן, אז השמחה הזאת לא שווה כלום".

ואם הצעירים דיברו בהתלהבות של כאלה שרק ירדו מהיציע בשנים האחרונות, תומר בן יוסף שחרר אנחת רווחה גדולה. "ראינו קלטות של הפועל, היא קבוצה חזקה והיה לי קשה לראות אותנו מנצחים. ידעתי שיהיה להם קשה לייצר מצבים נגדנו כי לחצנו אותם, הכי חשוב שהחזרנו לאוהדים שלנו את הכבוד והחיוך לפנים. אני מאמין שנצא מהתחתית ונעשה סוף לתקופה הזאת. המשחק מול רמת גן הוא מבחן גדול להמשך הדרך ולהוכחה שאנחנו יכולים לשמור על יציבות".

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"היתרון הכי גדול של בית"ר". הקהל שלה/ברני ארדוב

מעבר לתגובות הרשמיות, שחקנים בבית"ר לא אהבו לשמוע את דבריהם של אנשי הפועל תל אביב לפני ואחרי המשחק, הן לגבי בית"ר והן לגבי ההצתה בבית וגן. "הפועל תמיד היו שחצנים ויהירים. היה צריך לשמוע אותם אחרי המשחק כדי להבין למה כולם שונאים אותם", אמר שחקן בקבוצה. "לפני המשחק השחקנים שלהם זלזלו ואמרו שאין לנו מה למכור חוץ ממוטיבציה, קנדה כבר דיבר על חגיגות בטדי - וככה הם נראו על המגרש.

"לאבוקסיס אין בושה להגיד 'הם סגרו עם 10 שחקנים, בחיים לא ראיתי את בית"ר ככה', ורמוט אמר 'הם גנבו גול', פשוט בושה", אמר שחקן אחר בבית"ר. "אולי שיחקנו מבוקר אבל לחצנו והם לא היו במשחק. שילמדו מטוטו תמוז שאחרי כל מה שעבר מהקהל פרגן ואמר לנו: 'הייתם יותר טובים, אני שמח בשבילכם'. גם את ההצתה בבית וגן, ההנהלה החוכמולגית שלהם הפילה על אוהדי בית"ר והם קיבלו תשובה מהם ביציע. אחרי זה הם מתפלאים למה כולם רוצים להרוס להם, אם הצלחנו בכך זו שמחה כפולה".

יוסי אבוקסיס עוזר מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
יעד להתקפה של שחקני בית"ר יוסי אבוקסי/ברני ארדוב

בבית"ר ציינו בסיום כי הגורם המשמעותי ביותר בניצחון היה ההכנה המנטאלית של רוני לוי, שניתק את הקבוצה ממה שקורה סביב והתרכז בקטע המקצועי. "רוני גרם לנו להבין שהכל תלוי בנו", אמר שחקן בקבוצה. "כל השבוע התעסקנו באיך לעמוד, איך לא לאבד כדורים, איך לצאת קדימה וליצור יתרון על היריב. הוא התייחס להפועל רק באסיפה האחרונה כפי שהוא מתייחס להפועל פתח תקוה או כל קבוצה אחרת. כולנו מרגישים את השיפור ומתישהו זה היה צריך לבוא לידי ביטוי על המגרש. גם ניצחון על הפועל, גם הקהל בטירוף - חג בירושלים".

בבית"ר היו מאוד מרוצים ממכירתם של 8,700 כרטיסים. אגב, היום צפויה המשטרה לדרוש את הארכת מעצרו של אוהד הפועל תל אביב שנצער אתמול כחשוד בהצתה בבית וגן. לאחר שיתברר מי מעורב באירוע, בבית"ר לא מתכוונים לתבוע אותם בגין הנזקים שגרמו למועדון. בארגון לה פמיליה לא נרגעו מההצתה למרות הניצחון ואמרו בסיום: "עכשיו אנחנו שמחים, אך נקמה בוא תבוא. אף אחד לא יפגע בכבוד שלנו, ינסה לשרוף את הבית שלנו וייצא נקי - נגיב בזמן ובמקום הנכון".

מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי לצד עוזרו דוד אמסלם. ברני ארדוב
ציון לשבח. רוני לוי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully