וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי ת"א ניצחה 2:4 את הפועל אשקלון

הדרומיים הצליחו לחזור מ-2:0, אך ספגו פעמיים תוך תשע דקות. צמד לעטר, מדוניאנין וקולאוטי השלימו, גואטה וגאוו איזנו זמנית

רק כאב קטן וזה חלף? עדיין קשה קצת לקבוע, אבל מכבי תל אביב הצליחה להתאושש בצורה חלקה מההפסד המביך בבית להפועל חיפה בשבוע שעבר וניצחה הערב (שבת) 2:4 את הפועל אשקלון במשחק שפתח את המחזור ה-24. הצהובים נותרו כמובן במקום השלישי בליגה עם 48 נקודות, ארבע פחות מהפועל תל אביב ושש פחות ממכבי חיפה המוליכה, ערב לפני משחק העונה. לעומתם, הקבוצה של עזורי נותרה בינתיים במקום ה-14 בליגה עם 20 נקודות, שתיים בלבד יותר מבני סכנין שמתחת לקו האדום. בכל מקרה נראה שעם ההגנה של האשקלונים אין לקבוצה הרבה סיכוי להימלט מהקו האדום או ממשחקי הפלייאוף העונה.

אלירן עטר (1) ורוברטו קולאוטי (14) פתחו היטב לאורחים עם 0:2 מהיר, שניר גואטה (27) ואריק גאוו (66) השוו זמנית לאשקלונים והלחיצו את הצהובים, אבל צמד מהיר של האריס מדונאינין (68) ועטר (75) הבטיח ניצחון למכבי.

רוברטו קולאוטי שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
חזר להרכב, כבש, בישל ומכבי יצאה עם שלוש נקודות. קולאוטי/קובי אליהו

הצהובים לא הציגו את הכדורגל הכי טוב בעולם, אך ידעו לנצל בצורה טובה את החולשה של הגנת המארחת ולעקוץ בדיוק מתי שצריך. בנוסף, מכבי הוכיחה אופי כשהצליחה להתאושש מהר מספיגת 2:2 ולכבוש פעמיים תוך תשע דקות בלבד. מוטי איוניר אמר שהציפיות ממכבי הן גבוהות מדי ושמצפים מהם לשחק כמו ברצלונה. הצהובים ממש לא נראו כמו הקבוצה של פפ גווארדיולה היום, כשגם המערך ההתקפי איתו עלה המאמן (רנגלוב, בוזגלו, מדוניאנין, עטר וקולאוטי) השתנה מהר מאוד, כשאת מקומם של שניים משחקני ההתקפה תפסו קשרים אחוריים.

על פי שני השערים המהירים אפשר היה לחשוב שמכבי תל אביב פתחה את המשחק בטירוף, אלא שיותר נכון יהיה להגיד שהיא פשוט ניצלה את חולשת ההגנה של הפועל אשקלון. הצהובים, שהגיעו מעט לחוצים לאחר שבשבוע שעבר ספגו הפסד ליגה ראשון בעידן איוניר, הצליחו להירגע עם הצמד הקל. אלא שאולי הרגיעה שלהם הייתה מוגזמת מדי. מכבי נתנה לקבוצה המקומית להשתלט על מרכז המגרש ולהכתיב את הקצב, ובעקבות כך היא גם מצאה את השער המצמק והאדיר של שניר גואטה.

אשקלון המשיכה להיראות טוב יותר, למרות שמאמן מכבי ניסה לייצר שליטה במרכז השדה על ידי החלפתו של דימיטאר רנגלוב בגיז'רמו ישראלביץ' והכנסתו של גל אלברמן במקום רוברטו קולאוטי. אלא שבדקה ה-66 אשקלון מצאה את השוויון משער של גאוו. הקבוצה המקומית לא גילתה שום משמעת טקטית וספגה פעמיים תוך תשע דקות בלבד כשההגנה שלה נראית פשוט אומללה.

מהלך המשחק

דקה 1: גול! עטר הכניס לרנגלוב, שהעביר לקולאוטי, שמסר מאחורי הגב לעטר, שנותר לבד מול אהורלו ובעט פנימה. 0:1 מהיר במיוחד למכבי תל אביב.

דקה 9: עבאס בעט כדור חופשי מפתיע, שפגש את הרשת החיצונית.

דקה 14: גול! מדוניאנין הוציא כדור חופשי מהיר לבוזגלו, שיישר למרכז, שם המתין קולאוטי חופשי לחלוטין ודחק פנימה. ההגנה של אשקלון נראית אומללה. 0:2 למכבי תל אביב.

דקה 27: גול! גזל העביר לגואטה, שהתקדם מעט ובעט מ-22 מטר טיל לחיבורים. 1:2 למכבי תל אביב.

דקה 59: טובול הגביה ליברויאן, שלא הצליח להשתלט על הכדור, שהגיע לגאוו, אך הוא איבד.

דקה 66: גול! טובול הגביה נפלא לרחבה, שם חיכה גאוו שנגח פנימה. 2:2 בין הפועל אשקלון למכבי תל אביב.

דקה 68: גול! מתפרצת של מכבי תל אביב נגמרה במסירה של בוזגלו למדוניאנין, שבעט עם רגל שמאל לפינה הקרובה. 2:3 למכבי תל אביב.

דקה 75: גול! מדוניאנין קיבל מסירת עומק מול האין הגנה של אשקלון ויישר לעטר, שהמתין במרכז ודחק בקלות פנימה. 2:4 למכבי תל אביב.

הפועל אשקלון: סטיבן אהורלו, שי פטלק (אושרי גיטא, 64), דרקו לובריץ', סואד פילקוביץ' (יניב אלול, 78), אדיר טובול, רביד גזל, אמייה טגה, שניר גואטה, מחמוד עבאס (דניאל היידמן, 78), אריק גאוו, איליה יברויאן (הורחק, 82).

מכבי תל אביב: לירן שטראובר, אלירן ג'ורג', סאבו פאביצ'ביץ', אבי סטרול, יואב זיו, ריף פרץ (יובל אבידור, 84), האריס מדוניאנין, מאור בוזגלו, אלירן עטר, דימיטאר רנגלוב (גיז'רמו ישראלביץ', 33), רוברטו קולאוטי (גל אלברמן, 63).

שחקן מכבי תל אביב ריף פרץ חוגג עם חבריו. קובי אליהו
גם פרץ הצטרף לחוגגים/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully