וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניסיון האחרון להציל את עידן טל

22.1.2011 / 7:23

הוא לא בלט בקבוצת המיליונרים ולא הוביל את הצעירים בחורבן אחר כך. אבל אם יש סיכוי שעידן טל יעשה עדיין משהו בבית"ר, קוראים לו רוני לוי

באחד מאימוני בית"ר העונה התעצבן עידן טל על כך שלא היו לו אופציות מסירה. "למה לא עושים כאן תנועה בלי כדור? אין למי למסור", צעק. אורי מלמיליאן הרגיש באותה תקופה חוסר שליטה וההתבטאות הזאת הקפיצה אותו. "עוף מהאימון. עוף מהאימון", צעק בחזרה המאמן. טל נראה המום מהעונש המהיר וירה שוב: "מה כבר עשיתי? על מה אתה מעיף אותי?". מלמיליאן התעצבן והגיב: "עוף מהאימון ואל תענה לי". טל לא ירד לחדר ההלבשה, אלא ישב בשולי המגרש ובהמשך הוחזר לאימון, לאחר שיחה של מלמיליאן עם אנשי הצוות המקצועי, בה כנראה הבין כי פירש לא נכון את ההערה של הקשר.

אוהדי בית"ר ירושלים מניפים את קשר הקבוצה עידן טל. קובי אליהו
הרבה זמן עבר מאז שהקהל הירושלמי הניף אותו על כפיו. טל/קובי אליהו

אירועים כאלה קורים מדי פעם, אבל בבית"ר של העונה הם גם סימלו את חוסר הגיבוי של המאמן היוצא כלפי השחקנים הוותיקים שלו, עליהם בנה מאוד בקיץ. גרשון, בן יוסף , אלברז, פרננדז, טל וברוכיאן היו עמודי התווך בתכניות של מלמיליאן, אבל לא נשאר מזה כלום. עכשיו עידן טל פוגש סופסוף את המאמן שהוציא הכי הרבה מהקרירה שלו, המאמן היחיד שאיזן בין הפוטנציאל שלו ליכולת – רוני לוי. עד בואו של רוני לוי למכבי חיפה, עידן טל היה רק שם מבטיח של קשר מוכשר אך מבולבל. לוי מצא עבורו את הנוסחה שתשלב בין הרצון שלו להוביל למציאות בשטח, הנוסחה שגרמה לו לשחרר כדור הרבה יותר מהיר וליהנות ממערך שבו מרגיש כמו בורג יעיל מאוד. היום עידן טל בן 35 ולא בטוח שהגוף שלו מסוגל לשחזר את אותה יכולת, אבל אם יש מאמן שיכול עדיין להעיר אותו, זה רוני לוי. אחרי כניסתו לתפקיד, השחקן הראשון שנלקח לשיחה אישית היה טל. האם יש סיכוי לשינוי בגיל כזה?

"נראה שהוא רק רוצה לסיים יפה ולפרוש"

עידן טל הוא אחד השחקנים הכי יקרים בתולדות בית"ר ירושלים, אבל הגיל המבוגר שבו הוא נקנה כנראה הפריע לו להוביל את המועדון כמו שציפו ממנו. הוא מעולם לא הנהיג את הקבוצה גם כששיחק טוב ולא הצדיק את מה שתלו בו, אבל כשכולם הלכו עם גאידמק הוא נשאר. הגם שהיכולת לא השתפרה, לבית"ר לא נותרה ברירה אלא לבנות עליו – אולי יום אחד, מי יודע, הוא יחזור להציג את היכולת מימיו במכבי חיפה. היום מצבו הפיזי בטח לא השתפר, והקשר שבנה את עצמו בזכות השילוב בין פיזיות לטכניקה התבטא בקיץ בנושא: "אם הגוף יעשה את שלו ולא אוכל להמשיך לתפקד כמו שאני מצפה מעצמי, אפרוש".

למרות הדברים האלו, חשוב לדייק: טל הוא עדיין בעל כושר גופני מאוד גבוה אבל בכל הקשור למהירות וטכניקה, נראה כי לשחקן ישנה ירידה משמעותית ביכולת. לא מעט שחקנים, אנשים במועדון ואוהדים חושבים שטל "עשה את שלו בבית"ר", אך האמת היא שבכל הקשור לקטע הפיזי הדברים רחוקים מלהיות נכונים. זו לא הסיבה בגינה טל לא הפך לעוגן שבית"ר חיפשה. טל שייך את זה לא מעט למאמנים הלא טקטיים שעבדו איתו בטדי, שם כנראה איבד את השמחה ואת הכיוון. אחד מאנשי הצוות המקצועי היוצא של המועדון אמר על טל: "בתחילת העונה אורי נתן לו את כל הגב שבעולם והוא גם היה מצוין במחנה האימונים וגם באימונים כשהתחילה הליגה, אבל זה לא בא לידי ביטוי במשחקים. יכול להיות שזה בגלל שהקבוצה כולה הייתה חלשה, אבל גם עידן וגם פרננדז לא הצליחו להוביל בתחילת העונה כמו שציפו מהם להיות המנוע באמצע. אחרי זה כבר קרו הרבה דברים שלא קשורים לכדורגל וכבר לא היה איכפת לו אם הוא ישחק או לא".

הדברים הללו ממחישים אולי יותר מכל את הסיטואציה של טל העונה בבית"ר. עצם העובדה שראו בו ובפרננדז כמנוע של הקבוצה, אומרת הרבה אודות מה שמלמיליאן ראה בקיץ ורצה לרוץ איתו בסתיו ובחורף. איך פתאום אחרי חצי שנה מדברים על גוף שבוגד ושחקן שלא יכול להיות משמעותי ברמה של ליגת העל הבינונית? כמו שניר קלינגר תמיד אומר: הכל מנטאלי. בית"ר החלה להידרדר והביקורות סביב הקבוצה גברו. במחזור השמיני טל הודח מההרכב יחד עם אבירם ברוכיאן והקבוצה הובסה באשדוד 3:0. שבוע לאחר מכן טל חזר להרכב נגד הפועל פתח תקוה, באותו משחק שפתח את אירועי "השביתה האיטלקית", כאשר טל זכור כזה שקם מהספסל בסביבות הדקה ה-80 והחל לגעור בדריו פרננדז על כך שלדעתו אינו מתאמץ מספיק. מכאן הכל יצא החוצה - במועדון החליטו על רשימת מודחים וכל הרפש סביב השחקנים שהוגדו בעייתיים במועדון החל לזלוג מחדר ההלבשה. מרגע שנודע לטל שהוא נמצא באחת מרשימות המודחים, הוא הפך עצבני ופגוע, וכמה שלא היה מפוקס לפני כן, הסיפור רק החמיר את המצב.

לא מעט שחקנים בקבוצה לא אהבו את התנהגותו של טל וחשו לעתים כי הוא מתנשא ולא מכבד אותם, ובו בזמן כבוי ושחוק. שחקן בקבוצה מתאר זאת מצוין: "פעם היו פה כעסים עליו, אבל בחודשים האחרונים אפשר היה אפילו קצת לרחם עליו. הוא עבר פה הרבה ופתאום ניסה להתקרב לשחקנים, שואל לשלומם ואם הוא יכול לעזור - משהו מוזר עבר עליו בחודשים האלה. נראה היה שהוא רק רוצה לסיים יפה ולפרוש".

"אפשר לחשוב שיש שם את צ'אבי ואנייסטה"

רוני לוי לא יוכל כבר להוציא מעידן טל את מה שחלמו שיעשה כאשר חתמו איתו על החוזה הענק שלו, אבל גם אם יקבל ממנו 50 אחוז ממה שקיבל במכבי חיפה, הרווח של בית"ר יהיה עצום. אחד הדברים היציבים ביותר בבית"ר של העונה הנוכחית, אלו הם המשחקונים בהם טל ודריו פרננדז היו מעבירים יחד עם ההרכב השני. מעבר לתוצאה, ההרכב הזה היה בדרך כלל יותר דומיננטי ושלט במשחקונים הפנימיים ללא עוררין, מה שהוציא את מלמיליאן מדעתו לא מעט פעמים. בעוד אבירם ברוכיאן לא מצליח להוביל את הקישור ועדיין מתמודד עם הפציעה וחיזוק הברך, אין היום בקישור הבית"רי מישהו שיכול להוביל או להיות דומיננטי ברמת ניהול המשחק, בעיקר תחת לחץ. כשמחפשים אנשים בסביבת בית"ר שיסבירו זאת, נראה כי לכולם ישנו איזשהו אינטרס, חיובי או שלילי, בהקשר של טל. לכן פנינו לסרג' איילי, למרות שהיה שייך לחבורת הזרים שלא חיבבו במיוחד את הקשר.

איילי: "אני לא חושב שהייתה בעיה כזאת גדולה עם עידן טל אלא פשוט בעיה של כל הקבוצה. גם כשדיברו איתי תמיד אמרתי שהוא ופרננדז הכי איכותיים בקבוצה ואחרי שדריו עזב, הוא היום הקשר הכי איכותי בבית"ר. הבעיה שלו היא שהוא הרבה זמן עצוב. הוא עם הראש למטה. הוא התחיל את העונה שמח ואנרגטי והיום הוא כבר הפסיק לחייך. הוא אפילו הפסיק להתעצבן באימונים ולעשות את התנועות הבכייניות עם הידיים. מאז הבלאגן שהיה עם רשימות השחקנים שמועמדים לעזוב, כמעט כל מי שהיה ברשימה רצה לעזוב. אני חושב שהיינו ההרכב השני הכי טוב בארץ וכמעט תמיד ניצחנו את ההרכב הראשון וזה צריך לומר משהו, לא? איך בבית"ר מרשים לעצמם לוותר על שחקנים כמו עידן, פרננדז ואלברז? אפשר לחשוב שיש שם את צ'אבי ואינייסטה".

רוני לוי, בין אינספור הבעיות שמצפות לו, אמור לפתור גם את הסוגיה הזו. כבר מול באר שבע הוא אמור לתת את המפתחות של הקישור לעידן טל, במה שנראה כמו הסיכוי האחרון להוציא מהקשר משהו. יצליח? בית"ר תרוויח. לא יצליח? טל עשוי בהחלט לפרוש. הניסיון האחרון לסגור את הקריירה בקלאסה מתחיל מול באר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully