וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "גאווה גדולה, לצד אכזבה קטנה"

מאמן הפועל ת"א היה ברגשות מעורבים אחרי ה-2:2 בליון, זהבי: ”אני מאושר וגאה”. שכטר פרק את הכתף ופונה לבי"ח

הפועל תל אביב חתמה הערב (שלישי) את קמפיין ליגת האלופות הראשון בתולדותיה בצורה מעוררת כבוד. האדומים של אלי גוטמן נפרדו בתיקו 2:2 מול ליון בסטאד דה ז'רלאן, במסגרת המחזור השישי של בית ב'. אולי התיקו מעורר כבוד, אבל הפועל הייתה קרובה לנצח וספגה שער שוויון דרמטי במיוחד בדקה ה-88 מרגליו של לקאזט. משמעותו השער היה סיום העונה האירופית של הקבוצה, בעוד ניצחון היה שולח את האדומים לשלב 32 האחרונות בליגה האירופית, אך גם זה מתגמד לעומת המספרת האדירה שכבש ערן זהבי בדקה ה-70, אחד השערים היפים שנראו העונה בליגת האלופות.

למרות החיוכים הרבים, קיים בהפועל תל אביב חשש ממצבו של איתי שכטר, חלוץ הקבוצה, שפרק את הכתף במהלך המשחק. בדקה ה-22 שכטר נפל לא טוב על הכתף, והחל להיאנק מכאבים. כמה דקות לאחר מכן הוחלף שכטר על ידי בן שהר, והצוות הרפואי של הפועל, בעזרת מספר רופאים מקומיים, ניסו להחזיר את הכתף למקומה, אך לא הצליחו. לאחר מכן נסע שכטר עם אביו ועם מעסה הקבוצה לבית חולים מקומי בליון לטיפול בכתפו, ובקבוצה ימשיכו לעקוב בחשש אחר מצבו, בתקווה שלא ייאלץ לעבור ניתוח שישביתו לתקופה ארוכה. מצבו יתברר רק כאשר תשוב הקבוצה ארצה, אך כבר עתה ברור שלא ישחק מול בני יהודה.

מיראלם פיאניץ' שחקן ליון (ימין) מול גילי ורמוט שחקן הפועל תל אביב. Laurent Cipriani, AP
שוב הראו עד כמה הם נחושים וחזקים מנטלית. האדומים נאבקים בצרפת/AP, Laurent Cipriani

זהבי: "לא תכננתי לכבוש כך"

אלי גוטמן, מאמן הפועל תל אביב, הגיע לעמדת הראיונות נרגש בסיום, ואמר: "אנחנו היינו רחוקים כפסע מסנסציה. אין מה לעשות, זה הכדורגל. אני גאה בבחורים שלי. הרבה קבוצות גדולות השאירו פה נקודות והתרסקו, ואני חושב שאם הקבוצה הזאת הגיעה לחצי גמר ליגת האלופות בשנה שעברה והפסידה לבאיירן מינכן, זה אומר הכל. ליון היא הקבוצה הכי טובה בבית, אבל הפועל תל אביב ממשחק למשחק השתפרה. אם אתה נכנס לחדר ההלבשה, אתה רואה פרצופים של שחקנים מאוכזבים מזה שלא הצלחנו להחזיק את ה-1:2 הזה, כי אחרת הכל היה נראה אחרת. איתי פרק את הכתף. שכטר הוא כוח בשבילנו, אבל הוא עובר תקופה רעה.

"וינסנט אניימה היה משכמו ומעלה, אבל אני מציין את כל השחקנים. הם בחורים רציניים ומקצוענים. הם באו לגוב האריות של אירופה וידעו לעשות הגנה בצורה טובה. ידענו לצאת למתפרצות והבקענו את אחד השערים שיתחרה על שער העונה בצ'מפיונס. אנחנו גאים בעצמנו. זו גאווה גדולה לצד אכזבה קטנה".

כובש השער המדהים במספרת, ערן זהבי, אמר: "אני מאושר מאוד מהשער שכבשתי, אבל חבל כי היינו רחוקים שתי דקות מעלייה לליגה האירופית. אף אחד לא האמין, אבל האמנו בעצמנו. שיחקנו כמו שאלי ביקש. הייתה דרך ותוכנית משחק, וחבל. אם אנחנו יוצאים עם תחושת פספוס מול ליון, אז אני שמח וגאה".

לאחר מכן זהבי סיפר על המספרת הנפלאה: "הכדור עבר מעליי, חשבתי לעשות מספרת והכדור התלבש לי יפה מאוד. זה לא משהו שמתכננים או עובדים עליו ואני פשוט מאושר. חבל על איתי ואני מקווה מאוד בשבילו שזה לא חמור כמו שחושבים. הוא עובר השנה הרבה פציעות וחבל. מגיע לו להיות ברמות הגבוהות ואנחנו מקווים שהוא יחלים כמה שיותר מהר".

כובש השער הראשון, בן שהר, הוסיף: "אני שמח מאוד לחזור לכבוש שוב. ידעתי שזה יגיע, אבל הפרצופים של השחקנים הם לא הכי שמחים. אנחנו יוצאים מאוכזבים מ-2:2 נגד ליון וזה מראה כמה אופי היה לנו וכמה רצינו לנצח את המשחק. היינו יכולים לעלות, אבל זה כדורגל. אני גאה במה שעשינו היום. כל הקבוצה עבדה קשה.

"היו לי באופן אישי כמה הזדמנויות להבקיע", המשיך שהר, "יש המון אנשים שאוהבים לבקר ולדבר הרבה, אבל אני מנסה להתנתק ולהוכיח על המגרש. זה מה שאני מקווה לעשות בכל משחק. אני שלם עם החזרה שלי. המטרה הייתה לעזור להפועל ולעזור לעצמי. ידעתי שאני לא נמדד בתקופה של כמה חודשים אלא בתקופה של שנה. עזרתי לעלות לליגת האלופות ועכשיו אני מקווה לעשות את זה בליגה. זה לא קל אחרי ארבע שנים להגיע לליגה הישראלית, זה די שונה ואני מנסה לעשות את השינוי הזה".

אחד מבעלי הפועל תל אביב אלי טביב, נשמע נרגש במיוחד: "זו אכזבה גדולה, אבל אני גאה בשחקנים שנתנו תצוגת כדורגל טובה, שערים יפים. זה נותן לי טעם של עוד. השער של זהבי נתן לי הרגשה נפלאה, כמעט ניצחנו בליון ואני חושב שהפועל תל אביב מקדמת את הכדורגל הישראלי. הפועל תל אביב נתנה הרבה כבוד לכדורגל הישראלי, קשה להסתפק בזה, אבל אני גאה.

אני לא חושב על פרידה מאניימה, אני מאמין שהוא יישאר עד סוף העונה. אנחנו גאים ורק לאחר מכן מאוכזבים. מחר בבוקר כשנתעורר, נחשוב על זה שלקחנו חמש נקודות. היינו קרובים להמשיך ויכולנו אפילו לעלות שלב, אבל זה עניין של ניסיון ויש לנו שחקנים צעירים, אבל יש עתיד גדול למועדון".

פואל: "מבחינה הגנתית, היינו חשופים"

מאמן ליון, קלוד פואל, סירב להתרגש מהתיקו נגד האדומים, ואמר בסיום: "אני מאוכזב אבל בסופו של יום אין שום השלכות לתוצאה הזו. אנחנו פשוט צריכים להתמקד במשחק הבא שלנו בליגה נגד טולוז". פואל שיבח את יכולתו של אניימה, ואמר: "אתה תמיד נמצא תחת חסדי היריבות כשאתה לא מנצל מצבים. שיחקנו נגד שוער טוב מאוד, אבל הייתה חסרה לנו ספונטניות ואגרסיביות לפני השוער".

עוד הוסיף פואל על המשחק של קבוצתו: "לצערי ספגנו את שער השוויון. מבחינה הגנתית, היינו חשופים. כשאתה לא כובש זה חשוב להבטיח שהיריב שלך לא יפיק תועלת מההגנה שלך. החוסר במודעות זה מה שמצער פה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully