וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוקסיס: "גוטמן עשה היום בית ספר לטקטיקה"

עוזר מאמן הפועל ת"א החמיא למורו לאחר ה-0:2 על מכבי חיפה. יעקב שחר זעם בחדר ההלבשה: "כשלא בועטים, לא מנצחים"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הפועל תל אביב גילתה הערב (שני) אופי ענק, הרבה לב ורוח לחימה שסידרו לה ניצחון חוץ יוקרתי, 0:2 על מכבי חיפה בקרית אליעזר, שהעלה אותה למקום השני בליגה עם 19 נקודות. לקבוצה של אלי גוטמן זהו ניצחון הליגה החמישי ברציפות, שמעלה אותה למקום השני עם מספר נקודות זהה לזו של היריבה העירונית, מכבי תל אביב. בצד הירוק בהחלט יכולים להיות מאוכזבים לאחר משחק מצוין, חוסר חדות של החלוצים והצגה ענקית של וינסנט אניימה.

ורמוט: "אחרי האדום, היינו חותמים על 0:0"

מאמן האדומים אלי גוטמן החמיא לשחקניו בסיום: "האמנו שאפשר לעשות את זה גם ב-10 שחקנים. במחצית, ישבנו דיברנו ונתתי לשחקנים דוגמאות מהעולם. אם אתה מחויב טקטית, אתה יכול לנצח משחק כזה גם בנחיתות מספרית. אמרתי שככל שהזמן יעבור חיפה תשלח יותר שחקנים קדימה ונוכל לצאת למתפרצות ולהשיג את הניצחון. אני שמח שזה מה שקרה.

"יש לנו סגל טוב, כל הכבוד לשחקנים. אניימה נתן הצגה, באדיר עם משחק גדול על רגל אחת, גם פרנסמן ובן דיין היו מצוינים. שיחקנו חכם, נכון, לא ביזבזנו כוחות במקומות שלא היינו צריכים וזה מה שנתן לנו את הניצחון".

על אניימה אמר גוטמן: "כל הזמן יש דיבורים על השחקנים שהולכים, בסופו של דבר הם פה. כך אני רואה את זה לפחות עד מאי"

וינסנט אניימה, שהיה המצטיין במשחק, אמר: "מה אני יכול להגיד? אני רוצה להודות לאלוהים. לא האמנתי שזה ייגמר ככה. חיפה שיחקה טוב מאוד ולחצה אבל האוהדים שלנו היו ענקיים, ונתנו לנו הרבה תמיכה. לא ידענו שנצליח להחזיק מעמד עד הסוף". השוער נשאל בסיום האם יישאר בארץ גם בעונה הבאה, ואמר: "אני לא רוצה לדבר על סוף העונה. יש לי סעיפים בחוזה שלי ואת המשפחה שלי להתייעץ איתה. מה שיקרה יקרה".

עוזר מאמן האדומים, יוסי אבוקסיס, הסביר את ההחלטה להוציא את סלים טועמה ולא את בן סהר אחרי ההרחקה של דני בונדר: "סלים לא נכנס טוב למשחק וחשבנו שסהר עם המהירות יוכל לצאת קדימה. ידענו שלא נוכל להישאר מאחור כל הזמן. משחק ההגנה שלנו היה טוב, כולם לחמו בשביל הקבוצה. אחרי ההרחקה, כל אחד נתן מעצמו עוד יותר".

אבוקסיס הגן על צורת המשחק ההגנתית של קבוצתו: "לא בושה לשחק לפי המצב של הקבוצה. אלי גוטמן עשה בית ספר לטקטיקה. יש קבוצות שחושבות שעם 10 שחקנים אפשר לשחק אותו דבר. אנחנו ירדנו אחורה עם כל השחקנים, צופפנו ברחבת ה-16 וזה מה שניצח את המשחק".

על שי אבוטבול, כובש השער הראשון, אמר אבוקסיס: "נכון שכבר חשבנו שהוא צריך לשחק במקום אחר כי הוא היה חלוד. כדורגל זה עניין של מזל, רוקי נפצע ואבוטבול קיבל את הדקות שלו. אני שמח שהוא חוזר לכושר הזה כי לפני הפציעה הוא היה אחד הקשרי האחוריים הטובים בארץ. מגיע לו יותר מכולם השער שהוא כבש". לקראת המשחק בשבוע הבא מול בית"ר אמר אבוקסיס: "אם נבוא מוכנים ונשחק את המשחק שלנו, יהיה בסדר. אם נבוא שאננים, נקבל בראש".

גילי ורמוט הוסיף: "יצאנו ווינרים גדולים. זה בטוח לא היה משחק יפה לעין, אבל אפקטיבי. אפילו אלי התבאס בגול שלי, הוא רצה 0:1. הייתה לנו משימה הרבה יותר קשה היום. חא מספיק שהמשחק בחיפה קשה, ב-10 שחקנים זה היה יותר קשה. ירדנו למחצית ואמרנו שאם נעמוד טוב בהגנה, נגיע למצבים שלנו ונוכל לעקוץ וכך היה. אנחנו באים לנצח בכל משחק, גם בבית וגם בחוץ. תמיד הולך פה קשה כי חיפה קבוצה טובה. אנחנו קבוצה התקפית שאוהבת לתקוף, אבל כל השחקנים הוכיחו שכשצריך הם יודעים לעשות הגנה. כשקיבלנו את האדום היינו חותמים גם על 0:0". על אניימה אמר הקשר: "תמיד בקרית אליעזר הולך לו. הוא סוגר את השער. הוא היה במיטבו והנקודות מגיעות לו". על השער שכבש: "מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב לשחק על בטוח. קיבלתי כדור והייתי עייף אז לא רציתי לבעוט מרחוק".

דוידוביץ': "נפסל לנו שער חוקי"

זעם רב שרר בסיום בחדר ההלבשה של מכבי חיפה. מי שנראה כעוס במיוחד היה הקפטן יניב קטן, שהיה מאוד נחוש לנצח את המשחק. קטן אמר לשחקנים: "אנחנו פראיירים. הם גנבו את הניצחון. פעם ראשונה השנה שמגיע לנו לנצח ואנחנו לא מנצחים". שחקני הקבוצה הסכימו עם דבריו ואחד מהם אמר: "במחצית השנייה שיחקנו 11 נגד שוער".

אחרי קטן גם הנשיא יעקב שחר נכנס לחדר ההלבשה. שחר הסתכל על השחקנים ואמר להם: "ככה זה. אם לא בועטים, לא מנצחים".

המאמן אלישע לוי ביקש לא להתראיין בשל העובדה שהוא צרוד. אחד שכן דיבר הוא ניר דוידוביץ', שחזר למגרש אחרי חמישה חודשים וחצי ונשמע ממורמר: "נפסל לנו שער חוקי ולצערי זה קורה כאן יותר מדי. המשחק היה בקצב טוב, הפועל ידועה במשחק ההגנה הטוב שלה וברגע שהם כובשים, זה נהיה יותר קשה. אניימה רשם הצלות יפות וגם אנחנו לא היינו מרוכזים ליד השער". השוער, ששב למגרשים לאחר כחצי שנה החמיא למחליפו: "צריך להחמיא לאמיר אדרי שיחד עם שאר השחקנים הביא את חיפה למקום הראשון עם עבודה נפלאה. יש תחרות ספורטיבית ואני שמח שהוא מתקדם. הכי חשוב שנצליח".

קפטן הירוקים יניב קטן הוסיף: "היה משחק לא רע, אבל כשמפסידים זה לא מנחם. כשהפועל מגיעה אלינו ואנחנו מפסידים זו אכזבה ענקית למרות שהיה לנו משחק טוב".

גוסטבו בוקולי אמר: "נכון שהפסדנו, אבל זה כדורגל וזה תמיד נראה ככה. כי בכדורגל אין דבר כזה שמגיע לך. מי שנותן גול מנצח. תכננו את המשחק ועשינו הכל נכון, אבל ספגנו בגלל שתי טעויות. אני לא חושב שההפסד הזה פוגע בנו. שיחקנו נגד קבוצה גדולה וידענו שיש אפשרות שנפסיד. נראינו טוב על המגרש, יותר מבשבועות האחרונים וזה מה שחשוב. הדרך עוד ארוכה, אבל היא נכונה". על ההופעה של אניימה אמר: "במונדיאל האחרון הוא נתן הצגות גדולות".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully