וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוך הבא למרכז: דימיטאר רנגלוב, חלוץ הרכש של מכבי תל אביב

4.9.2010 / 20:00

דימיטאר רנגלוב היה גדול על אנרגי קוטבוס, אבל נתקע בדורטמונד וסבל מפציעות רבות. עכשיו הוא מגיע למכבי תל אביב במטרה להבקיע שערים מעמדת החלוץ המרכזי, ולא רק להישבות בקסם החיים הטובים

בקיץ שעבר רכשה בורוסיה דורטמונד את כרטיסו של דימיטאר רנגלוב מאנרגי קוטבוס תמורת מיליון יורו. החלוץ הבולגרי, שלבש במהלך הקריירה את החולצה מספר 8 כששיחק בסלביה סופיה ובקוטבוס, ביקש את המספר האהוב גם אצל הצהובים-שחורים, אך נענה בשלילה מכיוון שנורי סאהין הטורקי ירש את המספר הנכסף ששימש את המנהל המקצועי מיכאל צורק בעבר. לאחר מספר חודשים רנגלוב, שנאלץ להסתפק במספר 11, שבר את כף רגלו והושבת למספר חודשים. בסביבתו היו מי שתלו זאת בהחלפת המספר. עכשיו החלוץ הבולגרי מגיע למכבי תל אביב, שם המספר 8 שייך בלעדית למנג'ר אבי נמני ונושא עימו חשיבות היסטורית. האם רנגלוב יתעקש לקחת את הסיכון?

דימיטאר רנגלוב שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
מתכוון לבקש את חולצה מספר 8? רנגלוב/קובי אליהו

מקור אנרגיה

דימיטאר רנגלוב נולד בסופיה ב-7 במארס 1983, וגדל במחלקת הנוער של סלביה סופיה. בגיל 17 עלה לבוגרים וערך את הופעת הבכורה במשחק ליגה מול ברואה. בסך הכל רשם החלוץ 127 הופעות במדי סלביה בין השנים 2000-2006 והבקיע 32 שערים, כשבשנה האחרונה אף שימש כקפטן. בקיץ 2006 רכשה אותו שטרסבורג הצרפתית תמורת מיליון יורו, אבל כבר בינואר 2007 הושאל לאווה מהליגה הגרמנית השנייה, שם כבש חמישה שערים ב-15 הופעות. לאחר מכן הושאל שוב, הפעם לאנרגי קוטבוס, שם ביצע את הפריצה המיוחלת.

אחרי עונה אחת כמושאל עם שישה שערים, רכשה הקבוצה ממזרח גרמניה את כרטיסו של רנגלוב משטרסבורג תמורת 650 אלף יורו, והחלוץ השיב עם תשעה שערים מתוך ה-30 שהבקיעה הקבוצה בעונת 2008/9, שהסתיימה בירידה בלתי נמנעת. קוטבוס הייתה קבוצה חלשה עם התקפה מוגבלת מאוד, והסתמכה בצורה מוחלטת על יכולתו של רנגלוב, שאכן היה אחראי לכמעט שליש משעריה (הוסיף גם שניים בגביע), אך נפצע לקראת סיום העונה והשאיר את החוד מיותם.

"ברור שקוטבוס קטנה על רנגלוב, ונדמה שגם הוא הבין זאת. הוא מקור האנרגיה של הקבוצה", נכתב אז ב'בילד', שם החמיאו למיקום המצוין שלו ברחבה וליכולת שלו ליצור לעצמו מצבים. רנגלוב עצמו אמר לאחר מכן בראיון לתקשורת הבולגרית כי "השנה השנייה בקוטבוס הייתה הכי טובה שלי בקריירה. חבל שהפציעה מנעה ממני לעזור לקבוצה להישאר בליגה".

אלא שלא הכל הלך חלק בתקופה בקוטבוס, שם שיחקו גם סאבו פאביצ'ביץ' ואיביצ'ה אילייב. במסיבת חג המולד ב-2008 עזבו רנגלוב וחברו הבולגרי סטניסלב אנגלוב את האירוע בהפגנתיות ונקלעו לעימות חריף עם חברי ההנהלה, שאף כינו את הבולגרים 'שקרנים' וקנסו אותם ב-5,000 יורו. "אני לא שחקן פופולארי, אין לי יחסי ציבור טובים. אני רק מבקש שישפטו אותי אך ורק על סמך מעשיי במגרש", אמר רנגלוב ל'נובספורט' בתגובה לאירועים. הרוחות אמנם נרגעו, אבל הפרידה הייתה בלתי נמנעת בסוף העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

תקליט פלטינה

למרות התעניינות מצד אספניול עוד בינואר ואחר כך גם מצד צסק"א מוסקבה והאנובר, רנגלוב, שכבר הפך לשחקן סגל קבוע בנבחרת בולגריה, נמכר תמורת 1.2 מיליון יורו לבורוסיה דורטמונד. הבולגרי חתם על חוזה לארבע שנים ומיד הבין שמצפה לו תחרות גדולה על המקום בהרכב. "אני לא חייב לשחק כחלוץ מרכזי, אין לי בעיה לשחק גם באגפים. אני מסוגל לתרום לקבוצה גם בתפקידים אחרים. ראיתי את האצטדיון של דורטמונד מקרוב בגיל 16, כשעשינו בו סיור עם נבחרת הנערים של בולגריה. עכשיו אני הולך לשחק בו. זה מדהים".

ההתחלה של רנגלוב במחנה האימונים הייתה מבטיחה. החלוץ הבולגרי, המכונה בארצו 'מיטקו', כבש במשחקי ההכנה שם פתח כשחקן הרכב ונראה טוב, אך עם תחילת הליגה הפך לשחקן רוטציה בלבד. אז הגיע הרגע הקשה ששינה עבור רנגלוב את התמונה, כשנפצע במהלך אימון בנובמבר ושבר את כף רגלו. החלוץ הושבת למשך ארבעה חודשים, וכשחזר במארס הצליח לפחות להבקיע את שער הבכורה במדי דורטמונד בניצחון 0:3 על לברקוזן. "זה רק מזל רע", הגיב רנגלוב על הפציעה, כשכזכור גם את סוף העונה עם קוטבוס שנה לפני כן החמיץ בגלל בעיה בקרסול. "אני לא חושב שיש לי בעיה, אני אחזור לכשירות ואוכיח את עצמי".

במשחקי טרום העונה, בדיוק כמו בשנתו הראשונה בדורטמונד, רנגלוב פרח עם צמד במשחק אחד ושלושער במשחק אחר. גם בליגה הוא קיבל הזדמנות כמחליף, אבל מאחורי הקלעים הבהיר לו המאמן יורגן קלופ כי עדיף מבחינתו לעבור לקבוצה אחרת בהשאלה, למרות החוזה שהוא מחזיק עד 2013. רנגלוב, שברגלו עדיין נשארה פלטינה זכר לפציעה מהעונה שעברה, קיבל הצעה מקוטבוס לשוב לשורותיה וגם פרייבורג הייתה בתמונה, אבל הפור נפל על מכבי תל אביב.

תחיה כמו מלך

על פי דיווחים בתקשורת הבולגרית מצד אנשים ששהו עם הנבחרת בלונדון לקראת המשחק בוומבלי מול אנגליה (0:4 לאנגלים, 27 דקות לרנגלוב כמחליף), רנגלוב לא הביע התלהבות להגיע לישראל, אך שוכנע על ידי סוכנו ואנשי מכבי תל אביב, ששלפו את קלף החיים הטובים. "אתה מגיע לקבוצה גדולה, תקבל דירה עם נוף לים ותחיה כמו מלך", הבטיחו לו. רנגלוב השתכנע ונחת בארץ. אולי בישראל יצליח לשבור סוף כל סוף את מחסום 10 השערים לעונה שמעולם לא עבר.

אין ספק ששחקן שמגיע מהבונדסליגה, במיוחד עם רקורד מוכח כמו זה של רנגלוב, צריך לככב בליגה הישראלית. עכשיו נשאלת השאלה עד כמה רנגלוב באמת רוצה לשחק. האם יהיה כמו נמניה ווצ'יצ'ביץ', שהגיע לישראל מהליגה הגרמנית והותיר רושם של מקצוען אמיתי בעל יכולות נהדרות, או שיילך בדרכם של זרים אחרים שנשבו בחיים הטובים והתבוססו בבינוניות. "אני חלוץ, והמטרה שלי היא לכבוש כל הזמן כמה שיותר שערים", אמר בראיון ל'נובספורט'. זו ההזדמנות שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully