וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרסיליה: "לגאורגיה ייקח זמן עד שתראה תוצאות"

3.9.2010 / 13:01

עוזר מאמן מכבי חיפה, ידידו הטוב של קצבאיה, על היריבה הבאה של הנבחרת: "עוברת תהליך דומה לזה שעוברת ישראל"

נבחרת גאורגיה תפתח הערב (שישי) את המסע שלה במוקדמות אליפות אירופה, במשחק חוץ נגד נבחרת יוון. העיניים של לואיס פרננדז יהיו נשואות למשחק הזה, שיפגיש שתיים מהנבחרות שיתחרו עם ישראל על הכרטיס לשלב הבא. נבחרת גאורגיה הסתמכה בשנים האחרונות על מאמנים זרים - אלן ז'ירס הצרפתי, קלאוס טופמולר הגרמני והקטור קופר הארגנטינאי - אך אלה לא הביאו בשורה חדשה לכדורגל המקומי, ובהתאחדות החליטו לחזור אל המקורות. גאורגיה חידשה פניה עם מינויו למאמן של אחד מגדולי הכדורגלנים בתולדות המדינה, טימורי קצבאיה, שנחל הצלחה כשאימן בקפריסין את אנורתוזיס פמגוסטה והוביל אותה לליגת האלופות. עכשיו קצבאיה חוזר ליוון, מקום אותו כינה פעם בית כשכיכב בא.א.ק. אתונה בין השנים 1994-1997, ולאחר מכן כשאימן באולימפיאקוס לתקופה קצרה ב-2009, כשעליו מוטלת האחריות להחזיר לנבחרת את רוח הלחימה והאחדות שמעט נעלמו תחת הדרכתם של המאמנים הזרים.

בנבחרת הגאורגית משחק חלוצה של מכבי חיפה, ולדימיר דבאלישווילי, שמוביל חלק קדמי מוכשר הכולל גם את הקשר הוותיק לבאן קוביאשווילי (שיאן ההופעות של הנבחרת עם 87 משחקים), החלוץ הקשוח אלכסנדר יאשווילי והילדון בן ה-17 יאנו אנאנידזה. את ההגנה מנהיג כמובן קאחה קלאדזה, שעבר בשבוע האחרון ממילאן לגנואה, ובסגל יש עוד מספר רב של ליגיונרים, רובם משחקים בליגה הרוסית. עוזר מאמן חיפה, גיורגי דרסיליה, שרק לפני חודשיים קיבל הצעה לקבל תפקיד מקצועי בקמפיין הקרוב אך סירב בנימוס, נחשב לידידו הטוב של המאמן קצבאיה. במשחק ביום שלישי ייפגשו שתי הנבחרות האהובות עליו, למשחק שעשוי לקבוע רבות את המשך דרכן של שתי הנבחרות בבית.

"נבחרת גאורגיה היא קבוצה חדשה. רוב השחקנים אולי נשארו, אבל זומנו לא מעט שחקנים חדשים. התהליך שהיא עוברת דומה מאוד לתהליך שעובר על נבחרת ישראל", סיפר דרסיליה לוואלה! ספורט. "לגאורגיה יש מאמן חדש, קצבאיה. בדומה לפרננדז, זאת הפעם הראשונה שהוא מאמן נבחרת. ראיתי אתמול את המשחק מול מלטה, בדומה לפרננדז גם קצבאיה לא נמצא הרבה זמן בנבחרת. ישראל ערכה משחק שלישי בעידן שלו, גאורגיה ערכה שלושה משחקים בעידן של קצבאיה. זה לא פשוט להגיע לנבחרת חדשה ולראות תוצאות מיד, תהליך כזה לוקח זמן. לא יודע מה יקרה הערב, אבל דבר אחד ברור – בעידן של המאמן החדש גאורגיה עדיין לא הפסידה. היא ניצחה בבית את אסטוניה (1:2, א"י) וסיימה פעמיים בתיקו אפס מול קמרון ומולדובה. ההתחלה של המאמן הייתה טובה. הוא ספג שער אחד בשלושה משחקים".

ההגנה התייצבה או שהיריבות היו חלשות?

"קצבאיה מנסה בינתיים לבנות נבחרת חזקה מבחינה הגנתית. חשוב לו שתהיה הגנה חזקה. הוא קודם כל לא רוצה לקבל גול, אחר כך חושב התקפה. הוא משחק עם שלושה חלוצים, לפחות לפי חלק ממשחקי ההכנה, אבל לא ברור לי מה יקרה עכשיו, במוקדמות. גאורגיה נמצאת עכשיו בתהליך של בניית הסגל והטקטיקה".

אתם גם מכירים באופן אישי

"שיחקנו יחד בדינמו טביליסי וגם בנבחרת. רוב שמות המשפחה של הגאורגים מסתיימים ב'שווילי', לנו יש שם משפחה עם סיומת זהה, כי גדלנו באותו מקום, באותה עיר. יש בינינו מן המשותף".

איך הוא בתור מאמן?

"קצבאיה היה שחקן טוב, הוא היה שחקן נשמה ולא סתם מונה לקפטן גאורגיה. מדובר בסמל גדול עבור האוהדים. אי אפשר להתווכח עם מה שעשה. הוא הביא את אנורתוזיס הקפריסאית לליגת האלופות, זה היה הישג מדהים. בכל מקום שבו שיחק, גם בניוקאסל, הפך לסמל. היום עושים לו כבוד גדול בגאורגיה, מעבר לעובדה שהוא סמל הנבחרת הוא גם אדם טוב. כשהיה שחקן הוא היה לוחם, היום הוא מיישם את האסטרטגיה הזאת בנבחרת. הרבה עבודה אגרסיבית, משחק חזק, הוא עושה הרבה סדר ומשמעת. היום הנבחרת יותר מסודרת, כולם נלחמים בשביל קצבאיה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גאורגיה עדיפה בבית? מה המטרות שלה בקמפיין?

"הם משחקים יותר טוב ב'בוריס פאיצ'דזה' (אצטדיון הנבחרת בטביליסי, הנקרא על שם כוכב העבר המקומי), המשחק הופך שם להיות יותר קל. יש לנבחרת קהל מדהים שדוחף אותה. המטרות בקמפיין הזה הן להתקדם מעט. הקמפיין האחרון לא היה מוצלח. הנבחרת צברה מעט נקודות והיא רוצה להשתפר ולעלות למעלה, לנסות להפתיע. כמובן שלא מקום אחרון. מקום שלישי או רביעי יהיה בסדר ביחס לתהליך שעובר עליה".

ממי פרננדז צריך להיזהר?

"בנבחרת הנוכחית אין כוכבים גדולים, אלא שחקנים לא רעים שיודעים לשחק כקבוצה. מעט מאוד שחקנים משחקים בגאורגיה, הרוב משחקים בחוץ. גם דבאלישווילי שלנו. לטעמי, החלוץ מספר אחת של הנבחרת כיום. יהיה משחק טוב מאוד, יש כבוד בין שתי המדינות ויגיעו הרבה אוהדים. האצטדיון מכיל 55 אלף מקומות ורובו יהיה מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully