וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומחים מתווכחים האם צריך לתת את הכל בדרבי בגביע הטוטו

להפועל ת"א יש חשבון עם מכבי מסוף העונה שעברה, אבל עם זאת יש לה משחק גורלי באירופה ברביעי. מכבי, מצידה, שפכה המון כסף כדי לרסק את השליטה של הפועל, אבל גם לה יש קרב חשוב באירופה. מה עושים? נותנים הכל בדרבי? או שלא? המומחים מתווכחים

לפני קצת יותר משנה וחצי התייצבו מכבי תל אביב והפועל תל אביב לדרבי האחרון בין השתיים בגביע הטוטו. למרות המעמד המכובד של חצי הגמר, אלי גוטמן, בחר שלא לעלות עם הסגל החזק של הפועל בגלל המשחק המכריע שחיכה לו בליגה שלושה ימים לאחר מכן מול בני יהודה, משחק שהיה אמור להצמיד את הפועל למכבי חיפה בצמרת טבלת הליגה. האדומים הפסידו את שני המשחקים וגוטמן זכה למטח של ביקורת אחרי שמכבי חגגה ניצחון בדרבי והפער מהירוקים גדל. "הוא לא מבין את המנטליות של המועדון, אם בדרבי ולא משנה איזה הוא לא פותח עם ההרכב החזק", אמרו בהפועל באותם ימים.

הרבה זמן עבר מאז ולכולם ברור שגוטמן מבין גם מבין את המנטליות של המועדון, אלא שמחר (מוצ"ש) הוא ניצב בפני דילמה דומה, עם דרבי שקשה לדעת איך לאכול אותו בגביע הטוטו מול מכבי תל אביב. הפעם הדילמה שלו הרבה יותר גדולה, והיא נוגעת גם לצד הצהוב של העיר: לשתי הקבוצות מחכה בשבוע הבא משחק מאוד חשוב במסגרת אירופית, כשמאמץ מיותר בדרבי עלול לפצוע שחקנים משני הצדדים ובטח להעמיס עליהם יותר מדי. מצד שני, לדרבי, גם בגביע הטוטו, יש כוח עצום והשפעה מכרעת על שתי הקבוצות, כולל הנקמה שהפועל הבטיחה למכבי על הדרבי בסיום העונה שעברה. הדרבי מכתיב סדר יום, הדרבי הוא סוד כוחן וחולשתן של שתי הקבוצות, וניצחון בו צפוי להכניס מומנטום נהדר להמשך. מכבי שפכה המון כסף רק כדי להחזיר את ההגמוניה בעיר, הפועל חייבת לקבור את האמביציות הצהובות כבר עכשיו, רק שלשתיהן יש משחק קצת יותר חשוב בהמשך השבוע. או שלא. מה עושים? נותנים הכל? או שלא?

אלי גוטמן מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
למד את הלקח? גוטמן/ברני ארדוב

למה כן לתת את הכל

"מבחינת הפועל, יש לה מומנטום של שנים בדרבי. היא מנצחת את מכבי באחוזים מאוד גבוהים והיא חייבת לשמור על זה", טוען ג'ימי טורק. "נכון שגביע אירופה הרבה יותר חשוב מגביע הטוטו, אבל דרבי זה דרבי. אני רוצה לראות את ההרכב החזק לפחות בחלק מהמשחק משתי הקבוצות, למרות שאני מבין את שני המאמנים שחוששים מפציעות או מעייפות לקראת המשחקים באירופה. כדי לא לזלזל בדרבי, כי הוא ייתן כוח להמשך".

"לא משנה אם זה משחק אימון או משחק קובע, לאור השליטה של הפועל בדרבים בשנים האחרונות מכבי לא יכולה להרשות לעצמה לא לעלות בהרכב החזק", קובע דני לאופר היו"ר של מכבי בשנות ה-90. "בעוד כמה שנים, כשיעשו סטטיסטיקה של כל הדרבים, אף אחד לא יזכור אם מדובר בגביע הטוטו או בליגה ואסור שהסטטיסטיקה תהיה לטובת הפועל, ככה שמכבי חייבת לעלות למשחק הזה במטרה לנצח. מעבר לכך, מכבי התחזקה באופן משמעותי העונה וניצחון שלה יכול להשפיע פסיכולוגית לקראת כל העונה ולקראת הדרבים הבאים, שאליהם הפועל לא תבוא בטוחה כמו בעבר, אלא תגיע עם חששות כבדים להפסדים למכבי. הקהל יותר יאמין בקבוצה אם יהיה ניצחון בדרבי".

למה לא לתת את הכל

"זה בהחלט מצב בעייתי. מצד אחד זה דרבי ומדובר ביוקרה וגם בדוקים הפועל רוצים לנצח את מכבי, אבל מצד שני יש להפועל משחק מול זלצבורג שהוא הרבה יותר חשוב", אומר פליקס חלפון. "לדעתי, הפועל צריכה לעלות עם הרכב של כמה שחקנים בכירים ולעשות רוטציה ביניהם בכדי לעמוד בכבוד מול מכבי ולנסות לנצח, אבל עם זאת לנסות לסכן כמה שפחות שחקנים בכדי שהמטרה לעלות לליגת האלופות לא תפגע .גם אם הייתי בצד של מכבי הייתי שוקל את אותם הדברים, כי גם לה יש משחק חשוב ביום חמישי בליגה האירופית. אם הפועל תעלה לליגת האלופות זה יכאב למכבי הרבה יותר מאיזה ניצחון בדרבי".

"אין ספק שהמשחקים באירופה הרבה יותר חשובים לשתי הקבוצות מאשר דרבי בגביע הטוטו" מצטרף אלי דריקס לדעתו של חלפון. "אבל יחד עם זאת שתי הקבוצות העמידו תקציבים גבוהים מאוד העונה, ככה שאין כזה דבר הרכב חלש. אני חושב שרוטציה בין השחקנים היא הפתרון הטוב ביותר, כי אף קבוצה לא תפגע באמת. שתי הקבוצות צריכות להשתמש בשחקנים הבכירים שלהם, אבל בחלק מהמשחק בכדי לא לסכן אותם למשחקים באירופה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

למה כן לתת את הכל

"שיפסיקו לבלבל בשכל. מדובר בשחקנים מקצוענים ואין סיבה שהם לא יכולים לשחק שני משחקים בשבוע", טוען אמציה לבקוביץ'. "יתרה מכך, זה משחק אימון מצוין לקראת אירופה אז בוודאי שחייבים לעלות את הרכב הטוב ביותר בכדי להתכונן בצורה הטובה ביותר למשחקים באמצע השבוע. זו הבעיה במנטאליות הישראלית, שעוד לפני כן מחפשים תירוצים למה כן ולמה לא. יש דרבי שהוא משחק חשוב לשתי הקבוצות על יוקרה, בטח בעונה שבה מכבי מאיימת על הגמוניה. רק בגלל זה שתי הקבוצות חייבות לעלות עם ההרכב החזק ולתת הכל, וזה בשום אופן לא צריך להזיק למשחקים באירופה, אלא להיפך – זה יעזור להתכונן בצורה הטובה ביותר".

"אני חושב שאין סיבה לא לעלות עם ההרכב החזק", מסכים יעקב הלל עם לבקוביץ. "לשתי הקבוצות יש מספיק זמן אחר כך כדי לנוח כמו שצריך למשחקים באירופה. כך, שלא צפויה עייפות, בטח בעידן המודרני שבו השחקן הישראלי חייב להתרגל לשחק שני משחקים בשבוע. צריך לתת הכל ולעלות עם ההרכב הכי חזק שיש. המשחק הזה גם יכול להיות הכנה טובה למשחקים באירופה לשתי הקבוצות והם צריכים לנצל אותו".

למה לא לתת את הכל

"אסור להתייחס לדרבי הזה שהוא בגביע הטוטו כמשחק יותר מדי חשוב", משוכנע אבי כהן. "לשתי הקבוצות מחכים משחקים מאוד חשובים שיכולים לקבוע איך העונה שלהם תיראה, ולכן צריך להסתכל על המשחק הזה כמשחק הכנה בלבד. אם שני המאמנים מתלבטים בין שחקן כזה או אחר ורוצים לבחון את היכולת של אותו שחקן הם יכולים לעשות זאת בשבת, אבל בשום פנים ואופן אסור לסכן יותר מידי שחקנים ולהפוך את המשחק הזה למשחק מכריע".

"נכון שיש יוקרה לדרבי וכל מי שהיה במועדונים אלה מבין את המשמעות, אבל הצלחה באירופה הרבה יותר חשובה", מסכם אלי כהן. "שתי הקבוצות יכולות להשתגע על המגרש ולתת הכל בכדי לנצח וכתוצאה מכך לסכן שחקנים למשחקים היותר חשובים. אני, כמאמן, אם הייתי עושה את השיקולים, או עליה לליגת האלופות או ניצחון בדרבי בגביע הטוטו, אז לא הייתי מסכן את השחקנים שלי. הפועל צריכה לעשות את הדבר הנכון והמטרה מקדשת את כל האמצעים, גם אם זה להפסיד בדרבי. גם במקרה של מכבי, אני בטוח שעונה בליגה האירופית חשובה לה ולכן גם למכבי אסור להשתגע . מי שרוצה להקריב שיקריב, אבל שלא יבכה אחר כך. לאוהדים זה אולי יציק, אבל עלייה לליגת האלופות או הליגה האירופית תשכיח מהם מהר את ההפסד בדרבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully