וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון השחקנים מאיים לתבוע את בית"ר ירושלים

דור בלך

20.7.2010 / 13:55

בעקבות הקנס לתמוז פנה היו"ר אלטר במכתב לקורנפיין ובו פירט מדוע מדובר בצעד לא חוקי: "מפר הוראות מגן הנוגעות לשכר עובדים"

בעקבות הקנס הכבד שספג אתמול טוטו תמוז מבית"ר ירושלים בסך עשרת אלפים שקלים בפועל ועוד 30 אלף שקלים על תנאי, בטענה כי נהג שלא ברצינות ובמקצוענות, וכחלק ממסע הלחצים של הקבוצה לגרום לו לעזוב אותה, שלח היום (שלישי) יו"ר ארגון השחקנים אריה אלטר מכתב נזעם ליו"ר בית"ר ירושלים איציק קורנפיין והודיע לו כי הקנס איננו חוקי. אלטר שלח את המכתב לאחר שהתייעץ עם עורכי הדין שלום גלודבלט ורועי רוזן.

"על פי החוק במדינת ישראל הטלת קנסות על שחקנים בקבוצתכם הנה בגדר עבירה על חוק הגנת השכר", התריע אלטר בפני קורנפיין ופירט. "הטלת הקנסות לטענתכם (דבר הדורש בדיקה לכשעצמו) נסמכת של תקנון המשמעת של הקבוצה שאמור להיות מבוסס על תקנון המשמעת המצוי בתקנון ההתאחדות לכדורגל. תקנון ההתאחדות לכדורגל קובע כי 'ההתאחדות או האיגוד יתקינו תקנונים שיסדירו את הניהול התקין של הענף או של ענפי הספורט שהם מרכזים , לרבות תקנונים בדבר משמעת, שיפוט פנימי העברת ספורטאים'", נכתב.

עוד נאמר במכתב כי "הסמכות הבלעדית לדון ולהחליט בעניינים הקשורים לפעולות במסגרת ההתאחדות או האיגוד, תהיה בידי מוסדות השיפוט הפנימיים שנקבעו בתקנון. החלטות ערכאת השיפוט הפנימית העליונה בענייני משמעת יהיו סופיות, ואין לערער עליהן בבית המשפט".

כמו כן הסביר אלטר כי על פי החלטת בג"ץ שחקן כדורגל נחשב כעובד שכיר וזכאי לתנאים סוציאליים מלאים על פי חוקי המדינה, תנאים שנכללים תחת חוק הגנת השכר הקובע כי הטלת קנס משמעתי חייב להיות בהתאם להסכם קיבוצי או על פי חקיקה פנימית, חקיקה שיכולה להעשות רק על ידי שר התעשייה, המסחר והתעסוקה. "הלכה למעשה לא קיים כיום חיקוק ו/או הסכם קיבוצי המתיר ניכוי קנסות כספיים על שחקני הכדורגל והוראות תקנון ההתאחדות אינן מרפאות פגם זה", הסביר אלטר לקורנפיין. "כל עוד לא קיים חיקוק מפורש ו/או הסכם קיבוצי בדבר ניכוי כספים משכר שחקני הכדורגל בשל קנס, חל איסור חד משמעי לניכוי קנסות משכר הכדורגלנים. אשר על כן ניכוי קנסות כספיים משכר עבודתם של שחקני הכדורגל על ידכם מפר את הוראות חקיקת המגן בכל הנוגע להגנת השכר של העובדים - ובמקרה זה שחקני הקבוצה".

אלטר דורש מקורנפיין לבטל באופן מיידי את הקנס הכבד, ולא, יפנה אירגון השחקנים לבית הדין לענייני עבודה או למוסד בוררות אחר ויתבע זאת על פי חוק.

תגובת בית"ר ירושלים טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully