וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: ”השמחה היום לא מושלמת”

מאמן הפועל ת"א היה נסער בסיום גמר הגביע ותקף את מכבי ת"א והאתיקה בכדורגל הישראלי: ”מרגיש שכולם שונאים אותנו”

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

שלושה ימים בלבד חלפו מאז האכזבה הגדולה בדרבי ואובדן המקום הראשון מחזור לסיום וכבר הפועל תל אביב מצאה לעצמה נחמה. האדומים ניצחו היום (שלישי) 1:3 את בני יהודה וזכו בגביע המדינה. הקבוצה של אלי גוטמן נהנתה מיום גדול של גילי ורמוט, שכבש צמד יפה, ובנוסף מניצול פנדל מוצלח של וינסנט אניימה, לאחר שדלה איינוגבה הכשיל את איתי שכטר וספג גם כרטיס אדום.

גם השער של בני יהודה, שקבע שוויון זמני נכבש על ידי שחקן של הפועל תל אביב דגלאס דה סילבה שבעט לשערו הוא. בסיום הערב עשרות אלפי האדומים שהגיעו לרמת גן צהלו ועכשיו הם יקוו לנס ולהשלים דאבל בשבת בטדי כדי לחגוג בגדול.

דה סילבה: "מכבי לא שייכת לטופ של הכדורגל הישראלי"

גוטמן חגג בסיום: "איזה כיף. אתמול שמעתי אנשים אומרים: אם הפועל לא תקח גביע זה ייחשב כישלון. זה קשקוש. מה שלא היה קורה, זה לא כישלון. אנחנו הפסדנו רק משחק אחד העונה בליגה, עשינו קמפיין אירופאי אדיר והגענו עד גמר הגביע. זה כישלון? לא יכול להיות שאנחנו מגיעים לגמר הגביע, מסיימים במקום השני בליגה, עושים עונה גדולה בליגה וישאלו : "אם הפועל לא יזכו בגביע זה יהיה כישלון"? אין סרט כזה. מגיע לנו פרגון. היום שמנו את החותמת שעברנו את זה".

המאמן האדום, שעבורו זה גביע שני אחרי שהניף גם ב-1996/7 כשאימן את הפועל באר שבע, דיבר על התחושה שאפפה את המועדון שלו בשבוע באחרון. "אני בהחלט מרגיש שכולם שונאים אותנו, זו בהחלט התחושה שמתקבלת. השחקנים שלי היו בדיכאון? איזה דיכאון? השחקנים שלי לא היו בדיכאון. זו חבורה שנתנה הכל ביום שבת והכדור לא נכנס, אבל הם ידעו להרים את עצמם יפה היום".

בהמשך גוטמן הוציא את רוב הרגשות שלו בראיון, שבו אמר: "הפועל תל אביב של השנה זו אחת הקבוצות הגדולות בתולדות הכדורגל הישראלי. הפסדנו משחק אחד כל העונה בליגה. בני יהודה נלחמו, הרחיקו להם את השוער ונגמר המשחק. אנחנו מחויבים לתכנן. ידעתי שהם ישחקו עם שלושה בלמים ושתהיה שמירה אשית על ורמוט, אבל זה לא העניין. מכבי חיפה עושים עונה יותר גדולה מאותנו, אבל שישחקו כולם שווה בשווה - אני מתכוון למשחק של מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה. איך שמכבי שיחקה נגדי אין לי בעיה, אבל למשחק ההוא היה טעם לפגם. זו שמחה גדולה, אבל היא לא מושלמת. לא בגלל שאנחנו מקום שני. אם תשאל אותי, מגיע למכבי חיפה לקחת אליפות, אבל אני לא מדבר על האליפות. שיטת הקיזוז לא פיירית".

גם גילי ורמוט חגג והחמיא למאמן שלו: "גוטמן אלוף בפסיכולוגיה, הוא יודע לדבר. חוץ מזה גמר גביע זה מעמד מחייב, ככה שלא צריך לדבר הרבה לפני משחק כזה. אני שמח שידענו להרים את עצמנו ונתנו הופעה טובה". הקשר התייחס גם לדיבורים על כך שיעזוב לאירופה בקיץ הקרוב: "עשיתי עונה מצוינת, אבל אני רוצה לחכות עד סוף העונה ורק אז לדבר. אליפות עדיין אין לי ואני מקווה שתהיה לי. הכול עדיין פתוח, בוא נסיים את העונה ואז אלוהים גדול. יש סיכוי לאליפות, אומנם קלוש אבל לא נוותר. כל עוד יש סיכוי תיאורטי נעשה הכל כדי שנהיה שלמים עם עצמנו. אנחנו צריכים לנצח בטדי ורק אחרי נראה מה בני יהודה יעשו נגד חיפה".

איתי שכטר, שסחט את הפנדל שככל הנראה הכריע את המשחק, היה מבסוט במיוחד: "אנחנו מאושרים, זו פעם ראשונה שאני לוקח תואר, ועוד לא אמרנו את המילה האחרונה. מגיע לנו לחגוג אחרי עונה כזו חלומית, אני לא יודע אם קבוצה עשתה כזה דבר. אנחנו בתוך חלום".

דדי בן דיין, מגיבורי העונה האדומה, הוסיף: "זו עונה מדהימה, מגיע לקהל. לפעמים אפשר להגיד שזה יותר מתוק באליפות, אבל נתאמץ בשבת ואני בטוח שבני יהודה לא תפתח רגליים".

דגלאס דה סילבה: "ידענו מה שאנחנו רוצים לעשות, וזה מה שעשינו. הגביע הזה מגיע לנו כי שיחקנו היום טוב, אבל לדבר על אליפות זה קשה. לחיפה יש משחק נגד בני יהודה. יש רק סיכוי קטן. לא מצטער על מה שאמרתי על מכבי. היא לא שייכת לטופ של הכדורגל הישראלי. יש עשרה אחוזים של סיכוי לזכות באליפות".

לוזון: "יכולים להיות גאים במה שעשינו"

"ברור שזו אכזבה גדולה, כי כל אחד מאיתנו רצה להניף את הגביע - השחקנים, האוהדים, אני, ההנהלה - וחבל שזה לא קרה", אמר גיא לוזון המאוכזב עם תום המשחק, ועבר לנתח את המשחק: "הפועל פתחו טוב יותר. לאחר מכן חזרנו, כבשנו, וחבל על ההחרקה. אם תבריזי היה מוציא צהוב לא היה קורה שום דבר והמשחק היה ממשיך על סדרו. במחצית השניה הלכנו אחורה, הגענו להזדמנות גדולה של אלירן, החצמנו והפסדנו.

המאמן הכתום נשאל עם איזו תחושה הוא עוזב את המועדון, ואמר: "תחושה של פספוס, כי רציתי להגיע לאירופה עם בונוס של תואר. אנחנו יכולים להיות גאים במה שעשינו - גם ההפסד הזה לא יגרע מהשחקנים את השנתיים האחרונות, בהן הפכנו לקבוצת צמרת וכל הכבוד להם, למרות ההפסד". לבסוף, התייחס לוזון למשחק הליגה האחרון של העונה, מול מכבי חיפה ביום שבת, והבהיר: "נבוא ונעשה את המקסימום, אנחנו לא קובעים גורל של אלופה".

חזי מגן, יושב ראש בני יהודה, אמר: "אנחנו מאוכזבים מאוד. המטרה לא הייתה להגיע לגמר אלא לזכות בגביע. עשינו טעות חמורה בתום המחצית הראשונה, שעלתה לנו במשחק הזה. אין מה לעשות, אנחנו מתכוננים לשבת למכבי חיפה. יש לנו שוער מצוין, רן קדוש, שהוכיח את זה היום. אנחנו נבוא לשחק נגד חיפה. כבר אמרתי שמי שלא יספור אותנו, עושה טעות. הפועל תל אביב טוענים שכולם שונאים אותם, כנראה שתבריזי קצת פחות".

אסי בלדוט: "אני מאוד מאוכזב. מגיע להפועל לזכות בגביע. היה לנו קשה מאוד לשחק עם עשרה שחקנים. חזרנו ל-1:1 בדקה טובה לפני סיום המחצית, היינו במומנטום חיובי והאמנו שאפשר לנצח את המשחק. אז הגיע הפנדל והאדום ומפה כבר היה קשה לחזור. ציפיתי ורציתי, חלמנו להניף את הגביע, אני מאוד מאוכזב וזה קשה". כיצד הוא מסכם את העונה של הכתומים, ענה בלדוט: "אני חושב שבני יהודה השתדרגה בשנתיים האחרונות. לא סתם אנחנו מגיעים שנה שנייה ברציפות לאירופה, זה מגיע לנו. אני מקווה שנמשיך כך גם בעונות הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully