וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטן: "ההפסד כואב, ברגעים כאלה נמדדת קבוצה"

קפטן מכבי חיפה ניסה לעכל את איבוד הפסגה להפועל ת"א: "נצטרך לתת אקסטרה במשחקים הבאים". לוי: "לא נגמר"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

הפועל תל אביב עלתה הערב (שני) למקום הראשון בטבלת ליגת העל, לאחר שגברה 0:1 על מכבי חיפה במשחק העונה. האדומים הסתגרו במשך רוב דקות המשחק ותסכלו את הירוקים בזכות תצוגה טקטית ברמה הגבוהה ביותר. בדקה ה-59 מצא גילי ורמוט במתפרצת את מהראן לאלה שכבש את שער הניצחון, שאולי יתברר גם כשער האליפות. שלושה מחזורים לסיום העונה, הפועל תל אביב עוקפת את חיפה וכובשת את הפסגה, גם בגלל שיטת הקיזוז שצימקה את הפער בין השתיים ערב משחקי הפלייאוף העליון.

דרסיליה לשחקנים: "אפשר לתקן ולזכות באליפות"

התחשות במכבי חיפה היו קשות מאוד אחרי ההפסד. האלופה הוליכה את הטבלה במשך כל העונה ולמעשה איבדה לראשונה את הפסגה. במועדון ינסו לאסוף את השברים בשלושת המשחקים הבאים ולנסות להפעיל לחץ על הפועל תל אביב.

אלישע לוי המאוכזב ניסה להישאר אופטימי בסיום ואמר: "הרבה מאוד היה מונח היום על הכף, אבל למרות ההפסד, כלום לא נגמר היום ויש עוד שלושה משחקים. אני לא אשקר, הפסדנו במשחק מאוד חשוב, אבל נצטרך להרים את הראש ולהילחם עד הסוף. אני חושב שבסך הכל נראנו טוב עד הגול, שלטנו במשחק, הנענו את הכדור ולחצנו, אבל אז ספגנו במתפרצת אחת והפועל עברה לשחק כמו שנוח לה. למרות ההפסד במשחק קריטי, אני חוזר ומדגיש: יש עוד שלושה משחקים ונילחם עד הרגע האחרון על האליפות".

קפטן מכבי חיפה יניב קטן, שבניגוד להצגה הגדולה בשנה שעברה די איכזב היום, ניתח את ההפסד הכואב: "המחצית הראשונה שלנו היתה טובה והפועל לא הגיעה למצבים. במחצית השניה נחלשנו וכמעט לא ייצרנו מצבים. אין ספק שההפסד כואב, אבל עשינו עונה מדהימה וברגעים כאלה בדיוק נמדדת קבוצה".

קטן ניסה להסביר את תחושות השחקנים: "אחד הדברים עליהם דיברנו בחדר ההלבשה הוא שלטוב ולרע, אנחנו צריכים להישאר ביחד. אנחנו קבוצה מצוינת וצריכים להמשיך קדימה. אני לא רוצה לעשות סיכומים עכשיו, אבל לצערי הפועל עברו אותנו ברגע הכי מכריע. נצטרך לתת אקסטרה במשחקים הבאים. כמובן שיש קצת ירידה במוטיבציה, אבל חוץ מלדבר עם השחקנים ולשמור אחד על השני, אין מה לעשות. צריך להגיע לכל המשחקים כדי לנצח".

לאחר המשחק, שחקני מכבי חיפה נכנסו לחדר ההלבשה וברוב הזמן ישבו על הכסאות ולא החליפו מילה. השקט הוסר כאשר חלק מהשחקנים שוחחו על המשחק ואמרו "בושה וחרפה, איך הם ניצחו אותנו. כל המשחק אנחנו יושבים עליהם והם עושים לנו התקפה אחת ועוקצים". שחקן אחר אמר לאחר המשחק: "השיטה של אבי לוזון מעט אינפנטילית, אבל אנחנו נילחם בה וניקח את האליפות למרות הקיזוז".

בסיום המשחק נכנס יעקב שחר לחדר ההלבשה, לחץ את ידי השחקנים אך לא דיבר. היחיד מהצוות המקצועי ששוחח איתם היה עוזר המאמן גאורגי דרסיליה, שנכנס לחדר ההלבשה ואמר להם: "לא נורא, יש עוד שלושה משחקים, אפשר לתקן ולקחת את האליפות". אוהדי מכבי חיפה ששהו מחוץ למגרש, זרקו מוטות ודגלים וקראו קריאות גנאי בשמו של אבי לוזון ובשמה של ההתאחדות לכדורגל בגלל שיטת הקיזוז.

במכבי חיפה ינסו להתנחם בעובדה ששני שחקנים משמעותיים יחזרו מעונשי הרחקה לקראת משחק הליגה הבא נגד מכבי תל אביב, ז'ורז'ה טשיירה ועלי עוסמאן.

שכטר: "לשחק בליגת האלופות יהיה חלום"

בהפועל תל אביב חגגו דקות ארוכות על הדשא ובחדר ההלבשה את הניצחון הראשון של הקבוצה על מכבי חיפה בקרית אליעזר מזה ארבע שנים. המאמן אלי גוטמן נשאל האם אחרי הניצחון החשוב אפשר לחגוג אליפות: "לא לא. זה בדיוק מה שעכשיו שידרתי ואמרתי לשחקנים. מותר לחגוג ולשמוח הלילה, אבל ממחר אנחנו שוכחים מהמשחק שהיה פה ומתרכזים כבר בשלושת המשחקים הבאים כדי להשלים את העבודה ולקחת אליפות. אמנם ניצחנו פה משחק על שש נקודות, אבל עכשיו אם נתחיל לחשוב שלקחנו אליפות ונאבד ריכוז אז כל מה שעשינו היום לא שווה כלום".

המאמן ניתח מקצועית את מה שאירע על כר הדשא: "היה משחק די שקול, חיפה אמנם הייתה יותר טובה במחצית הראשונה, בה שיחקנו יותר מדי על כדורים ארוכים, אבל במחצית השנייה פתחנו יותר טוב ומשם גם בא השער. ככל שהדקות עברו נלחצנו יותר אחורה, אבל זה טבעי. כמובן שהניצחון גורם לי לסיפוק, אבל הסיפוק הגדול יותר היה לראות את השחקנים שלנו, הפייטרים האלה, שסיימו את החגיגות עם הקהל, נכנסנו לחדר ההלבשה ואמרו - חבר'ה, עוד לא עשינו כלום. זה בדיוק העניין, חייבים להמשיך לגלות בגרות ולשמור על פוקוס עד סוף העונה, ולהמשיך לשחק את הכדורגל שלנו, כדורגל יותר טוב ממה ששיחקנו הערב.

כשעשינו את האסיפה היום דיברתי איתם על כביכול הקללה של קרית אליעזר, ואמרתי להם שניצחנו פה פעמיים את הפועל חיפה ועשינו תיקו מול מכבי חיפה, במשחק בו היינו יותר טובים מהם, להבדיל מהיום. כל הדברים האלה טובים לתקשורת ולסטטיסטיקה ולא בשבילנו. נכון שאמרתי שיש לנו חוב משנה שעברה, והמשחק הזה באמת ישב לי חזק בלב. אבל כל החובות וכל העניינים, יהיו רק עוד שלושה שבועות בסוף העונה".

החלוץ איתי שכטר ניסה לשדר קור רוח בסיום: "בחדר ההלבשה היתה קצת שמחה, אבל עכשיו כשיצאנו נרגענו. אנחנו יודעים שיש לנו עוד שלושה משחקים, שכל אחד מהם יהיה מלחמת עולם. אנחנו שמחים, מאושרים, אבל עם הפנים קדימה".

שכטר נשאל האם סוף סוף שברו האדומים את "קללת אליעזר": "שיחקנו השנה ארבע פעמים בקרית אליעזר, ניצחנו שלוש פעמים ועשינו תיקו, אז אני לא מאמין בקללת אליעזר. אם נסיים ראשונים, אז אנחנו בהחלט ראויים לאליפות. אנחנו לא מאבדים את הראש ויודעים שעדיין אפשר לאבד את המקום הראשון ויהיה קשה מאוד. אנחנו חייבים לשכוח מהמשחק הזה ולהתרכז במשחק מול אשדוד". שכטר התחיל גם לפנטז: "זו תהיה הגשמת חלום גדול בשבילי לשחק עם הפועל תל אביב בליגת האלופות".

גם דני בונדר התרגש בסיום הניצחון: "כמובן שכולנו שמחים אחרי ניצחון שהוא יותר מחשוב. היום הוכחנו שאנחנו קבוצה ברמה גבוהה, אבל יש לנו שלושה משחקים ונהיה חייבים לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר. אנחנו ממש לא אלופים עדיין. כל הקבוצות יעשו לנו חיים קשים, גם אשדוד, גם בית"ר ירושלים ובטח שמכבי תל אביב"

על צורת המשחק הלא שגרתית בה שיחקו האדומים, אמר בונדר: "היום פחות הנענו את הכדור, אבל זה לא משנה איך ניצחנו. הלחץ עכשיו יעבור אלינו מפני שעלינו למקום הראשון והלחץ יהיה כפול. אנחנו צריכים להתרגל מהר למצב החדש. אני מאמין שנעשה את זה כמו שצריך וניקח אליפות".

דגלאס דה סילבה סיכם: "כל הכבוד לכל הקבוצה. אני שש שנים בארץ וזו פעם ראשונה שאני מנצח כאן. באנו מוכנים וגוטמן נתן לנו את כל הכלים שאנחנו צריכים. ניצחנו 0:1 קטן, יש עוד שלושה משחקים וצריך להתרכז. כל משחק הוא גמר גביע, אם ננצח שלושה, אנחנו אלופים".

תקרית אלימה בין אוהדי הקבוצות

לאחר המשחק אירעה תקרית אלימה בין אוהדי הפועל תל אביב ומכבי חיפה בתחנת הדלק הסמוכה לצומת גבעת אולגה. על פי עדי ראייה, זיהו כשלושים מאוהדי הפועל תל אביב, שהגיעו למקום במיניבוס, מספר אוהדי חיפה, ועל פי תלונה שהוגשה למשטרה רדפו אחריהם בניסיון לייצר קטטה, יידו לעברם אבנים ושברו את חלונות מכוניותיהם. אוהדי הפועל טענו מנגד שאוהדי חיפה הם שהחלו את המהומה כשיידו אבנים לעבר מכוניות נוסעות של אוהדים אדומים. המשטרה הגיעה למקום לאחר המקרה ופתחה בחקירה לצורך איתור המתפרעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully