וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאמר הודיע שיעזוב את מכבי נתניה בסוף העונה

דור בלך

28.2.2010 / 13:03

איש העסקים, שרכש את המועדון ב-2006, אמר: "ראיתי העונה את הצד המכוער של הכדורגל. אסייע לעולם שיהיה בטוח יותר"

בעלי מכבי נתניה, דניאל יאמר, קיים היום (ראשון) פגישה עם חבר הנהלת המועדון עו"ד גיל לב, קובי בלדב, איציק גניש וכן עם מאמן הקבוצה ראובן עטר ועוזרו צדוק מלכה. בפגישה דיבר יאמר עם הנוכחים ואמר כי הגיע למסקנה כי החליט לעזוב את המועדון.

בין היתר אמר לנוכחים: "ראיתי העונה את הצד המכוער של הכדורגל, המשחק ברמת גן היה אחד הרגעים הקשים בחיי. הבטיחו לי המון דברים לפני ארבע שנים ועכשיו רגע לפני העונה החמישית עדיין אין איצטדיון ומגרשי אימון לקבוצה הבוגרת וגם הקהל לא מגיע ולא כיבד אותי. בנוסף לכך הרגשתי העונה מאויים, הייתי צריך לשכור מאבטח שייגן על משפחתי ועל ביתי. אני חושב שאם אדם נותן כל כך הרבה (קרוב ל-80 מיליון שקל בארבע עונות) הוא צריך לקבל מינימום כבוד. זה כסף שלקחתי מהילדים שלי. אסיים את העונה בצורה טובה, אעמוד בהתחייבויותי אך בעונה הבאה לא אמשיך. אני עוזב את מכבי נתניה בכאב אבל בלב שלם. אהיה מוכן לעזור לקבוצה בעתיד". יאמר הטיל על ההנהלה משימה: "מצאו תוך חודש את המבנה הנכון שלכם לעונה הבאה, כדי שמכבי נתניה תמשיך להתקיים". לאוהדי הקבוצה אמר יאמר: "זו החלטה עצובה, הקופסה הייתה ביתי, תמיד אהיה חבר למועדון".

יאמר, 44, רכש את הבעלות על נתניה בשנת 2006 והשקיע במהלך השנים האחרונות כ-80 מיליון שקלים. במהלך שנותיו במועדון סיימה הקבוצה פעמיים במקום השני בליגה ורשמה השתתפות היסטורית בגביע אופ"א.

כידוע, הגרמני לא השקיע השנה מכיסו בקבוצה, אלא התבסס על ההכנסות ממכירת כוכביה של הקבוצה לאריות הליגה. לירן שטראובר עבר למכבי ת"א ללא תמורה וחוזהו נחסך, דדי בן דיין ואיתי שכטר נמכרו להפועל תל אביב וזאב חיימוביץ נמכר לטרק גרוזני מהליגה הרוסית. כשהקבוצה נזקקה לחיזוק בתחילת העונה ובינואר, היה זה איש עסקים נתנייתי, אוהד הקבוצה המקורב לקובי בלדב, שתרם מכיסו מאות אלפי שקלים על מנת לממן את הגעת יגאל אנטבי, ארסטיד זוגבו, דיוויד גומז ופבריציו קבראל.

עם זאת, נתניה צפויה הייתה לסיים את העונה בגרעון ולכן לפני כשבועיים הפקיד יאמר שני מיליון שקלים נוספים על מנת שתסיים את העונה ללא חובות. למעשה יאמר יעזוב את נתניה כשהיא נקייה מחובות וכל מי שיהיה מוכן להשקיע בה יוכל לקבלה בחינם. ככל הנראה יאמר לא ימתין עד שימצא איש עסקים שכזה ויותיר את הקבוצה בידי המנכ"ל קובי בלדב, שעד שימצא אותו פילנתרופ שיקח את הקבוצה ימשיך להחזיק אותה באמצעות ההכנסות מההתאחדות, הטוטו והטלוויזיה ונותני חסות, וינסה למצוא לקבוצה ספונסרים נוספים דוגמאת אותו איש עסקים.

הגרמני סיפר על התחושות הקשות שעוברות עליו עקב חוסר הערכת הקהל, לטענתו. השיא לדבריו, היה במשחק מול הפועל רמת גן העונה אז קיללו אותו אוהדי הקבוצה וקראו לו ללכת. "המשחק ברמת גן היה אחד הרגעים הקשים בחיי", אמר יאמר, "האוהדים קיללו אותי, קראו לי ללכת ורצו לפגוע בי פיזית. הרגשתי את השנאה של חלק מהם אליי. קיבלתי עשרות מיילים עם איומים לחיי ולחיי משפחתי כדי לגרום לי לעזוב. כל זה הביאו אותי לשכור מאבטח שיגן על משפחתי ועל ביתי".

בהמשך החליט יאמר להוציא הודעה רשמית המכוונת לקהל הקבוצה בה כתב: "אוהדי מכבי נתניה היקרים, הגיע הזמן של נשמתי וליבי להיפרד מהכדורגל הישראלי מהקבוצה שהיתה שלי במשך ארבע העונות האחרונות מכבי נתניה. באופן טבעי, אני מאוד עצוב עם ההחלטה מאחר ובמשך מספר שנים הרגשתי שהקופסא היתה הבית שלי. תכננתי את הלוז שלי ושל משפחתי סביב משחקי מכבי נתניה והשקעתי משאבים רבים למען המועדון.

"אני מאוד שבע רצון מקבוצת הבוגרים מההישגים שלה בשנים האחרונות", המשיך יאמר במכתבו. "הן במפעלים האירופים והן בליגה הישראלית. הגענו רחוק בשנים הללו, העפלנו שלוש פעמים לגביע אופ"א, העפלנו פעמיים לחצי גמר גביע המדינה, שיווקנו ארבעה שחקנים לאירופה, התמודדנו על אליפות המדינה, העסקנו אגדה עולמית לותר מתיאוס ושיחקנו נגד קבוצות גדולות באירופה.

"אבל בגלל המצב עם האצטדיון והתחשבות בעדיפויות האישיות שלי, הגעתי להחלטה להתרכז בעסקים שלי בעולם האנרגיה הנקייה", הבהיר הגרמני. "לפני הכל, אני אב לילדיי ובעל לאשתי, וזה הזמן עבורי לחזור לשורשיי התעשייתיים ולסייע שהעולם יהיה מקום בטוח יותר להיות בו באמצעות התחום בו אני עוסק. אני עוזב נקי ואשאר תמיד חבר של המועדון ואעזור בכל דבר שאוכל לסייע בו".

יאמר סיכם את דבריו לחברי ההנהלה כשאמר: "אסיים את העונה בצורה טובה ואעמוד בכל התחייבויותיי, אך בעונה הבאה לא אמשיך. אני עוזב את מכבי נתניה בכאב אבל בלב שלם. אני משאיר פה מועדון בריא עם מחלקת נוער מעולה ושחקנים צעירים מצוינים ואני מאמין שתוך מספר עונות למכבי נתניה תהיה קבוצה לאליפות. אני חוזר בעוד כחודש מחו"ל ואני מצפה שתמצאו את המבנה הנכון של המועדון לעונה הבאה. אהיה מוכן לעזור למועדון בעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully