וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו נזכרתם בי?

ביברס נאתכו שובר את הראש האם להישאר בהפועל תל אביב ולא לעזוב לקאזאן (אובארוב: "מקווה בשבילו שיעזוב"), אבל כל הסיפור הזה היה נמנע אם ההנהלה האדומה היתה מבינה בזמן איזה נכס יש לה ביד (אבוקסיס: "הוא עשה את ההתקדמות הכי גדולה") ומחתימה אותו בקיץ

הפועל תל אביב ירדה למחצית של הדרבי האחרון בתחושה קצת מוזרה. הבליץ המוקדם קצת נשכח, מכבי תל אביב חזרה למשחק וכמעט צמצמה ל-3:2 בעקבות החמצת הפנדל, אבל האווירה עדיין לא הייתה לגמרי ברורה ומכבי עוד עלולה היתה להשוות במחצית השנייה. המתח הזה הורגש היטב גם בחדר ההלבשה האדום, מתח שהופר מעט בעקבות קריאתו הברורה של ביברס נאתכו לעבר חבריו - "בוא נגמור את כמו גברים". נאתכו, כפי שהורגש גם במחצית השנייה, לא נתן לחבריו להוריד את הראש. נאתכו ידע שזה אולי הדרבי האחרון שלו במדי הפועל תל אביב, ושחקני הקבוצה ראו אותו יורד בדמעות בסיום. לנאתכו היה חשוב להוכיח שהוא עשוי מחומר אחר וכל הדיבורים על כך שהפועל תל אביב משתפת שחקן שאולי יעזוב אותה בקרוב צרמו לו. "היה חשוב לי להוכיח לכולם שאני קודם כל נאמן להפועל, קשה לי להיפרד מהמועדון הזה", אמר לחבריו אחרי הדרבי, כשחלק מהשחקנים החוגגים זוכרים היטב את דבריו במחצית ומודעים לסערת הרגשות בה נמצא. "תישאר, תישאר תישאר", הם שרו לו.

הערב, אולי מול קבוצתו הבאה, רובין קאזאן (22.05, ערוץ 10), כולם כבר יודעים שנאתכו עשוי מחומר אחר. שכולם מדברים על ורמוט ושכטר, אבל גם לנאתכו יש חלק עצום בהצלחה של הפועל תל אביב העונה, ובמידה רבה הוא מסמל את שיאו של תהליך ההתבשלות של הקבוצה הנוכחית. עם הרשמים של מה שקרה בדרבי בפרט ובעונה הזו בכלל, שני הצדדים מסתובבים עם דילמות קשות. נאתכו, עם המחשבה האם לעשות אחורה פנה ולהישאר בסוף בהפועל תל אביב, והמועדון עצמו שהבין שהוא עומד להפסיד נכס מקצועי וחברתי ומנסה באמצעות חוזה שמן להשאיר אותו בכל זאת. ובכלל, האם כדאי לנאתכו להשלים את מאבק האליפות בישראל עם הפועל תל אביב, או שהאתגר המקצועי במאבק האליפות ברוסיה עדיף להתפתחותו המקצועית?

ביברס נאתכו, הפועל תל אביב. ברני ארדוב
האם כדאי לנאתכו להשלים את מאבק האליפות בישראל עם הפועל תל אביב, או שהאתגר המקצועי במאבק האליפות ברוסיה עדיף להתפתחותו המקצועית?/ברני ארדוב

טביב מהסס

כדי להבין את הסיפור הזה, רבים נוטים לחזור למשחק מול מכבי פתח תקוה העונה, בו אוהדי הפועל תל אביב שרקו בוז לנאתכו. למעשה, את הסיפור הזה יש להתחיל קצת קודם, במשחק מול מכבי חיפה בקרית אליעזר בעונה שעברה, משחק בו הפועל הושפלה בענק למרות התוצאה המזערית, 1:0. לאחר אותו משחק החליט המאמן אלי גוטמן שנמאס לו לראות שחקנים רכים כשהוא מתכוון, בין היתר, לנאתכו ולגילי ורמוט. גוטמן דיבר אז על הבאת קשר יותר פיזי ונוקשה למרכז המגרש, וזאת למרות היחסים הנפלאים בינו לבין לנאתכו. הוא רק לא תיאר לעצמו שאותו קשר יהיה זוראב מנטשאשווילי - רכש שלא ממש מספק אותו.

המחשבות האלו של גוטמן גרמו לחברי ההנהלה לא למהר יותר מדי ועיכבו את החתמת נאתכו על חוזה חדש כבר בקיץ. עוד בקיץ שעבר תכננו בהפועל להחתים על חוזים חדשים את נאתכו, מהראן לאלה, דני בונדר וערן זהבי, אך פרט ללאלה שסגר באוקטובר, עם יתר השחקנים משכו בהנהלת הקבוצה את הזמן. היום, כשעוקבים אחרי נאתכו והפועל ברחבי העולם, זה כבר יותר מסובך.

"להפועל היה את כל הזמן שבעולם להחתים את ביברס על חוזה חדש", אומר בן דודו של הקשר, עלי נאתכו. "הם פשוט לא האמינו שביברס יילך לקבוצה אחרת ועשו טעות, כי הוא היה חותם על חוזה חדש בקלות. קאזאן החלה לעקוב אחרי ביברס לפני כשלושה חודשים בערך, אחרי שאחד מקרובי המשפחה שלנו, שהוא מאמן באחת הליגות ברוסיה, יצר עימם קשר והראה להם קלטות שלו.

הם מאוד התרשמו ואחרי מספר משחקים בהם ראו אותו, החליטו לרכוש אותו כשהם אמרו לנו שתחת המאמן קורבן ברדייב, ביברס יפרח. במקביל לקשר עם קאזאן, החל משא ומתן עם הפועל, אבל עכשיו זה כבר היה מאוחר מדי והם לא היו יכולים להשוות את הסכומים שהציעו לו ברוסיה. ביברס עשה התקדמות ענקית העונה והוא הרוויח את המעבר הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אבוקסיס המום

בהפועל תל אביב לא היו מוכנים כנראה לפריצה הענקית שביצע נאתכו העונה. פתאום, הרבה אנשים הבינו על איזה פוטנציאל דיברו כשנאתכו רק עלה לבוגרים ולמה השוו אותו לשחקנים גדולים אחרים בכדורגל הישראלי. נדמה כי נקודת המפנה הייתה דווקא כשהקהל האדום שרק לקשר בוז במשחק מול מכבי פתח תקוה והוביל אותו לבכי. נאתכו לקח את האירוע בו כולם חשבו שנשבר בתור אתגר, אתגר להוכיח לאחרים, כשאלי גוטמן ויוסי אבוקסיס כל הזמן מחזקים אותו לעשות כן.

"הבוז שספג ביברס במגרש היה סטירת לחי חיובית בשבילו", אומר אחד מחבריו הטובים בקבוצה. "אף פעם לא היה ספק בכישרון של ביברס, אבל תמיד נהגו בו בכפפות של משי וזה פשוט העיר אצלו משהו. אפילו שחקנים גדולים כמו מסי ורונלאדו צריכים לפעמים לקבל איזו סטירת לחי קטנה בשביל להתעורר וזה היה בדיוק מה שהוא היה צריך".

נאתכו שיפר בזמן הזה המון אלמנטים במשחק שלו. גם בצד המנטלי, כשהפך לחצי מנהיג על המגרש, וגם בצד המקצועי, כשהפחית את איבוד הכדור שלו ונתן יותר ביטוי לחוכמת המשחק שלו. "ביברס עשה אולי את ההתקדמות המשמעותית ביותר העונה", אומר אבוקסיס. "קודם כל, הוא התבגר כשחקן ובנאדם. מעבר לכך, אם בשנים הקודמות הוא בקושי היה יורד לגליצ'ים והיה משחק ברכות, העונה הוא הוכיח שהוא מסוגל גם לשלב טכניקה וגם להביא את האגרסיביות שהיתה חסרה לו במשחק. כרגע, אני יודע שעושים הכל בכדי שיישאר ואני גם מצטרף לקריאה הזו. יש מעט שחקנים בעולם שיודעים לשלב טכניקה והנעת הכדור יחד עם משחק הגנה כמו שהוא עושה. ללא צל של ספק, אם המעבר שלו ייצא לפועל, הקבוצה תיפגע".

בונדר מתעודד

אם עוד לא השתכנעתם, הנה עוד כמה נתונים שיעזרו להבין לאיזה נכס הפך את עצמו נאתכו. נאתכו פתח העונה בכל המשחקים של הפועל בהרכב, להוציא משחק אחד בגביע הטוטו. בשני המשחקים (סלטיק בבית וקאזאן) בהם הוסט ממרכז הקישור ימינה ומנטשאשווילי שיחק לצידו של ידין באמצע, הפועל ירדה מהמגרש כשידה על התחתונה.

עוד? כשהאדומים אירחו בבלומפילד את סלטיק, בחר גוטמן לעלות עם חמישה קשרים כשאת נאתכו הרכיב מצד ימין של הקישור, מה שהביא ליתרון 0:1 לסקוטים במחצית הראשונה. לאחר ההפסקה החזיר גוטמן את נאתכו למרכז והפועל ניצחה בסופו של דבר את המשחק. הסיפור הזה חזר על עצמו בקאזאן, כשבכל מחצית שיחק נאתכו בעמדה שונה.

גם בצד החברתי, ביברס השקט הפך לכוח משמעותי. הוא מדבר עם יותר שחקנים על מצבם, מעודד אותם, מנהיג את חלקם. לדוגמה, כשדני בונדר ירד לספסל העונה, נאתכו דאג שחברו לדירה בראשון לציון לא יישבר וניסה להרים את רוחו לא פעם. בונדר היה זה שכמובן הרים את עצמו, אבל משפטים כמו "אל תישבר" או "אתה תחזור בסוף להרכב", שנהג לומר לו נאתכו, עזרו גם עזרו.

"מגיל קטן מאוד, זיהיתי את הפוטנציאל האדיר שיש לביברס", אומר זאב זלצר. "מעבר לכך, הוא דמות ואישיות חיובית בכל מקום. לא סתם מיניתי אותו לקפטן של הנבחרת הנוער בזמנו. תמיד הוא סומן כאחד הכישרונות הגדולים שלנו ואני שמח שהעונה זה בא לידי ביטוי. כבר אמרתי בעבר שמה שחסר לו לממש את הפוטנציאל זה ביטחון במשחק שלו, כפי שהיה לו בצעירותו. גוטמן ידע לתת לו את האמון הנדרש לכך וזה השתלם לו מאוד העונה. אני חושב שאם הוא יעזוב, זה יפגע קשות בסיכויים של הפועל לזכות באליפות העונה. אני לא רואה שחקן בסגל של הפועל שיכול לתפוס את מקומו ולהביא את הטכניקה שהוא מביא מהקישור האחורי. הצוות בהפועל יצטרך לחשוב על פתרונות יצירתיים בכדי לכפות על חסרונו".

אובארוב ממליץ

גם נאתכו יודע את הדברים האלה ורגע לפני שהוא חותם רשמית בקאזאן, כל הנתונים האלה צפים במוחו. נאתכו שובר את הראש האם להישאר בסופו של דבר, ולא פחות חשוב: האם קאזאן תספק לו את קרש הקפיצה האירופי שנחוץ לכישרון כמוהו, האם הליגה הרוסית תשדרג אותו, או שמא עליו להמתין עוד קצת, להישאר בישראל ולחכות להצעה טובה יותר.

אלכסנדר "שורה" אובארוב, שמכיר היטב את שני הצדדים, מציע לנאתכו לא להסס ולתת להפועל תל אביב להתחרט על זה שלא החתימה אותו בזמן. "לדעתי, זו הזדמנות מצוינת עבור ביברס", אומר אובארוב. "הוא בחור טוב ושחקן שאוהב לעבוד וללא ספק זו תהיה התקדמות עבורו. אמנם הליגה הרוסית היא לא האנגלית או הספרדית, אבל עדיין זו ליגה מאוד חזקה שיכולה לקדם אותו הרבה, ובמיוחד בקאזאן, שהיא קבוצה מצויינת שלקחה אליפות בשנתיים האחרונות. מזג האוויר לא אמור להשפיע עליו והטמפרטורות שהיו במשחק מול הפועל הן נדירות ולא משקפות. אני מקווה בשבילו שיעבור לקאזאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully